Sorry kalau sesetengah chapter ade tajuk. dan kekadang tu tak de. Ikut mood la xD
_____________________________
Bilik Minhye X Sehun
(Minhye Pov)
Aku melemparkan diriku ke atas katil yang empuk gila ni.(lahai ayat nye xD) Haih penatnya harini walaupun harini tak belajar. Mana tak nya. Seharian dekat bilik dance. Persiapan untuk pertandingan nanti. Nak tau apa pertandingan yang akan dijalankan nanti?
-flashback-
"Pertama! pertandingan hapkido dan wushu pada hari Khamis ni! (Anggap harini hari Isnin tau) " Tao dan Baekhyun dah saling berpandangan sesama sendiri dengan gembiranya.
"Yang kedua?" Tanya Luhan. Mereka malas nak ambil tahu tentang siapa wakil pertandingan yang first tu. Dah sah-sah la Tao dan Baekhyun yang akan diambil kerana hanya mereka berdua sahaja yang pandai hapkido dan wushu ni.
"Yang kedua! My favourite! Dance lorh. Tapi yang ni kena ada team. Just 6 wakil setiap kumpulan sahaja" Jelas Kai. Mereka memandang antara satu sama lain untuk memilih wakilnya.
"Aku cadang baik kita pilih yang handal menari like Lay, Kai, Sehun, Luhan, Xiumin. Yang aku tahu mereka je. Lagi sorang?" Soal Suho memandang wajah mereka setiap seorang.
"Minhye, kau pandai dance?" Soal Kai.
"Err bolehlah." Balasnya agak gugup. Cadangnya dia tak nak masuk langsung apa pon acara yang bakal dijalankan. Tak kuasa aku... Katenye~~~"Ok kau masuk acara tu." Minhye dah kelemahan dah ketika duduk atas bangku. Rancangannya tdak berjaya. T.T
"Acara ketiga?" Tanya seseorang daripada mereka.
"Yang ketiga.......melukis gambar pengetua. Siapa pandai melukis?" Soal Kai.
"Aku" Semua ahli memandang kearah suara tersebut. Orang tersebut tak lain tak bukan adalah Kris. Dia hanya tersenyum dan membuat muka comel SIKIT agar diberikan peluang. Ahli lain terpaksa menerima. 'Aku rasa kalah yang ni' Bisik hati salah seorang daripada mereka.
"Errr apa yang last?" Soal Minhye yang mahu menghilangkan suasana sepi seperti tadi.
"Yang last......."
-EndFlashback-
Haih dah la aku cerita sampai situ dulu. Habis pertandingan semua di atas tu baru aku cerita pertandingan terakhir pula. Yang dance ni pun susah ni bahkan yang terakhir. 10x ganda susah weiyh!!!
Tokk Tokk tOkk.
"Masuk" Kataku. Aik? Sehun ke? Awalnya. Tadi katanya ingin mengikut D.O hyung ke pasaraya untuk membeli barang dapur. "Err kacau ke?" Kedengaran suara selain daripada Sehun.
«°»°»°¥°«°«°»°«°«°«°««°
"Wargh rupanya Minhye pandai wushu la" Kata Tao sambil menepuk tangan dengan gembira. "Eh tak de la tahu sangat. Perkara asas jela untuk keselamatan diri kan" Jelasnya. Memang dia diajar dari kecil oleh appanya untuk mempertahankan diri. Memandangkan dia yeoja kan?
"Eleh kalau yang tu aku pun tahu la" Sergah Chanyeol memandang Minhye rendah. "Eh yang kau nak memarah ni dah kenapa hah?!" Marah Baekhyun yang dari tadi duduk di tepi melihat Tao dan Minhye wushu terus bangun mendekati Chanyeol. Sekarang ni mereka berada di bilik latihan.
"Eh diam la kau. Aku tak cari pasal dengan kau pun kan?" Chanyeol menunjukkan jari telunjuknya ke arah Baekhyun. (Paham2 je la ye) Baekhyun yang mula naik angin terus menolak Chanyeol sampai terjatuh. "Eh kau kecik besar kecik besar je aku tengok kau kan?" Chanyeol membalas dengan menolak Baekhyun pula.
"Eh korang tak payah la gadoh sebab saya. Chanyeol hyung maafkan saya kalau saya ada buat salah atau apa pun. Saya tak nak bermusuh dengan awak mahupun dengan sesiapa" Jelas Minhye menundukkan kepala memandang lantai. Chanyeol yang baru ingin membalas tiba2 terbantut.
"Minkee!!" Jerit Sehun lalu menarik Minhye keluar daripada bilik latihan.
=/====/=====//====/====/===+/=//
Bilik Minhye X Sehun
"Wae hyung?" Soal Minhye aneh. Tiba2 Sehun menunjukkan sesuatu kearah Minhye. Minhye membutangkan matanya apabila melihat 'benda' itu.
"Ni kau punya?" Soal Sehun.
"Errr" 'Apa aku nak jawab ni? Macam mana 'benda' tu boleh ada kat dia?" Bisik hatinya dengan gelisah.
"Macamana awak dapat 'benda' tu?" Soal Minhye balik dengan mengabaikan soalan Sehun tadi.
"Aku terjumpa masa nak kemas bilik tadi. Sekarang ni aku tanya kau ni kau punya ke?" Soal Sehun dengan agak menjerit. Sampai ahli2 yang lain kecuali Chanyeol mendekati mereka.
"Kenapa ni Sehun?" Soal leader mereka, Suho sambil menenangkan Sehun. "Hyung tengok apa yang Sehun jumpa time Sehun kemas bilik.ni tadi." Sehun menunjukkan 'benda' tu kearah Suho. Ahli lain memandang sesama sendiri sebelum mereka............
"HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHA" Mereka ketawa sampai tak boleh berhenti. Luhan yang melihat benda tu sampai terbaring di atas lantai.Minhye hanya menundukkan kepala malu dan tak tau nak jelaskan macam mana. Sehun pelik kenapa mereka gelak. Tak lawak ok!
"Laa benda ni je pun. Biarlah kalau Minkee nak bawak alatan mandi warna pink pun." Kata Kai yang masih belum habis ketawa lagi.
"Hyung! Mana ada namja guna barang macamni warna pink!.Tengok ni siap ada Barbie la hello kitty la. Yeoja je pakai macam ni!" Mereka tiba2 terdiam memikirkan penjelasan Sehun tadi lalu memandang Minhye dengan curious.
'OMG!! Apa aku nak cakap ?'
============/========////===
Teettt omo! Apa alasan yang akan diberi oleh Minhye lagi untuk menutupkan rahsia nya?
Hoho wait for another chapter ok?Dont forget to Vote and Comment my FF.
Bye.
(Ad)
YOU ARE READING
BOYS Highschool?? ✔
FanfictionFirst. Kena hukuman. Sekolah di Bullet Boys Highschool even dia YEOJA? Hmm... Bermulalah kesahnya...... Second. Kena STAY bersama EXO. Third. Kena kahwin PAKSA pulak tu... O.M.G! CAST: PARK MINHYE/MINKEE EXO INFINITE AMARAN: EPISOD LAST AMAT MENGH...