7:30 p.m.
Kring kring!!
"Yeoboseyo"
"Minhye-ah! Malam ni kamu boleh pulang? Ada hal ni. Kalau boleh nanti oppa kamu ambik"
"Boleh je. Ok Minkee siap ambik pukul 8 Ok?"Balas Minhye dengan mengelarkan dirinya Minkee. Sebab didalam bilik itu ada Sehun. Takkan nak cakap nama dia Minhye kott. Kantoi kang susah.
"Omma kau call ke?" Tanya Sehun sambil bermain permainan di dalam phonenya. Minhye hanya mengangguk. "Nanti tolong cakap kat Suho hyung yang aku tak dapat join bbq. Ada hal kat rumah. Esok saya balik." Sehun hanya mengangguk. Diterusnya bermain game kat phone dia tu.
============================
-RUMAH MINHYE-
"OMMA!!!!" Minhye mencari ommanya kat dapur. Rupanya Pn.Park sedang menyediakan makanan. Terus Minhye memeluk Pn.Park. "Aih baru beberapa hari tak jumpa dah rindu? Ni kalau dah kahwin camna la agaknya?" Usik Pn.Park. "Apa omma merepek ni?" Soal Minhye dengan malas. Malas nak ambil kesah dengan hal tu. Pn.Park hanya menggelengkan kepala lalu meneruskan aktivitinya yang tertunda tadi.
"Omma kenapa suruh Minhye balik rumah tetiba? Mesti ada hal penting ni" Teka Minhye. Ommanya hanya tersenyum. "Nanti ada kawan omma nak datang. Ada hal nak bincang."
"Hal? Hal apa?" Soal Minhye memandang Pn.Park.
"Nanti kamu akan tahu jugak"
==============================
TIN TONG TIN TONG!
"Minhye! tolong bukakan pintu! Tetamu kita dah sampai" Minhye pon bangun dari kerusi lalu pergi ke arah pintu. Terlihat Minkee a.k.a oppa Minhye di sana.
Clekkk
"Haa dah sampai pon" Kata Pn.Park yang sedang berjalan ke arah pintu.
"Jinhye!! Lamanya dah tak jumpa! Apa khabar sekarang?" Kawan Pn.Park memeluk Pn.Park dengan erat. Minhye hanya tersenyum melihat mereka. Terasa rindu akan Jiyeon a.k.a sahabat Minhye time dia bersekolah di Jaeho Highschool (Sekolah dia time dia jadi yeoja).
"Haa ni anak aku. Minhye,Minkee. Salam kawan omma" Minhye menyalam Kawan Pn.Park.
"Park Minhye imnida"
"Park Minkee imnida""Aigoo handsome and cantik anak-anak kau kan? Eh mana anak aku? Woohyun! Mari sini" Pn.Nam memanggil anaknya. Segera Woohyun ke ommanya. Pn.Nam pon memberi isyarat kepada Woohyun supaya memperkenalkan diri. "Annyeong haseyo. Nam Woohyun imnida." Kelihatan Minhye yang menggelabah melihat rakan sekolahnya.."Oppa. Tu chingu Minhye kat sekolah. Mesti dia tau yang Minhye bukan Minkee" Bisik Minhye kepada Minkee. Minkee pon menggelabah sekali.
Minhye perasan yang Woohyun dari di pintu sampai ke meja makan asyik memandangnya sambil tersenyum sinis. 'Aigoo kenapa mamat ni asyik pandang aku macam tu? Dia mesti dah tau pasal aku.' Desis Minhye kegelisahan.
==============================
-Ruang Tamu-
"Err memandangkan semua dah ada kat sini. Kami nak bincang sesuatu dengan Minhye dan juga Woohyun" Ujar Tn.Park.
"Wae?" Soal Minhye dan Woohyun serentak. Mereka kecuali Minhye dan Woohyun tersenyum melihat mereka.
"Sebenarnya kami dah putuskan nak kahwinkan kamu berdua dalam masa yang terdekat ni. Maybe sebulan lag-"
"Bwo!! Appa Minhye still 16! Takkan dah kena kahwin??" Bentak Minhye. Woohyun hanya menganggukkan kepalanya tanda setuju dengan Minhye."Tapi ni wasiat daripada halmeoni kamu Minhye. Dia nak kamu dan Woohyun kahwin setelah umur korang 16. Kalau korang tak penuhi wasiat tu. Rumah dan syarikat segalanya diberi ke tangan orang lain. Tolong kami Minhye. Woohyun" Kata Tn.Nam mengharap jawapan daripada Minhye dan Woohyun.
"Bagi Minhye masa" Katanya lalu beredar dari ruang tamu ke taman di belakang rumah. Diikuti oleh Woohyun.
-Taman-
"Yak! berhenti!" Jerit Woohyun. Minhye pon berhenti.
"Sekarang aku baru tahu siapa Park Minkee sebenarnya" Kata Woohyun mengukirkan senyuman sinis. Tergetar-getar badan Minhye tak tau nak kata apa.
"Err jebal. Jangan bagitahu sesiapa" Rayu Minhye.
"Aku takkan bagitahu sesapa dengan syarat kau terima lamaran tu" Kata Woohyun straight to the point. Ternganga Minhye. "Eh kau gila ke? Tak nak aku kahwin dengan kau" Bentak Minhye.
"Kau dah fikir masak-masak ke? Kau tahu kan apa yang akan jadi pada keluarga kita kalau kau tak terima? Kau rela ke?" Minhye terdiam. Berpikir pasal tu.
"Ok aku terima." Woohyun tersenyum. "Tapi ada syarat!" Senyuman Woohyun menghilang.
----------------------------
Sorry kalau rasa pendek.
Sowy tak best T^T
Dont forget vote.
Tak susah pon xD
Tekan STAR kat bawah ni je.
YOU ARE READING
BOYS Highschool?? ✔
FanficFirst. Kena hukuman. Sekolah di Bullet Boys Highschool even dia YEOJA? Hmm... Bermulalah kesahnya...... Second. Kena STAY bersama EXO. Third. Kena kahwin PAKSA pulak tu... O.M.G! CAST: PARK MINHYE/MINKEE EXO INFINITE AMARAN: EPISOD LAST AMAT MENGH...