"Jebal Chanyeol.....tolong simpan rahsia ni?" Rayu seseorang dan Minhye.
"Tapi apa korang nak buat kalau EXO yang lain dah tahu perkara ni?" Kata Chanyeol dengan agak marah.
"Hyung janji hyung dan Minhye akan beritahu perkara sebenar pada mereka. Tapi.....sekarang bukan waktunya."
"Hurff baiklah. Kalau ape terjadi aku tak nak masuk campur." Katanya lalu masuk kedalam rumah dengan arrogantnya.
"Haish jinjja oppa? Oppa yakin dia tak buka mulut?" Soal Minhye.
"Oppa yakin" Xiumin tersenyum.
---------------------------------
CINDERELLA PRACTICE
"Ya korang!! rapat la sikit. macam tunggul pulak tu. Korang pot pet pot pet pot pet..." Bebel Tao a.k.a DIRECTOR sambil bercekak pinggang.
'Haish kenapa la aku setuju jadi Cinderella?' Kata Minhye dalam hati dan mulakan balik scene dia dan Chanyeol. Selepas dua jam berlatih akhirnya mereka berhenti berehat dan Tao pon melangkah pergi ke tempat pembuatan costum.
Costum side
"Yak! Dyo! Kau reti jahit ke tak?" Bebel Tao again.
"Yak! Sabar boleh tak? Aku baru nak masuk kan benang dalam jarum -_-" Terasa hilang fokus pula mendengar Tao membebel lagi. AGAIN.
"Hah kau buat dress Minkee warna ape?" Soal Tao.
"Macam yang kau suruh semalam warna purple kan?"
"WHATTT!!! MASA BILA AKU CAKAP WARNA PURPLE?? KAN AKU CAKAP WARNA SKY BLUE!" Dyo menutup telinga apabila mendengar Tao menjerit.
'Aigoo sejak bila dia ni jadi cerewet hah??'
PROP SIDE
"Yah Kris hyung...kenapa buat naga? Kan Tao suruh buat istana(?) !!"
"Aigoo Istana is not my style." Balas Abang Kris dengan selamba.
'Aku cepuk jugak Kris ni-_-'
---------------------------------Sehari sebelum pertandingan
"Ok guys, semuanya dah lengkap dan apa kata kita keluar bersiar-siar tenangkan fikiran?" Soal Suho dan disetujui semua orang. Kesian pula melihat mereka yang bersungguh-sungguh untuk pertandingan terakhir ni. Akhirnya Suho membuat keputusan untuk mengrestkan mereka.
Han River
Sedang mereka menghirup udara yang segar dan melihat permandangan indah akhirnya menjadi buruk apa bila melihat group Infinite berhampiran mereka. Infinite pon mendekati mereka dengan arrogantnya. Semua yeoja yang sedang melihat mereka dah cair dan meleleh dah. Ish3 kesian depa.
"Hey hey hey. Ada EXO disini la. Macam jodoh je kita?" Kata Dongwoo sambil mengenyitkan matanya dan dibalas kerek oleh EXO.
Kring!
Telefon Minhye berbunyi.
From: Michin Namja Woo
Jom date :*Minhye memandang muka Woohyun. Dah macam pervert pun ade mamat ni.
'Eleh kalau vip tak pe la gak. Memang tak la aku nak jumpa!' Kata Minhye dalam hati.
To: Michin Namja Woo
Shireo! XPsend!
Selepas melihat muka Woohyun seperti pervert tu terus dia tukar nickname Woohyun dalam telefonnya dari Michin Namja Woo kepada Pervert Namja Woo xD (Sory Woohyun xD)
Infinite side
"Weiyh aku perasan Woohyun dengan Minhye sedang chat tu. Jom tarik EXO bagi ruang kat depe?"(Macam kerek je ayat tu -_-) Bisik Hoya kepada Sunggyu.
"Arra."
Banyak kali juga cubaan nak bawak EXO pergi sampai 8-9 kali jugak akhirnya terbuka juga hati mereka. Mujurlah ahli EXO yang lain tak perasan tentang Woohyun dan Minhye kecuali........Chanyeol dan Xiumin?
"Hah kawan-kawan kau dah tau ke tentang kita?" Soal Minhye.
"Tentang kita? Tentang apa?" Soal Woohyun dengan muka ala-ala blurnya. 'Ish sengaja kan nak kenakan aku?'
"Haish Tak ade apa lah. Buttt i guess they already know about us right?" Woohyun mengangguk. Eh Woohyun, kau tau ke tentang ape? Bukan tadi kau tak tau ke. Terasa kaki Minhye seperti nak naik atas je melekat kat muka mamat tu.
"Huh" Minhye menghela nafas geram lalu beredar dari situ.
"Nak pergi mana tu?" Soal Woohyun. Baru nak date >_
"Nak pergi kat depa semua la. Buat ape nak date dengan awak? Baik date dengan Lay. Blur pon berpada-pada juga berbanding awak." Balas Minhye dengan panjang lebarnya.
Woohyun mengerutkan dahinya. Mana tak nya, Kata nak pergi ke arah EXO dan Infinite tapi ni ke arah berlawanan. Mula la tanduk syaiton Woohyun muncul nak kenakan Minhye.
Woohyun pon pergi ke arah Minhye dan memegang tangan Minhye. Minhye cuba untuk melepaskannya tapi apelah kudrat wanita kalau nak dibandingkan dengan lelaki?
"Boleh tak lepas? Agak la aku tengah menyamar jadi namja kan. Kalau orang nampak dah macam gay tau tak?" Marah Minhye apabila menyadari ramai orang yang menjeling ke arah mereka.
"Kalau macam tu awak bukak la rambut palsu tu." Minhye melebarkan matanya.
"Michin" Itu aja la yang minhye mampu kata.
"Michin michin pon bakal suami kau jugak. Dah pergi bukak rambut palsu tu. Ko ingat kau sorang je malu? Aku pon malu jugak k" Minhye mengrollkan matanya. Ingatkan berani fikirnya. Dia pon melangkah ke dalam tandas.
Apabila di hadapan pintu tandas, dia pon berfikir. 'Nak masuk tandas namja or yeoja?'
----------------------------
Hah hah hah Nothing to say -_-
BTW don't forget to vote my story xD
bye!
YOU ARE READING
BOYS Highschool?? ✔
FanficFirst. Kena hukuman. Sekolah di Bullet Boys Highschool even dia YEOJA? Hmm... Bermulalah kesahnya...... Second. Kena STAY bersama EXO. Third. Kena kahwin PAKSA pulak tu... O.M.G! CAST: PARK MINHYE/MINKEE EXO INFINITE AMARAN: EPISOD LAST AMAT MENGH...