"Kenapa korang datang sini? Nak tipu apa lagi?"
Minhye memandang Suho. Kelihatan Suho masih marahkan mereka.
"Hyung. Saya nak minta maaf pada hyung dan yang lain. Saya nak jelaskan semuanya supaya hyung dan yang lain tidak salah faham." Suho tersenyum sinis.
"Bro.. Tolong dengarkan apa yang saeng aku nak cakap boleh?" Marah Minkee. Minhye menyiku oppanya. Minhye memandang Suho dan lain. Dengan perlahan-lahan dia menceritakan semuanya agar tiada salah faham yang akan berlaku.
"Hmm macam tu la ceritanya. Hyungdeul maafkan Min- saya?" Dia masih tidak tahu nama apa yang perlu dia gunakan dihadapan EXO.
Suho memandang EXO. Mereka semua mengangguk tanda setuju. "Ok kita orang akan maafkan korang." Suho tersenyum manis. Minhye dan lain menghela nafas lega. Bukan senang nak lembutkan hati Suho kalau dia marah tu.
"So what's your plan now? Still act you are Minkee?"
"For a while." Balas Minhye mengukirkan senyuman manisnya. Terpegun semua orang. Walau bagaimanapun, dia tetap yeoja kan.
"So your name is Minhye right? Just call us oppa." Kata Kai sambil mengenyitkan matanya gatal. Woohyun yang berada disebelahnya memandang Kai geram.
"Ehem ehem." Woohyun membangunkan Kai dari mimpinya yang buruk baginya. Kai memandangnya selamba.
"Ye la ye la. Aku tau la. Aku just anggap Minhye ni macam saeng aku je ok." Kata aBangKai xD
Mereka semua ketawa geli memandang mereka.
..........................
Minhye membuka SNS. Tiba-tiba dia teringat hukuman yang dia buat kepada Woohyun. Selepas membuka profile Woohyun, dia terjumpa satu gambar yang melucukan iaitu gambar Woohyun sedang memakai baju wanita. Sambil melakukan duckface. Wait. Baju tu? Baju tu macam baju dia yang berwarna merah.
Cepat-cepat dia lari ke arah almari bajunya. Mencari-cari baju feveretnya itu. Ah sudah! Baju itu hilang!
Krieeettt.
Minhye memandang orang yang membuka pintu biliknya. Minhye memandang mukanya dengan gelisah. Woohyun mengerutkan dahinya. Pehal minah ni? Tujuannya just nak ajak dia dinner kat luar.
"Mana?" Soal Minhye.
"Mana? Mana apa?" Soal Woohyun balik tanpa menjawab soalan Minhye tadi.
"Baju saya yang awak pakai tanpa minta tuannya la." Sempat lagi dia memerli Woohyun.
Woohyun tersengih. "Kat bawah." Minhye meninggalkan Woohyun dan pergi bawah.
Woohyun hanya dapat menghitung dengan jarinya.
"1 . 2. 3 . em-"
"WOOHYUN!!!!!! AISH!!! YAK PABO NAMJA! ABIS BAJU SAYA LONGGAR!!!" Jerit Minhye dari bawah ke atas. Wow! So Amazing!
Minyhye pergi ke arah Woohyun dengan muka bengis. "YAk! Kenapa baju saya longgar? Tau tak ni baju yang paling saya sayang?"
"Tak tau." Pantas sahaja Woohyun menjawab. Hal itu lagi membuatkan Minhye naik berang.
"Kenapa awak sayang sangat baju tu?" Maklumlah, terasa seperti baju tu dapat mengalahkan dia.
"Sebab baju ni....." Katanya tersekat.
Bila teringatkan balik, terus dia membaling baju tu. Air mata jatuh dengan tetiba. Woohyun memandangnya dengan pelik.
"Yak. Kenapa kau nangis?" Minhye memandang Woohyun dengan pandangan sayu.
YOU ARE READING
BOYS Highschool?? ✔
FanfictionFirst. Kena hukuman. Sekolah di Bullet Boys Highschool even dia YEOJA? Hmm... Bermulalah kesahnya...... Second. Kena STAY bersama EXO. Third. Kena kahwin PAKSA pulak tu... O.M.G! CAST: PARK MINHYE/MINKEE EXO INFINITE AMARAN: EPISOD LAST AMAT MENGH...