Bab 8 (Ottokhae?)

1.9K 168 11
                                    

"Hyung mianhae. Kita kalah T.T" Sesak Minhye. Sedih rasanya bila pertandingan tu dimenangi oleh INFINITE dan EXO naib juara. "Its okay MinKee. Tak ada rezeki. Tahun depan ada lagi." Kata Kai sambil memegang bahu Minhye. Tahun depan? Tu pun kalau dia ada lagi.

Yang lain hanya memandang Minhye mengalirkan air mata dengan sebak. Kecewa pon ada. "Dah la Minkee. Naib juara pon ok juga kan? Apa kata esok kita pergi keluar? Kita tenangkan diri kat Lotte World? Hyung and Kris hyung treat" Ajak Suho nak hilangkan perasaan bersalah yang berada di benak hati Minhye. Awalnya Kris memandang Suho tajam. Kenapa dia pulak? Tapi apabila melihat keadaan Minhye, hatinya terbuka untuk belanja SEMUA ahli membernya.

---------------------------------

LOTTE WORLD

"Kyaa!! Dan lama tak datang sini!!" Jerit Minhye keriangan. Ahli lain yang memandangnya tersenyum melihatnya. 'Aigoo kyeopta!' Bisik hati seseorang apabila melihat Minhye happy.

"Hyung. Ingat kan plan kita?" Bisik Kai kepada Suho. Suho mengangguk paham. "Err Korang kita berpecah nak? Aku cadang nak pergi sana dulu. Pukul 6 karang kumpul sini ok?" Arah Suho lalu satu persatu meninggalkan tempat tu. Sampai tinggallah Minhye dan Chanyeol berdua. Itulah plan EXO kecuali mereka berdua. Tak puas hati apabila tengok mereka asyik bergaduh.

"Err tinggal kita berdua je?" Soal Minhye tanpa memandang Chanyeol. Chanyeol hanya mengeluh lalu meninggalkan Minhye. Minhye pon ikut.

"Nak ikut boleh? Takut la sensorang" Soal Minhye. Chanyeol hanya memutarkan bola matanya. "Macam yeoja la kau ni. Sukati kau la" Balas Chanyeol.

"Eh jom naik ni!" Minhye menarik Chanyeol ke arah roda besar yang pusing tu (Aku taktau nama benda tu xD)

Dalam Roda besar yg pusing tu xD

Minhye memandang Chanyeol bosan. Dari tadi asyik memandang phone nya sahaja. Muka dia tak menarik kah? "Hyung. Nak tanya boleh?" Soal Minhye. "Hrmm" Balas Chanyeol tanpa memandangnya.

"Kenapa hyung tak suka saya?" Soal Minhye straight to the point. Terus Chanyeol memandang Minhye. "Betul kau nak tau?" Pantas Minhye menganggukkan kepalanya.

"Sebab muka kau macam yeoja" Minhye membulatkan mata nya terkejut. What?!! Nampak sangat ke pun. Minhye meraba kepalanya. Nak kata rambut, Pendek je.

"Tapi Minkee kan namja." Minhye mempertahankan dirinya.

"Susah aku nak percaya. Prove it" Chanyeol tersenyum sinis memandang Minhye yang sedang memandang ke bawah.

"Ok! But how?" Balas Minhye.

"Aku nak tengok body kau" Cabar Chanyeol tersenyum sinis. Minhye terdiam sebentar.

"Errr bo-boleh je! Tu-tunggu kat rumah nanti" KataNya lalu meninggalkan Chanyeol sebaik sahaja permainan itu tamat. "Pfft berani kau kan? Ingat aku tak tau ke?" Katanya perlahan.

Minhye Pov

Huwaaaa gi mana ni????? Takkan aku nak bukak baju depan dia? Gila ka? Aku yeoja !!! YEOJA!!!!!!!!!

END POV

EXO HOUSE

Bilik sehun x minhye

"Hyung macam mana nak buk-buktikan kita ni nam-ja" Soal Minhye dengan gagap.

Sehun Smirk.

==============================

Short update sorrry xD
Agaknya apa Sehun nak balas?

Btw don't forget vote wokay?
Comment toooooooooooo... xD

Kbye

BOYS Highschool?? ✔Where stories live. Discover now