Bab 6(GAY KE?)

2.3K 199 4
                                    

____________________________

Kita kena buat perjanjian. Pertama. Lepas kahwin, Tak ada sesiapa boleh tahu yang kita dah kahwin. Yang kedua Perkahwinan kita hanya dipaksa, kita tak boleh bercinta satu sama lain. Ketiga! Kau tidak boleh sesukanya mengarah aku walaupun kau ada hak. Dan yang terakhir!. jangan nak sibuk hal satu sama lain. Kau wat hal kau, aku wat hal aku.- Minhye.

One more thing, Depan family kita berpura-pura 'mesra' . Arra?- Woohyun.

-Ruang tamu-

"Yeobo. Macam mana ni? macam mana kalau mereka tak penuhi wasiat tu?" Keluh Pn.Park. Yang lain terdiam memikirkan masalah mereka.

"Jangan risau. Saya pasti nae dongsaeng bijak membuat keputusan." Minkee memberi semangat kepada yang lain. Sebenarnya dia pon risau akan keputusan Minhye.

"Omma appa" Minhye dan Woohyun berjalan kearah mereka. Yang lain memandang mereka dengan mengharap.

Tetiba mereka terkejut melihat Minhye dan Woohyun berpegangan tangan sambil tersenyum. "Jadi??" Tanya Pn.Nam kelihatan teruja. Dia dapat mengagak jawapan yang akan didengarinya tak lama lagi.

"Kami terima"

==============================
(Woohyun pov)

BILIK WOOHYUN

Haih betul ke apa yang aku buat ni? Aku rasa macam takde function kalau aku kahwin dengan dia. Tapi bila dapat tahu yang sebenarnya dia tu yeoja. Memang aku orang pertama terkejut.

-FLASHBACK-

"Woohyun. Cantik tak yeoja dalam gambar ni?" Tanya Pn.Nam menunjukkan sekeping gambar. "Hrmm....Aik apesal macam pernah tengok?" Soal Woohyun mengabaikan soalan ommanya dan memandang gambar itu.

"Nama dia Minhye. Memang kamu kenal. Kamu kenal Park Minkee yang bersekolah di sekolah kamu tu?" Woohyun menganggukkan kepalanya. Dia pelik. Apa kaitan dengan Minkee. 'Jangan-jangan.....'
"Dia tu sebenarnya yeoja la. Dia kena hukum dengan ommanya sebab membuli budak sekolah lamanya. Ntah la omma tak tau sangat. Hah. Satgi kita nak pergi rumah dia. Omma dia tu sahabat lama omma. Woohyun siap-siap ok?" Woohyun hanya menganggukan kepalanya dengan tak percaya+happy. Perasaan tak sabar nak jumpa Minhye yang asli.

-Endflashback-

==============================

Keesokan harinya.

"Annyeong omma! omma hati-hati tau" Minhye memeluk ommanya erat. "Dah dah. Jangan risau. Mian sebab omma kamu sekolah kat sana pula. Kalau Minhye nak. Omma boleh tukarkan semula sekolah asal Minhye. Nak?" Kata Ommanya.

Tetiba EXO berada di dalam pikirannya. "Err tak lama lagi. Minhye ada benda yang perlu Minhye lakukan di sana" Minhye teringat akan pertandingan yang masih dijalankan. Mesti EXO kecewa kalau dia meninggalkan mereka. Apalagi tentang pertandingan yang terakhir itu. Ia sangat mengharapkan dia dan Chanyeol.

==============================

DORM EXO

"Haih. rindu pulak dengan maknae kita, Minkee" Keluh Kai yang sedang bersama dengan yang lain di ruang tamu. Yang lain hanya mengangguk. Bosan jugak kalau tiada Minhye.

"Annyeong haseyo hyungdeul! Im back!" Kata Minhye. Semua tertumpu padanya.

"Minkeee. Dah balik pon. Rindu Minkee tau" Baekhyun memeluk Minhye. Rasa kekok pulak Minhye. Baekhyun melepaskan Minhye. "Err sorry" Kata Baekhyun. Minhye mengukirkan senyuman comelnya. Terpegun semua penghuni yang berada didalam rumah tu.

==============================

(Isnin)

"Hyung. Bila kita nak start practice dance?" Tanya Minhye kepada Kai. EXO termasuk mereka sedang breakfast sebelum berangkat ke sekolah.

