Bab 7 (Good luck EXO!)

2.1K 169 0
                                    

(Bilik Dance Practice INFINITE)

Woohyun memasuki bilik itu dengan hati yang girang. Why? Sebab kene cekik kah? Sebab digoda kah? Atau dapat menyakat Chanyeol kah? Tapi bila diingatkan balik pasal Chanyeol, dia risau kalau Chanyeol boleh ada hati pada Minhye. Tak kesah la Chanyeol tahu Minhye tu siapakah. Hati lelaki~ Woohyun daripada tersenyum berubah masam.

"Eh hyung. Hyung dah kenapa? Mula-mula tersengih2 pastu masam pula. Hyung ok ??" Tanya maknae mereka, Sungjong. Woohyun hanya mengangguk. Tetiba dia teringat perjanjiannya dengan Minhye.

Pertama. Lepas kahwin, Tak ada sesiapa boleh tahu yang kita dah kahwin.

'Hehe first belum kahwin lagi. Second dia tak cakap 'Termasuk kawan rapat' Kan?' Woohyun tersengih sesorang balik. Sekarang ni dia hanya memerlukan kawan yang boleh dia luahkan perasaannya sekarang. Dia pon berniat nak menceritakan hal perancangan perkahwinannya kepada INFINITE.

"Actually, aku ada benda something nak bagitahu korang ni"

"Apa dia?" Soal L.

"Aku kena kahwin"

"What?!! Dengan siapa?" Soal Hoya.

"Park Minkee"

"Hah? Kau......ga-"

"Yak! Mulut kau. Dia tu actually yeoja la.Dia menyamar" Kata nya memukul kepala Hoya. Yang lain terkejut selepas tahu yang Minhye adalah yeoja. "Ta-tapi, kenapa dia menyamar?" Soal Hoya. Woohyun pon memceritakan lah tentang Minhye dan menunjukkan gambar Minhye dengan berpakaian yeoja.

"Wargh! Tak sangka yang Minkee eh Minhye ni comel kan." Kata Sunggyu memandang gambar tu."Jangan nak tengok lama-lama. She's mine" Woohyun memberikan amaran. Yang lain memutarkan bola mata menyampah.

"So bila nak kahwin?" Soalan cepumas daripada Sunggyu. "Bulan depan."

"Wargh tak sangka kan kawan kita tak lama lagi nak kahwin." Kata Sunggyu. Woohyun mengeluh.

==============================

(EXO HOUSE)

"Hyung malam ni omma aku ajak kita semua makan malam kat rumah dia. Nak tak?" Soal Chen kepada Suho. "Hah boleh gak. Harini aku rasa malas pula nak masak ni. Bukan ada yang nak tolong pon" Sindir D.O. Yang lain tersengeh-sengeh. "Eh Minkee ada tolong la!" Minhye mempertahankan dirinya. "Alolo comeynye. Maknae kita ni je yang rajin tau. Yang lain? hagham!" Minhye tersipu malu dapat dipuji free. "Menyampah aku" Kata Chanyeol perlahan dapat didengari oleh orang sebelahnya, Baekhyun. "Kau jeles kan? Dah diam je la" Perli Baekhyun. "Hey aku bukan jeles ok!" Katanya. Baekhyun buat tak endah dengannya. Tetiba teringat akan kata-kata Woohyun yang mengatakan dia jeles dengan kemesraan Woohyun tadi. Tetiba emosi pulak. Sian baekkie xD

"Kalau camtu pukul 7 kita pergi nak?" Cadang Suho. Yang lain hanya mengangguk setuju. Yang lain pun pergi ke bilik masing-masing untuk bersiap.

===========================

CHEN HOUSE

"Omma! Kita orang dah sampai!" Jerit Chen. Terlihat seorang wanita paruh baya sedang berjalan ke arahnya. "Haa dah sampai pon. Eh ada kawan baru?" Tanya Pn.Kim sambil menunjukkan Minhye. "Eo Annyeong haseyo ahjumma. Park Minkee imnida. Panggil Minkee je" Minhye memperkenalkan dirinya.

"Aigoo neomu kyeopta!" Pn. Kim mencubit pipi Minhye yang gebu dengan geram. "Panggil omma je. Mereka semua pon selalu panggil omma je" Minhye hanya menganggukkan kepalanya.

(Ruang Tamu)

"Waaaa mashita!" Minhye memuji kesedapan makanan yang dimasak oleh Pn.Kim. Pn.Kim hanya tersenyum gembira mendengar pujian itu dan mengucapkan terima kasih. Setelah habis makan, Minhye dan D.O menolong Pn.Kim mengemas.

"Waaa rajinnya korang. Omma teka mesti D.O dapat kawan nak kemas ni kat rumah kan?" Teka Pn.Kim.

"Of course la omma." Balasnya lalu mereka ketawa. "Nak harapkan yang lain memang tak la. Betul tak?" Tanya Pn.Kim sambil ketawa. D.O dan Minhye mengangguk dan ketawa bersama.

"Eh kutuk nampak?" Celah Chanyeol yang baru datang. "Ada orang terasa ler tuhh" Perli Pn.Kim. Chanyeol mecebik pabila ditindas xD

==============================

"Bye omma! Hati-hati" Kata Minhye. "Bye. Nanti datang lagi tau" ajak pn.Kim. Minhye menganggukkan kepalanya. "Aih kami taknak dah ajak ke?" Soal Kai sambil menunjukkan ahli EXO. "Sekali la sayang oi." Mereka pon ketawa bersama.

=============================

KHAMIS

"Hyung. Takut la. Kalau Minkee tersalah macam mana?" Kata Minhye dengan tergetar-getar. Sekarang ni group BTS sedang membuat persembahan. Selepas tu INFINITE. Lepas tu baru mereka.

"Hey. Cool down~ Aku yakin kau boleh. Kalau tersilap step just teruskan je. Ingat Kris hyung kata?" Soal Kai sambil memegang bahu Minhye untuk memberi semangat.

"Ingat la. Kita bertanding untuk puaskan diri. Jangan sebab ni kita bergaduh ok? Kalau menang lagi bagus. Kalau kalah xpe. Don't give up. So have fun!" Kata Minhye sambil meniru gaya Kris cakap. Kai yang melihatnya tergelak kecil dan mengangguk.

"Eh INFINITE dah start.........Waaaa mereka punya dance cantik la! Eh kita orang punya lagi bagus." Minhye berkata seorang diri. Kai hanya tersenyum melihat telatah Minhye yang difikirnya agak comel.

............................................

Tiba lah waktu untuk EXO buat persembahan. Mujurlah ketika buat persembahan tadi Minhye dan yang lain tiada cacat cela dalam pergerakan.

"Dah sedia nak tahu group mana yang menang?!!!!" Kata pelajar lelaki tu a.k.a mc dalam pertandingan ni. Yang lain menjerit untuk tidak sabar nak tahu pemenangnya.

"Ok la. Group yang mendapat tempat pertama adalah....................."

==============================

Annyeong haseyo *bow*
Vote juseyo.
Kalau ada any idea just comment okay?

kbye

BOYS Highschool?? ✔Where stories live. Discover now