Minhye Pov
Hurf, harini! Harrini weiyh! harini!!!!!! Harini aku kahwin!!!!! yey ._.
Tu la ayatku dalam hati untuk memberikan kata semangat agar tidak gementar. Now, aku berada di tempat persiapan pengantin perempuan (Idk what that place's name xD) . Sensorang pulak tu.
Tok Tok Tok
"Penghantaran bunga dah sampai!"Kata orang berada diluar bilik yang aku tempati. Jap,masa bila aku order bunga? And kenapa hantar sini? Bukannya aku kahwin kat sini pon. Aku pun menyuruhnya masuk.
Tanpa memandangnya, aku berkata..."Letak je kat tepi tu." Arahku.
"Yak! How dare you. You do not remember me?" Aku memandang nya. Whattttttttttt? Huft lama aku tak jumpa dia ni.
"Jiyeonnie!!!!!! Lama tak jumpa kau!!! Bogoshipeo!!!!!!!!!" Jerit Minhye lalu dengan pantas dia memeluk Jiyeon dengan erat.
"Ya! ak-aku tak bo-boleh ber-berna-naafas l-la" Kata JIyeon dengan tercungap-cungap (?).
---------------------
EXO SIDE
"Hyung betulkah tempat ni?" Soal Sehun apabila kereta mereka berhenti di depan sebuah hotel bertaraf 5 stars.
"Betul lah. ermm ha! tu Xiumin Hyung!" Mereka pon keluar mendapatkan Xiumin.
"Xiumin awal kau sampai. Mana Minkee?" Soal Baekhyun. Ye la depa kan baru dapat tahu yang Minkee tu step-brother Xiumin, its mean Minkee pon mestilah ada kat sini.
"Dia lah pengantin tu." Mereka semua membulatkan mata. Mereka mengejar Xiumin yang meninggalkan mereka sebaik sahaja mengatakan itu.
.....
"You may kiss your bride now." Minhye membulatkan matanya. Dia malu untuk kiss dengan Woohyun depan orang ramai ni. Dia memandang Woohyun yang memandangnya dengan senyuman licik dia. Akhirnya bibir mereka bersatu juga dan para tetamu menepuk tangan untuk meriahkan suasana. (?)
(Sorry cause I SKIP that marriage. I really really don't know how they marry.. Pasal kiss tu je aku tau xD Jangan pikir aku byuntae!!!)
Woohyun dan Minhye bersalaman dengan tetamu yang hadir.
"Warggg!!!! Chukhae!!! Tak sangka bestfriend aku dah kahwin!!!" Jiyeon memeluk Minhye.
"Chukhae Woohyun.. Cepat-cepat bagi aku anak sedara tau.Hahaha." Woohyun hanya tersenyum mendengar kerenah kawan-kawannya dan mengangguk sahaja. Infinite menjerit keriangan melihat reaksi Woohyun. Tetiba mereka senyap apabila menyedari yang Minhye menjeling tajam.
"Ala asal kau marah pulak ni? Dah memang orang dah berkahwin gerenti ada anak kan. Apa salah diorang?" Soal Jiyeon yang menyokong Infinite. Tibalah Jiyeon pula yang dijeling oleh Minhye. (Pstt ayat apekah?)
Sedang mereka tengah berbual sampailah giliran untuk EXO. EXO memandang Minhye dengan wajah murka. Minhye menundukkan mukanya.
"Guys. Mianhae...... It's my fault." Minhye berkata dengan gugup.
"Sampai hati kau tipu kitaorang. Xiumin pon sama. KOrang semua penipu. And from now, Infnite will be our enemy too" Kata Suho kepada Minhye, Xiumin dan Infinite.
EXO meninggalkan mereka. Ketika berjalan keluar, Tao memandang MInhye. Actually dia dah maafkan Minhye tapi hatinya ego untuk mengatakannya.
"Oppa....bagaimana ni? Mereka semua dah bencikan Minhye." Minhye memeluk Xiumin.
