Bab 27

1.4K 97 0
                                    

Sory lambat. Dah la lambat pendek pulak tu. Tambah dengan citer mengarutnya lagi. Xde idea gue.

"Minhye! Tunggu!" Woohyun menarik tangan Minhye untuk menahannya.

"Wa-wae? Sa-saya bagi peluang a-awak rapat dengan Jia tu. Perg-"

Chu~

Kata-kata Minhye terhenti sebaik sahaja Woohyun mencantumkan bibir mereka berdua. Minhye berasa lemas lalu menolak-nolak dada Woohyun yang berada di hadapannya. Malah Woohyun memperdalamkan lagi ciumannya.

Selepas beberapa saat, Woohyun melepaskan ciumannya untuk memberikan masing-masing menyedut oksigen.

(Eww geli ai)

Minhye terdiam dan menunduk. Tak sanggup dia ingin memandang wajah Woohyun. Terasa bahang berada di seluruh mukanya.

"Oppa ingat lagi perjanjian yang kita berdua sudah bersetuju sebelum ini. Tapi sorry sebab oppa dah melanggar salah satu perjanjian yang kita lakukan. Sejak hari pertama oppa jumpa Minhye, oppa dah mula jatuh cinta dengan Minhye. I really love you."

Woohyun menghampiri Minhye lalu memeluknya.

"Chagiya please don't leave me. Oppa tak boleh hidup tanpa chagi. I really love you." Pelukan Woohyun membuatkan Minhye terasa hangat dan selesa.

"I love you too oppa." Minhye membalas pelukan Woohyun.

Air mata Minhye keluar tidak henti-henti. Tidak dapat dipastikan sama ada itu air mata kesedihan atau air mata kegembiraan.

Skip

Kantin sekolah

"So....korang dah ada cadangan kita nak pergi bercuti di mana?" Soal Sungkyu.

Yes! Lagi dua hari lepastu cuti peristiwa selama seminggu! Jerit hati Minhye.

"Kita pergi Jeju Island nak? Aku dah lama tak pergi." Cadang Suho.

"Emm boleh jugak. Woohyun dengan Minhye untunglah dapat honeymoon kat sana." Ujar Sungyeol dengan selamba.

Minhye melotot memandang Sungyeol. Merona pipinya bertukar merah mendengarnya. Mentang-mentanglah semua orang -EXO INFT- dah tahu perkembangan hubungan diorang. Mulalah sesi menyakat.

"Eh ka-"

"Mana satu Minkee?" Sampuk seorang pelajar dari kelas lain yang secara tak langsung memotong cakap Minhye tadi.

"Kenapa?" Soal Woohyun dengan muka yang tak puas hati.

"Ada orang nak jumpa dia."

"Siapa?" Soal Minhye ingin tahu.

"Erm rahsia. Kau Minkee kan? Dah jom." Pelajar itu menarik tangan Minhye tanpa menunggu keputusan Minhye.

"Kau siapa hah? Kau bawak aku pergi mana?" Soal Minhye ketika dalam perjalanan. Riak mukanya jelas menunjukkan dia cemas. Gila tak cemas?

"Rilek la. Kau kan namja takkan dah kecut kot?" Sindir pelajar tersebut sambil tersenyum sinis.

'Macam ada yang tak kena je?' Fikir Minhye.

'Takkanlah....'

"Tak payah takut sangat la Minhye." Ujarnya sambil terkekeh kecil.

'Agak dah.'

"Kau siapa? Macam mana kau tahu?" Soal Minhye ingin tahu.

"Kejap lagi kau tahu la." Dia melepaskan genggamannya dengan Minhye sebaik sahaja sampai di satu tempat.

BOYS Highschool?? ✔Where stories live. Discover now