Bab 18 (MIN'S)

1.8K 149 2
                                    

'Haish believe or not, lusa adalah hari aku kahwin dengan Woohyun. Haish jinjja!! Im not ready!!' Desis Minhye perlahan sambil mengemas pakaiannya. Harini dia akan balik ke rumah untuk membuat persiapan majlis tu. Begitu juga dengan Xiumin.

Krekk

"Eh Minkee, kau nak pergi mana?" Soal Sehun.

"Err aku kena balik rumah." Balasnya dengan tergetar-getar. Risau pula kalau Sehun tanya yang bukan-bukan karang.

"Eh habistu macam mana dengan plan kita? Bukan kita nak pergi majlis wedding anak kawan ayah kita bersama ke?"

'Anak kawan ayah kita? Lol its me Sehun'

"Err kita jumpa disana." Minhye beredar dengan membawa beg pakaiannya dengan pantas. Takut Sehun tanya dia yang aneh-aneh. Tapi sayangnya sedari tadi Sehun hanya mengikutnya keluar.

"Jom Xiumin op- Hyung!" Ajak Minhye.Nyaris saja nak panggil Xiumin dengan panggilan 'oppa'.   Xiumin hanya menganggukkan kepalanya.

"Xiumin hyung ikut jugak?" Tanya Chen. Saat ni EXO semua berada di ruang tamu apabila mengetahui Xiumin dan Minhye nak balik. Bersama.

"Ne" Balasnya ringkas sahaja.

"Gundae....wae?" Soal Kai pula. Terasa aneh tentang keakraban Xiumin dan Minhye.

"Guys mianhae... I've to tell you something important about me and Minkee." Xiumin menundukkan kepala.

"Wae hyung?"

"Actually...Minkee is my step-brother. Sorry, hyung tak bagitahu awal-awal."

"Arh gwenchana hyung. Kita orang faham. Tapi.....kenapa korang kena balik? Ade emergency ke?" Soal Suho.

"Arghh about that......'Minhye' and I will tell you soon. Bye guys!" Dengan pantas Xiumin menarik tangan Minhye.

Ahli EXO except Chanyeol terdiam sebentar untuk mencerna perkataan Xiumin tadi. Terasa macam aneh pula. Sampailah Kai bersuara....

"Wait... Did i hear Minhye? Not Minkee?" Yang lain memandangnya.

"Kan...Arghh salah dengar kot." Teka Dyo.

"Tapi.......ape yang Xiumin dan Minkee nak bagitahu hal yang sebenar tu erk? Makin curiouse pula." 

......

"Oppa, oppa nak bagitahu hal yang sebenar kpd mereka ke?" Saat ni mereka sedang berada di dalam kereta Xiumin dan menuju ke rumah mereka.

"I think they must know the true fact about you." 

"But, I scared. They must kill me after they know about me" Kata Minhye sambil menundukkan kepalanya.

"Don't worry sis, I will protect you. Now, you must to concentrate about your wedding." Xiumin mengusap kepala Minhye perlahan untuk menenangkannya.

"Lol. Saeng still tak ready oppa. Oppadeul pon tak kahwin lagi ni tetiba anak bongsu langkah besar pulak." Minhye cemberut dan akhirnya berhenti bercakap apabila mendapati Xiumin tidak mengendahkannya. Actually Xiumin mendengar apa yang dikatakan Minhye, just dia taknak memperbesarkan (betul ke perkataan tu?) hal tu je.


At Home

"Omma! I'm back!" MInhye menjerit dari ruang tamu.

"Hish apa anak dara menjerit malam buta ni?" Maklumlah sekarang dah pukul 12:30. 

"Omma ni bukan nak hug ke kiss ke ni tetiba je naik angin *pout* Majuk arh!" Minhye berpaling daripada ommanya. Tanpa disedari ommanya, dia tersenyum kecil. 

"Alolo nak gurau pon tak leh? Meh sini omma bagi big hug punya!" Tak kalah perangai MInhye, Omma dia pon 2x5 je. Xiumin menggelengkan kepalanya melihat dua beranak ni.

"Omma, mana Minkee hyung? dari tadi tak nampak pon." Matanya meliar-liar mencari abang sulung tu.

"I'm here! Miss me huh?" Minkee muncul tetiba.

