Mereka masih memerhatikan perbuatan Woohyun dan 'yeoja' tu. Tetapi mempunyai pelbagai jenis pandangan. Like blur? keliru? pelik? curiga? Dan yang paling utama ialah pervert -_- Manusia itu termasuklah Kai and Dongwoo.
Tiba-tiba! Pandangan mereka berubah kepada terkejut apabila melihat 'yeoja' tu menolak Woohyun. Terlihat D.O seperti mengZoom keadaaan di sana dengan menggunakan mata besarnya.
"Weiyh... Apasal yeoja tu macam Minkee ?" Soalnya sambil menyepetkan matanya.
"Ntah jom terjah!" Kata Kai dengan excited berjalan ke depan. Tidak sempat Infinite nak menghalang mereka.
"Eh korang!" Mereka berhenti sebentar dan memandang Xiumin yang seperti nak terkencing dah aku tengok.
"What?"
"Aku rasa aku tertinggal barang kat cafe tadi. Jom pergi sana balik"
"Ala kau pergi lah ajak org lain" Sergah Kai menyampah. Mana tak nya, orang baru nak pergi 'tengok lebih dekat'.
"Pleaseeeeee" Akhirnya mereka menyerah apabila melihat baby face tu buat agyeo. Kata member tertua tapi macam maknae pulak. Kalah Sehun. Ish Ish Ish xD
......
"Err" Minhye menundukkan mukanya malu apabila merasakan bahang mulai menggelegak+blushing di seluruh muka. (blushing seluruh muka?)
Woohyun tergelak kecil melihat keadaan Minhye yang terlalu lucu baginya. "Hey" Woohyun memegang dagu Minhye lalu mengangkatnya.
"Sorry..."
'Maybe dia teringatkan Kim Minhye?'
"I think... I have a weird feeling towards you? Maybe... I love you?" Luah Woohyun.
'I think... I have a weird feeling towards you? Maybe... I love you?'
That words same like 'him'?
What the fish is that?
His words made me remembered about 'him'
Oh god, please! I have tried hard to forget about 'him'! Please help me juseyo!"Oi!" Minhye tersedar apabila terasa sakit di pipi akibat dicubit oleh Woohyun.
"Eo? Apa kau cakap tadi?"
" Hufh nothing. Jom la" Katanya lalu meninggalkan Minhye yang masih terpinga-pinga.
"Did he confess me?" Monolog Minhye perlahan sambil menunjukkan dirinya.
Woohyun Side
"Aish pabo! pabo! Of course la she don't like me apetah cinta?" Woohyun mengetuk-ngetuk kepalanya kesal.
Esoknya di hari pertandingan.
2 jam sebelum persembahan EXO
"Ok guys! are you ready?!" Soal MC tu dengan semangatnya.
"Baiklah. Tanpa membuang masa, mari kita mempersilakan persembahan seterusnya daripada kumpulan Super Junior dengan tajuk drama mereka adalah 'Cinderella'!!!!"
"WHAT?!!! Cinderella?" Soal Kai dengan terkejutnya.
"Weiyh ni tak adil!!! Mereka curi idea kita! Bukan mereka buat Rapunzel ke?" Marah Suho. Buat pertama kalinya dia marah kerana tidak puas hati.
"Aku tatau. Sekarang ni kita nak buat apa?" Soal Tao. Mereka diam sejenak.
"Wait" Semua memandang Lay.
"Dalam peraturan, Takpe kan tajuk sama?"
"Memei la. Tapi jalan cerita dia kan sama kalau kita buat juga." Marah Tao.
"Tak pe. Dah tak ada masa untuk fikirkan drama lain. Dikeranakan mereka ambil idea kita, kita tukar strategi." Soal Lay.
"Maksud kau?"
.....
"Habislah sudah persembahan Infinite...Sungguh menyedihkan. Padan muka Merah dengan mak dia..kan dah hangus.. Hahahaha.. Ehem ehem .. Tanpa membuang masa, kita mempersilakan persembahan terakhir kita daripada EXO yang bertajuk....Wow same as like SuJu. Its Cinderella. But kat sini tajuknya baru ditukar sedikit. Dari Cinderella ke Cinderella Modern? Wow! Check it out!"
CINDERELLA MODERN (Ada watak ditukar last2 minit tadi)
"Hey Ella(Minhye). What are you doing hah? Kan aku suruh lap lantai belah sini! Yang kau rajin sangat sampai lap belah situ apahal? What the fish!" Marah Lady Tremaine(Kai) dengan gaya divanya.
"Hek eleh orang tua hitam ni. Sabar Ella, Sabar." Kata Ella bagaikan bermonolog dalaman tapi menggunakan suara Luhan. (Minhye cakap, dalam hati luhan. ada paham?)
"Mummy! mummy!" Kelihatan anak kandung Lady Tremaine iaitu Baekhyun yang sedang berlari tapi akhirnya terjatuh akibat lantai yang licin.
Kedengaran ketawa yang kuat di dalam hall ini.
"Hah kan dah jatuh anak mummy ni. Hah. Kenapa ni?"
"Mummy mummy...besok besok ade birthday party Prince Kit kat istana dia! Pleaseeeeee nak pergi nak pergi!" Rayu Anastasia dengan gediknya sambil memintal-mintal rambutnya sampai tak boleh cabut?
"Err Lady Tremaine, Can I go too?" Soal Ella ketakutan.
"Eh sejak bila kau belajar bahasa omputih ni? Belajar pon takat darjah 6"
Kedengaran sekali lagi ketawa bagaikan hall ni nak runtuh.
Skip
"Hiks hiks..Why I can't speak english? and why I can't go to the birthday party. I want to" Ella menendang-nendang pintu tu. Geram sebab dia tak boleh pergi ikut bersama. Baru sahaja Anastasia dan Lady Tremaine berangkat ke istana, mahligai Raja dan Ratu yang besar lagi mewah.
Kling kling (bunyi macam pari2 turun tu?)
"Hey beb, Why are you crying?" Soal the fairy godmother(Tao) dengan lembutnya.
"I'm sad now T.T cause my stepfamily don't let me go with them to castle T.T (ayat apekah itu?)" Luah Ella teresak-esak.
"Owh don't worry my dear. Of course you can go. Now, close your eyes" Ella akur. Dia pon menutup matanya.
Kling Kling! (sound like majic is out?
Kelihatan ada arnab(Suho) datang membawa kain panjang dan tutup Ella dari dipandang penonton dengan elegannya. (harap paham la)
Tiba la waktunya...
Tring!
---------------------------------
Sudah cukup sudah.
Panjang ke x ?
Bab citer cinderella modern tu saya just pinjam watak dari filem Cinderella xD dan tukar jalan cerita. Dah nama pon moden xD And sorry sebab ada byk broken eng disitu. X paham leh pm or comment ok?BTW DON't FORGET TO VOTE!!!!!!!
#Kbye !
YOU ARE READING
BOYS Highschool?? ✔
FanfictionFirst. Kena hukuman. Sekolah di Bullet Boys Highschool even dia YEOJA? Hmm... Bermulalah kesahnya...... Second. Kena STAY bersama EXO. Third. Kena kahwin PAKSA pulak tu... O.M.G! CAST: PARK MINHYE/MINKEE EXO INFINITE AMARAN: EPISOD LAST AMAT MENGH...