Bab 25 (M.P.H.S PART I)

1.6K 113 12
                                    

(M.P.H.S-MAJLIS PENUTUPAN HARI SUKANEKA)

Minhye memandang dirinya dihadapan cermin. Saat ini dia sedang memakai dress yang dibeli oleh Woohyun haritu.

"Hmm kenapa harini rasa nervous je? Aigoo...." Katanya sendirian dengan gusar.

Krietttt

"Minhye dah si-" Kata-kata Chanyeol terpotong apabila melihat Minhye. Perasaannya terhadap Minhye masih tak berubah namun, dia bukanlah pemusnah rumah tangga orang.

"Yeopeo." Pujinya tanpa disedari.

Muka Minhye memerah mendengar pujian itu dan tersenyum.

"Eo kenapa oppa datang? Oppa-oppa yang lain dah tunggu ke?" Lamunan Chanyeol terhenti.

"Aah. Khaja!" Minhye mengikutinya dari belakang.

Tap tap tap

Minhye turun tangga dengan perlahan. Risau tergelincir kerana memakai kasut bertumit tinggi.

Ahli EXO yang lain terpegun melihat keanggunan yang terdapat pada Minhye.

Mukanya saat ini sangat merah malu dilihat sebegitu.

"Oppadeul, Minhye takut la." Luahnya ketika dalam perjalanan pergi ke sekolah.

"Minhye jangan risau ok? Tak akan ada orang yang akan tau indentiti Minhye. Lagipon kita kan pakai mask mesti tak ada perasan. Dan kita orang akan protect Minhye." Ujar Xiumin. Dan diangguki oleh yang lain. Minhye tersenyum bangga dengan sikap mereka yang matang itu. Betul tu, dia tidak perlu risau kerana dia ada orang yang melindunginya. Termasuk Woohyun yang akan menjaganya.

..........................

Dewan Bullet

Kelihatan pelajar-pelajar dari sekolah Girl's Highschool sedang berjalan masuk kedalam pintu utama dewan itu. Dewan yang besar dan mewah telah dihias dengan cantik sekali.

"Cantik-cantik mereka semua. Terasa kerdil pula aku ni." Gumamnya sendirian.

...

Minhye berjalan berdampingi dengan EXO. Nampaknya banyak mata yang memandangnya dengan pandangan suka,tak suka,cemburu,tak puas hati. Telinganya juga dapat menangkap beberapa orang sedang berbisik tentangnya.

"Yak. Nuguya? Siapa yeoja yang dengan EXO tu?"

"Cantiknya"

"Hey berani dia dekat dengan oppa-oppa kita?"

"Eleh bangga la tu dapat dekat dengan EXO oppa."

Pakai mask pon boleh dikenalpasti juga ke?

Minhye mengeluh mendengarnya. Dia takut dan risau.

"Huh kita nak duduk dimana? Dah ramai ni." Keluh Baekhyun.

"Yuhu!" Mereka semua memandang suara tersebut.Rupanya suara daripada Sunggyu. Mereka semua mendekat kearahnya. Dan kelihatan Infinite memandang mereka aneh.

"Kenapa korang pandang kitaorang like that?" Soal Suho.

Hoya menunjukkan sesuatu dibelakang Chen. Mereka semua memandang apa yang ditunjukkan oleh Hoya.

"Nuguya?" Soalnya.

Ahli EXO mengangguk faham.

"Ni adik Minkee, Minhye. Minkee ada hal tu dia wakilkan Minhye datang sini." Kata Suho sambil tersenyum seribu satu makna.

"Adik Minkee? Owh! Baru teringat xD" Acah-acah Hoya.

Pelajar-pelajar lain yang dari tadi mencuri dengar mengangguk faham.

BOYS Highschool?? ✔Where stories live. Discover now