"Nope." Gurau Xiumin. MInkee cemberut.

"Eo wae!!!!!!!! Omma tengok Umin kita dah nakal." Gurau Minkee lalu mendekati Xiumin dan memeluknya  dan dibalas mesra daripada Xiumin.

"Yah! dah la jom pergi tempat biasa... Rindu korang berdua ni sesangat!!!!! Tak pernah nak contact aku kan?" MInkee menarik tangan mereka berdua. Puan Park hanya menggelengkan kepalanya. Tak boleh nak dihalang even sekarang dah pukul 1 pagi. Mereka bertiga pasti takkan mengalah kalau dihalang oleh Puan Park.

"Hah, Jangan lupa masuk sebelum pukul 3 pagi! Lebih.....tidur luar malam ni!" Itulah pesanan Puan Park yang terakhir.

MIN'S HOUSE

Disini la mereka. Actually bukan rumah pon tapi just tree house yang dibina mereka bertiga bersama ketika kecil.Disini lah juga tempat mereka melepak, realease tension and etc.

"So korang kat sana apa citer? saeng? Umin?" 

"Okay je. Just sekarang ni kita orang penat sikit dengan Bulan Sukaneka tu. Mujurlah dah tamat petang tadi." Jelas Xiumin. Minhye menganggukan kepalanya tanda setuju.

"Hah saeng, kau tak terfikir nak tukar sekolah ke? Yelah sekolah tu kan hanya khas untuk namja je." Soal Minkee againnnn.

"Terfikir jugak, tapi bukan sekarang?"

"Abistu bila? Bukan omma dah bagi kebenaran ke?"

"Cause tadikan ada lakonan and.....saeng risau kalau group lain tau siapa saeng sebenarnya dan akan bagitahu pihak atasan (bantai je) dan EXO mungkin akantersingkir." MInkee dan Xiumin tersenyum kecil mendengar penjelasan Minhye yang bagi mereka Minhye sekarang dah semakin pandai membuat keputusan sendiri.

"Umin?" Soalnya kepada Xiumin pula. Sungguh abang yang bertanggungjawab Minkee ni :)

"Entah lah. Let me think" Xiumin memandang atas sambil berfikir.Dia kembali memandang Minkee. "hehehehe nothing la hyung.." Minkee mengrollkan matanya menyampah.

"Owh ye Saeng, how about you and Woohyun? Chukkae! tak lama lagi saeng manja kita ni akan jadi wife orang." Minkee menepuk tangan. Minhye mengerucutkan bibirnya.

"Oppa soal tu kan....Minhye sering memikirkan sesuatu tentang omma." Minkee dan Xiumin kembali serious. Mereka tahu kalau Minhye menyebutkan namanya dalam perbualan mereka, mesti benda tu serious and penting.

"What?"

"Minhye rasa omma dah tak sayangkan Minhye. *pout*" Katanya sambil menundukkan kepala menghadap lantai. Xiuminkee terkejut. (malas nau nak tulis panjang2 ni)

"Hey, waegurae? kenapa saeng pikir sampai kesitu?" Soal Xiumin dengan lembut.

"Ye la. Cuba oppadeul fikir, kenapa omma sampai nak jodohkan Minhye sedangkan oppadeul pon tak kahwin lagi? MInhye just tak ready lagi untuk menjalankan tanggungjawab besar ni." Minhye mengalirkan air matanya. Xiuminkee memeluk Minhye dengan erat.

"Saeng, janganlah pikir macam tu. Oppa yakin yang omma lakukan benda ni untuk kebaikan MInhye.. Lagipun, oppa yakin yang Saeng akan bahagia dengan si Woohyun tu la." Minkee cuba untuk bagi semangat untuk saengnya.

"Emm..apa kata malam esok malam kita hang up together? Lagipun dah lama kita tak hang up." Cadang Xiumin dengan muka comelnya.

"Hyung ok je. Saeng?" Xiuminkee memandang Minhye seolah-olah merayu agar diberi anak patung barbie (?)......" Minhye membuat gaya sedang berfikir. Dah lama sikit baru dia mengangguk setuju. Xiuminkee menjerit kegembiraan. Yey!

_____________________________________________________________________

Haaa tetiba rajin nak menaip. 

Dont forget vote.

#kbye


BOYS Highschool?? ✔Where stories live. Discover now