Bab 4

2.4K 196 11
                                    

(Rabu)

KELAS EXO

"Hyung mana yang lain? kenapa sikit je murid dalam kelas ni?" Soal Minhye memandang kelas kelihatan kosong.

"Mereka teman Tao dan Baekhyun berlatih di bilik latihan." Balas Chen dan Xiumin. Minhye hanya menganggukkan kepalanya lalu keluar dari kelas untuk bersiar-siar di sekolah. Mana cikgu? memandangkan sekarang bulan sukaneka, so cikgu tak masuk kelas untuk bagi ruang agar pelajar berlatih dengan tenang. Free~~

Sedang Minhye berjalan dia ternampak seseorang yang amat dikenali. 'Lay hyung?' Soalnya didalam hati. Dia perasan yang Lay sedang bercakap dengan seorang pelajar dari sekolah sebelah di pagar. Minhye yang malas nak ambil tahu terus meninggalkan tempat itu.

Sedang Minhye best ambil angin......"Hye sorang je?" Soal seorang pelajar. Minhye kenal pelajar tu. Pelajar tu adalah kelas 4-B a.k.a kelas Infinite. "Tak la. Berdua. Tak nampak orang sebelah saya ni?" Perli nya. Minhye paling pantang kalau ada orang tanya dia soalan yang agak bangang. xD Pelajar itu menggaru kepalanya yang tak gatal. Cover malu ler tuh~~ "Btw aku Woohyun. Dari kelas Infinite." Woohyun memperkenalkan dirinya.

"Luhan hyung dan Baekkie hyung kata jangan kawan dengan budak kelas Infinite. Ok daa~" Kata Minhye naif lalu meninggalkan Woohyun yang terpinga-pinga. 'Haish tak guna. Muka aku macam orang jahat ke pon. Tu la kau Minkee. Muka kau cantik sangat. Sampai aku nak berkawan dengan kau tau tak!' Desis hati Woohyun dengan tak puas hatinya.

Bilik Latihan.

"Hallo hyungdeul! Minkee ada bawak makanan! Mesti korang penat berlatihkan?" Kata Minkee riang. 'Pfft like a kid' Bisik hati salah seorang daripada EXO.

"Yey. memang penat pon. Kamsahamnida Minkee!" Kata Baekhyun lalu makan makanan itu dengan lahap. Sampai comot. "Ya hyung! Comot nye!" Kata Minhye lalu mengelap kesan comot dekat Baekhyun. Yang lain terkesima melihat adegan itu. o.o Termasuk Baekhyun.

====#===#====#====#====#===#==#=#

(Khamis)

Suasana di sana amat meriah. Dalam pertandingan itu, terdapat 10 buah kelas bertanding. iaitu:

BTS VS INFINITE = INFINITE
SHINEE VS BIGBANG =BIGBANG
BEAST VS B.A.P = B.A.P
EXO VS SUJU = EXO
BLOCK B VS TEEN TOP = TEEN TOP

Dan itu lah keputusan pusingan pertama. Sampai akhirnya tinggallah INFINITE dan EXO.

"Tak sangka betullah yang Dongwoo dan Sunggyu pandai hapkido dan wushu kan?" Kata Luhan. Mereka hanya mengangguk. "Lagi 5 Minit!" Kata seorang pekerja. Pusingan terakhir, iaitu Baekhyun lawan Sunggyu dan Tao lawan Dongwoo. "Ni lah masanya korang tunjuk kekuatan korang ok!" Jerit Suho sebagai Leader EXO. "EXO! Fighting!!!" Jeritnya disambut oleh ahli EXO yang lain.

(Kat tempat berlawan)

"Tao ! Fighting" Jerit Kris sambil memegang sepanduk EXO yang dibuat oleh mereka bersama-sama.

Dan akhir keputusannya ialah EXO menang. Yey. Tao dan Baekhyun berpelukan sesama sendiri kerana gembira yang amat.

"Yey kita orang menang" Kata Tao dan Baekhyun serentak dan berlompat like a kid kerana terlalu. "Tahniah Tao dan Baekhyun! Apakata malam ni kita buat BBQ kat belakang rumah? Aku sponsor" Kata Suho. Yang lain hanya mengangguk setuju.

"Eleh baru menang dah bangga. Tengoklah lepas ni. Korang menangis! Hahahaha" Kata Dongwoo Infinite dengan berlagaknya. Infinite yang lain hanya tersenyum sinis terus berlalu pergi meninggalkan EXO. Minhye memandang muka mereka dan perasan Woohyun yang asyik memandangnya. 'Dah kenapa mamat gila ni?'

"Eleh. Jeles ler tuh tengok kita menang. Tengoklah lepas ni! Korang menangis!" Kata Baekhyun lalu mengajuk ayat Dongwoo tadi. Yang lain tergelak dengan ayat Baekhyun.

=======##=======###======#======#

Teeeettt best x? Huhu kalau ada yang tak kena atau any idea just comment ok? And dont forget klik bintang di bawah yang tertulis Vote di situ xD

BOYS Highschool?? ✔Where stories live. Discover now