"Ermm hari ni nak? Lagipun hyung dah sediakan gerakan yang hyung cipta." Minhye dan yang lain menganggukkan kepalanya tanda faham.

(Bilik Dance kat Sekolah)

"Hyung Minkee penatlah. Dah 2 jam kita berlatih. Rest kejap boleh?" Keluh Minhye berat. Dia mendudukkan dirinya di atas lantai di bilik itu bersama yang lain. "Ok lah. Lagipun korang pon dah mahir gerakan tu kan?" Yang lain hanya menganggukkan kepala. "Kalau macam tu. Minkee nak beli air untuk hyungdeul dulu ok?" Minhye melangkah keluar dari bilik itu.

"Baiknya maknae kita xD" Terharu Xiumin.

==============================

"Ahjumma. Saya nak 13 botol air tu?" Pinta Minhye menunjukkan pilihan airnya. Ahjumma tu menganggukkan kepalanya. Selepas membayar dia melangkah pergi dari kawasan kantin.

Dalam Perjalanan

"Lalalalalala" Minhye menyanyi perlahan sambil membawa plastik berisi botol-botol air untuk hyungnya.

"Hai bakal isteriku" Sapa Woohyun berjalan perlahan kearahnya dengan tangan di dalam poket seluarnya. Minhye berhenti. "Huh kau nak apa?" Soalnya malas. "Saja nak jumpa. Dah dua hari camtu la dah tak jumpa" Woohyun mengukirkan senyuman yang palingggggggggg manis dengan mata sepet nye xD

"Dah rindu ke awak~" Goda Minhye sambil bermain tie yang di pakai oleh Woohyun. Woohyun mengangguk comel. Lama-lama tie yang ditarik-tarik oleh Minhye kelihatan mengetat. Berkerut-kerut muka Woohyun. Minhye hanya tersenyum menggoda. "Awak~ Sakit larh" Kata Woohyun tersengih. Minhye melepaskan tie tersebut. "Lain kali berani la lagi nak bermesra-mesraan dengan aku depan public" Bisiknya dekat-dekat sebelah telinga Woohyun lalu meninggalkannya. 'Cis, berani dia kan. tak pe tak pe. tunggu kau first night nanti' *Smirk*

Baru dia nak melangkah pergi, kedengaran orang sedang menahan ketawa. Dia melihat seseorang di sebalik pintu. Dia mendekati. Jja! It's Chanyeol. Memerah muka Woohyun. Malu.

"BWHAHAHHAHAH kau ni gay ke apa?! Siap bergedik-gedik lagi." Katanya sambil terbahak-bahak dapat membahan musuh tradisinya. Baru balik dari tandas. Tetiba nampak drama pulak kat situ. Apalagi. Ngintai la. Rugi tak rakam.

"Yak! Diam la kau. Kau jeles kan. Maklum la. Kau tu kan selalu tak sehaluan dengan Minkee. *smirk*" Terhenti ketawa Chanyeol. "Jeles? Michin!" Chanyeol meninggalkan Woohyun.

Chanyeol pov

Jeles?.Gila ke apa ni? Argh jebal la. Tak ada masa nak jeles. Dia tu namja Chanyeol!! Namja!!!!! Takkan aku gay? Jap.. gay? Aku ni gay ke? Andwaee!

Chanyeol pov end

Bilik Dance.

Chanyeol memasuki bilik itu dengan muka masamnya. Masih terpikir tentang perbualannya dengan Woohyun tadi agaknya.

"Hai Chanyeol. Ni yang berkerut-kerut muka ni dah kenapa. pe citer?" Tanya Luhan sedari tadi hanya memandang aneh kat Chanyeol. Chanyeol hanya menjadi batu mengabaikan soalan Luhan. Bila sedari dirinya tak diendah, Luhan pon pergi ke arah Suho untuk bersembang.

==============================

Aigoooo! Kenapa Chanyeol tanya dia gay ke tak??? Agaknya apa?? *smirk*
Anyone tau tak tentang Lotte World? Comment jebal kalau yang tau...
.
Dont forget vote wokay?!!!!!
Kalau ada idea just comment jer..

BOYS Highschool?? ✔Where stories live. Discover now