Bab 19 (Anna)

1.9K 133 11
                                    

Minhye pov

"Morning omma!" Kataku sambil menguap. Besar pula tu.

"Morning. Aishh apa ni? Menguap besar. Ingat awak tu esok dah dah jadi isteri orang. Jaga kelakuan tu sikit." Bebel omma. Aku hanya mengangguk dan duduk di kerusi untuk sarapan.

"Minhye. Tengah hari nanti kamu pergi ambil baju pengantin kat butik dengan Woohyun tau." Aku hanya mengangguk perlahan. "Tema warna apa?" Jujur aku tak tahu langsung tentang persiapan semua ni. Omma kata aku just kahwin je, semua persiapan omma dan appa yang uruskan.Not my fault la citernya.

"Warna purple dan biru. Sesuai dengan fav colour both of you." Omma tersenyum. AKu berhenti mengunyah makanan dan memandang omma.

"Omma....Minhye risau la pasal esok. Tak tau la kenapa tapi hati Minhye ni rasa macam tak sedap je. " Jelasku. SUngguh hanya aku je la yang tahu betapa gementar nya aku. Even belum kahwin lagi, tak tau lah kenapa rasa esok macam akan terjadi sesuatu yang tidak bagus.

Omma tersenyum. "Minhye, benda tu biasalah. Time omma dulu, seminggu sebelum kahwin dengan appa pon rasa seperti itu. Rasa berdebar semacam." Tak, hati aku bukan berdebar, tapi aku rasa tak sedap hati. Apa-apa pon aku hanya mendengar. Malas aku nak pikirkan benda tu. Takut melarat pula nanti.

12.30 tengah hari

Pin!

"Minhye! Palli! Woohyun dah sampai ni." Boleh dikatakan omma menjerit untuk memanggil aku. Aku mengrollkan mata. Bukan sebab omma, tapi time ni aku tengah malas nak keluar apalagi dengan si Woohyun tu.

Aku keluar dan memandang Woohyun dengan terkejut.Aku tak tau pulak dia ada kereta. Porshe (betul ke eje tu?) weiyh! Bapak argh! bukan apa, pernah sekali aku try minta kat appa, tau dia cakap apa?

'Kamu tak sesuai'

Aish kalau tak bagi cakap je la. >.<

"Dah-dah la tu. Masuk lalat kang baru padan muka. Dah naik." Aku cepat-cepat tutup mulut dan menaiki kereta tu. Tetiba aku ada satu idea.

"Woohyun......." Aku memandang dia plus did aegyo. Dia memandang aku pelik. Mesti dalam pikiran dia like this,.... 'Dah pahal minah ni?' Hah macam aku tak kenal dia.

"Apa?" Soalnya sambil memandu.

"Nak drive bol-"

"Nope! Banyak-banyak kereta, janganlah ambil Anna aku. Just me can drive her." Potongnya dengan marah. Anna? Her? Sejak bila Anna dalam cerita Frozen tu bertukar jadi kereta? Keliru aku dengan perangai Woohyun. Kalau kat sekolah, punyalah matang sematang matangnya.

Tapi bila lepasi pintu pagar sekolah, matang sematang matangnya hilang terus. Baru aku perasan, sepanjang aku rapat dengan dia, aku dah tau sedikit sebanyak tentang dia. Tanpa disengajakan aku tersenyum sensorang.

Author Pov

Tanpa disedari, Minhye tersenyum sensorang. Woohyun memandang Minhye dengan pandangan yang pelik. 'Dah kenapa minah ni? Sekejap marah, merajuk and now, tersengih-sengih sensorang pulak. Aih I think I have bad feeling toward her. Is she crazy?'

JJ's Boutique

Selepas 30 minit menempuh jalan raya, akhirnya mereka sampai juga ke destinasi mereka. Mereka memasuki butik tersebut. "Can I help?" Tanya seorang pekerja wanita. I think dia terpegun melihat ketampanan Woohyun. Minhye jeles weiyh!

"Yes. Kita orang nak ambil baju yang ditempah oleh Park Jinhee minggu lepas." Seloroh Minhye. Asalnya Woohyun nak cakap, tapi cepat-cepat dia potong. Pekerja tu pandang sinis terhadap Minhye. Minhye sedar dan cepat-cepat menggenggam tangan Woohyun. Woohyun? Bertambah happy la dia.

BOYS Highschool?? ✔Where stories live. Discover now