Sudah dua hari Minhye tidak pulang ke rumah. Woohyun merutuki dirinya kerana terlanjur marah dan membuatkan MInhye merajuk dengannya. Mana tak nya, dia mesej kat Minhye suruh jangan balik rumah. Hati siapa tak sakit?
Woohyun melangkahkan kaki ke dalam sekolah setelah seminggu bercuti. Dia terus pergi ke kelas EXO atau sudah ditukar menjadi kelas 4-A sebaik sahaja Bulan Sukaneka tamat untuk mencari Minhye. Dari jauh, dia melihat Minhye sedang ketawa riang bersama ahli EXO yang lain. Tidak rindukah dia terhadap Woohyun. Sebak hatinya.
"Minhye." Saat ini Woohyun sudah berdiri di hadapan kelas 4-A dan membuatkan suasana kelas tersebut sunyi. Minhye memandang WOohyun dengan terkejut. Ada apa namja tu cari dia? Bukan namja tu marah besar terhadap dia ke? pikirnya.
"Saya nak cakap dengan awak something." Minhye bergerak kehadapan dan mendekati Woohyun.
"Khaja." Minhye menarik tangan Woohyun dan bergerak ke rooftop.
...........................
"Ada apa awak cari saya? Awak ok?" Soal MInhye kebimbangan.
"Mianhae" Ucap Woohyun ikhlas sambil menundukkan kepala. Minhye tersenyum mendengarnya. Dia faham maksud Woohyun itu.
"Gwenchana. Tapi kenapa dengan awak haritu? Period erk?" Gurau Minhye. Takkan nak biarkan suasana tegang je kan?
Woohyun tergelak kecil. Dan membuatkan Minhye lega melihat Woohyun happy.
"Tapi sebelum tu, boleh saya tanya awak something?" Minhye mengangguk kecil seperti kebudak-budakkan dan membuatkan Woohyun terpesona.
"Foshi tu siapa?" Soal Woohyun. Dia mula berfikir, Foshi? Ke Oishi? Susah betul nak ingat nama budak tu.
"Foshi? Siapa tu? Saya mana kenal." Soal Minhye pula.
"Haish...Ha! Bukan, nama dia Hoshi!" Terbuntang mata Minhye mendengar nama itu. Sudah lama dia tidak mendengarnya.
"Ho-Hoshi? Ma-macam mana awak kenal de-dengan dia?" Soalnya gementar. Takut pula kalau Woohyun tanya yang bukan-bukan tentang Hoshi.
"Haritu dia mesej awak. Siap berlovey-lovey lagi. Namchin awak ke?" Soal Woohyun dengan cemburu. CEmburu? Yes! Dia cemburu sebab dia sudah mula mencintai yeoja yang berada dihadapannya.
"Err bukanlah. Ex je." Katanya perlahan namun dapat didengari oleh Woohyun.
Woohyun menghela nafas berat.
"Ex? Tapi why sampai sekarang dia still contact dengan awak?"
Minhye mengerutkan dahinya. Contact? Setahunya last dia dengan Hoshi berhubung dua tahun lepas. Arhh dia baru ingat yang tadi Woohyun kata yang Hoshi mesej dia.
"Mana ada la. Dah setahun saya tak contact dia." Minhye membela dirinya.
"Huh. Entah-entah dia still nakkan kau kan. Aku tahu mulai sekarang kau jangan nak berjumpa, berhubung dengan dia paham! " Amaran Woohyun.
.............................................................
Kelas 4-A
"Weiyh aku dengar ada murid baru dari China kat kelas 3-C." Kata Baekhyun. Minhye hanya mendengar tapi tidak mengikut sama untuk berbual dengannya.
"Jinjja? 3-C budak kelas Seventeen kan?" Celah Kai.
Baekhyun mengangguk.
"Ahh. Nama budak tu Kwon........Kwon Soon Young kot. Tapi dia suruh orang panggil dia washing machine. Huh pelik sungguh nama budak zaman sekarang. SUho la, Kai la, Lay la,D.O la. ISh ish ish." Dalam pada masa yang sama BAekhyun mengutuk.
YOU ARE READING
BOYS Highschool?? ✔
FanfictionFirst. Kena hukuman. Sekolah di Bullet Boys Highschool even dia YEOJA? Hmm... Bermulalah kesahnya...... Second. Kena STAY bersama EXO. Third. Kena kahwin PAKSA pulak tu... O.M.G! CAST: PARK MINHYE/MINKEE EXO INFINITE AMARAN: EPISOD LAST AMAT MENGH...