"Don't worry my sister. I know they mad on you, but they will accept you soon." Xiumin mencuba untuk menenangkan Minhye.
"Soon? I don't think so. "
"Apakata lusa kita pergi jumpa EXO? Pergi minta maaf dengan mereka."Cadang Xiumin.
"Oppa pon nak ikut. Oppa nak kita bertiga terangkan perkara yang sebenar." Minkee pon ingin turut serta.
"Ermm guys, We all pon dah terbabit sekali so kita orang cadang nak ikut boleh?" Soal Sungkyu. Minkee dan Xiumin mengangguk.
"Ala kenapa tak pergi sekarang je?" Bantah Minhye.
"Nope. Today is your day and Woohyun. We don't want to disturb you guys." Usik Minkee. Dan itu membuatkan Minhye blushing.
"Ahh kalau camtu kita org balik dulu la." Woohyun dengan cepat menarik Minhye dan masuk ke dalam kereta. Anna.
"Yak! Haish tak sabar betul orang ni." Mereka menggelengkan kepalanya.
Minhye and Woohyun side
"Kau nak bawak aku gi mana?" Soal MInhye. Kata nak balik tapi ni jalan lain yang dia pergi.
"Balik rumah 'kita' la sayang oi."
"Kita? Sejak bila kita ada rumah?" Soal Minhye dengan muka blurnya.
"Itu la kau. Tau kahwin je. But perkara macam ni tak amik kesah....Rumah kita la. Our parent yang bagi sebagai hadiah perkahwinan." Minhye menjeling Woohyun tajam.
"But kita kan tinggal di asrama."
"Not forever ok. Btw kau tetap nak sekolah sana juga ke?" Soal Woohyun sambil memandu.
"Nope. Tak lama lagi. Lagipun tu kan sekolah namja."
"Owh. Abis aku? Aku pun nak pindah juga la." Minhye memandang Woohyun dengan tanda tanya.
"Eo? Apasal? Tak payah la. Lagipun masa depan kau akan cerah kalau kau belajar disitu."
"Tapi kau takda T_T Tak best la...." Woohyun mencebik.
"Tengoklah macam mana.. Aku tak pasti lagi."
WooHye's Villa
Akhirnya mereka sampai dirumah mereka. Rumah yang sederhana tapi mewah. Dinding dicat warna putih. Sesuai dengan citarasa mereka.
Minhye membuka mulut besar ketika dia lihat didalam rumah. Siap ada swimming pool lagi. Diluar pon ada swimming pool. So kalau hujan boleh main kat dalam punye XD. Dia pon perasan yang diluar tadi tadi sebatang pokok kelapa. Huh senang petik je tak yah la beli.
'Ni la dikatakan syurga dunia' Matanya berbinar-binar melihat rumah ni. Woohyun mengelengkan kepalanya melihat kerenah Minhye.
Minhye naik atas dan terkejut cause villa ni ada satu bilik je?!! Abistu dia nak tidur mana. Dia memandang Woohyun yang dari tadi tersengih-sengih sensorang.
"Yak! Kenapa ada satu bilik je? Aku nak tidur mana?"
"Tidur je la dalam bilik tu." Jawabnya.
"Kau?"
"Me? Sleep with you la. Apa bukan salah pon." Balasnya dengan selamba.
------------------------------------------------------------
K ni pendek xD
And mianhae even kahwin pon still tak de ayat romantik ni xD
Bila depa dah kahwin terus tak ada idea..
BTW dont forget vote and comment.
Kamsahamnida^^
YOU ARE READING
BOYS Highschool?? ✔
FanfictionFirst. Kena hukuman. Sekolah di Bullet Boys Highschool even dia YEOJA? Hmm... Bermulalah kesahnya...... Second. Kena STAY bersama EXO. Third. Kena kahwin PAKSA pulak tu... O.M.G! CAST: PARK MINHYE/MINKEE EXO INFINITE AMARAN: EPISOD LAST AMAT MENGH...