Bab 13 (CINDERELLA)

1.8K 161 8
                                    

"Ya! Kenapa kau buat keputusan terburu-buru?" Marah Chanyeol.

"Dah tu bukan sebelum ni korang semua tak suka cerita tu ke? Korang tak de hak nak marah aku macam tu!" Semua orang terdiam.

"Hurf hyung...kita orang minta maaf. Jeongmal mianhae. Kita orang baru sedar yang setiap cerita mesti genre dia romance. Dan........ setiapnya mesti ade yeoja. Mianhae.'' Rayu Minhye dan semua yang ada disana.

"Baiklah kali ni aku maafkan korang......."

"Hah baguslah.. soooo hyung ada idea baru tentang drama kita?"

"Of Course!" Tao mengambil beg nya dan mengeluarkan sesuatu.

"Seriously Tao? Umur kau berapa hah?" Soal Lay dengan terkejutnya dan tak kalah yang lain juga apabila melihat Tao mengeluarkan koleksi buku-buku dongengnya. Sekali lagi BUKU-BUKU.

"Eo? 16 la. Kau ni selalu lupa kan." Balas Tao dengan muka tak bersalahnya. 'Cis, mentang-mentang aku ni selalu lupa.' Gerutu Lay.

Setelah beberapa minit membelek-belek bukunya, akhirnya Tao menjumpai pilihannya. Cinderella. Itulah pilihannya. -.-

"Jinjja Tao? Itu bukan lebih kurang dengan cerita Bawang Merah Bawang Putih ke?" Soal Chen.

"Ani! Yang ni kan pasal putera raja mencari pemilik sebelah kasut yang telah menawan hati putera raja tersebut."

"Hurf whatever. So jom tentukan castnya."

CAST FOR CINDERELLA

Cinderella/Ella: Minkee
Lady Tremaine(Omma tiri): Luhan
Anastasia(kkk tiri):Lay
Prince "Kit" : Chanyeol
The Fairy Godmother: Baekhyun

By TaO^^

'Hurff jadi yeoja lagi? Aku tau la aku ni yeoja tapi kalau berterusan boleh terbongkar rahsia nii T.T' -Minhye.

'Jadi Prince lagi? Haish susah jadi terlajak hensem ni. Kenapa aku perlu bergandingan dengan Minhye lagi?' -Chanyeol.

'Hurff jadi orang jahat lagi? Seriously muka aku macam orang jahat ke? T.T' -Luhan.

Short --"
Sorry T.T
Butttttt ade perasan sesuatu tak? *smirk* hohoho
To my lovely readers, mungkin lepas ni ff ni lambat update sbb internet dah takde buat masa ni T.T
Mian!!!!
BTW DON'T FORGET TO VOTE^^

BOYS Highschool?? ✔Where stories live. Discover now