Bab 21 (First Night)

1.9K 145 9
                                    

Minhye Pov

Waduh gimana ni? Perlu ke aku suruh dia tidur kat luar? Kat bawah katil? Dalam tandas? Dapur? Luar rumah? BESIDE ME??? Oh never! Itulah beli lagi rumah yang ada satu bilik je. Actually ade 2 lagi bilik tapi satu tu untuk bacaan dan satu lagi untuk tetamu. Why tak tidur sana? Cause kedua-dua bilik tu berkunci dan kunci tu Woohyun kata lupa nak minta kat penjual (Tatau nama dia xD) rumah ni.

Krekk

Pintu dibuka oleh tak lain tak bukan adalah Woohyun. Omo! Apa yang aku perlu buat ni? Aku mana pernah kahwin sebelum ni (-_-) . 

Aku melihat Woohyun berjalan kearahku. Saat ni, aku sedang duduk di penjuru katil.

"Aw-awak pergi la mandi." Arah ku dengan tergetar-getar. Tanpa babibun, perkataan saya-awak dah terkeluar. Dalam drama lain pon camtu. Memang erk?

Aku melihat Woohyun mengukirkan senyuman pervertnya. 

"Ok."

Terkejut aku apabila melihat dia membuka baju didepanku. Cepat-cepat aku memusingkan tubuhku menghadap ketempat lain.

"Yak. Kenapa pusing? Kira untung dapat tengok free show tau. Daripada girls lain no way la." Katanya dengan arrogantnya.

Aku membuat muka menyampah. Tanpa disedari, dia sudah pon berada dihadapan aku. Bapak! Ada abs la beb even tak berapa nak ada tapi tetap ada (Haa phm x ayt tu? xD). 

Author Pov

And tanpa disedari juga, Minhye sudah pon ternganga luas seluas luasnya. -o-

Dan ini membuatkan perangan devil Woohyun membuak. Woohyun mendekati Minhye lalu berbisik disebelah telinga kanan Minhye.

"Harini malam ahad." Woohyun smirk dan membuatkan bahang membuak di seluruh muka Minhye. MArah, malu, and? Macam-macam ada.

Apabila menyadari perubahan cuaca (?) Minhye, dengan pantas dia berlari ke dalam bilik air sebelum Minhye mengamuk.

After 40 minutes.

Yes, sejak tu Woohyun tak keluar lagi dan membuatkan MInhye risau. Tah pengsan ke apa? Dengan segera, Minhye mendekati pintu bilik air yang dimasuki Woohyun tadi.

"Yak. Lamanya kau mandi. Okay tak?" Terus perkataan saya-awak hilang. 

"Aku okay. Tapi aku ada satu masalah ni." Jerit Woohyun dari dalam.

"Apa?"

"Aku lupa nak bawak masuk towel. Ambilkan untuk aku." Minhye membulatkan matanya. Ye laa, selalunya bila dalam drama yeoja yang tertinggal ni tetiba namja pula yang sesat?

"Bwo?! Aish tadi tak nak ambil. Yela yela, kejap!" Pekik Minhye sambil mengambil towel Woohyun.

Wait, macam mana dia nak bagi kepada Woohyun? 

"Nah la."

Bunyi kunci pintu dibuka. Woohyun mengambil towel daripada Minhye akan tetapi dia menarik sekali MInhye kedalam. Terbuntang Minhye melihat perlakuan Woohyun itu. Cepat-cepat dia menutup mata tidak ingin melihat Woohyun yang....errrr........

Woohyun yang melihat telatah Minhye terkekeh-kekeh perlahan dan kuat. Ikut irama ._.

"Aigoo....kyeopta! Bukak la mata tu." Katanya sambil tersenyum pervert.

Minhye menggelengkan kepalanya laju-laju. 

"Buka sebelum aku buat sesuatu kang." Ugutnya. Dengan keterpaksaan Minhye membuka matanya perlahan. Dan dia membutangkan matanya!!!

Woohyun.......

.

.

.

.

.

.

.

.

Woohyun tipu MInhye. Rupanya dia memakai bathrobe sejak tadi lagi. Sengaja dia ingin kenakan Minhye ._.

Minhye menggengngamkan tangannya sampai tangannya menjadi putih dan menghalakan ke arah Woohyun. Terus terdiam Woohyun even dia try untuk menahan daripada ketawa. Tak pasal-pasal malam ni juga dia jadi arwah kang.

Minhye menurunkan tangannya dan keluar dari bilik air dengan muka yang memerah. Dia baring menyereng di atas katil tanpa menghadap Woohyun.

Beberapa minit kemudian, Minhye dapat merasakan yang katil yang ditidurinya tenggelam sebelah menandakan ada orang baring disebelahnya.

"Kau tidur bawah." Arah Minhye sambil menutupkan matanya.

Krik krik

Minhye membuka matanya sempurna apabila menyadari tiada respon daripada Woohyun. Dia memusingkan tubuhnya kebelakang dan menghadap Woohyun.

Owh, dah tidur rupanya.

Dia menghayati muka Woohyun. Tiba-tiba jantungnya berdegup laju.

'Perasaan apakah ini?'

Dengan cepat dia kembali menyerengkan tubuhnya seperti sedia kala dan memulakan kerja tetapnya iaitu tidur. Tanpa disedari, Woohyun membuka matanya perlahan dan tersenyum puas melihat kekalahan Minhye. Tiba-tiba dia teringatkan kata-kata kawannya tadi.

'Cepat-cepat bagi aku anak saudara tau.'

Ketika itu juga mukanya berubah warna kepada merah cili. Malu ke bang? Dengan perlahan-lahan dia memeluk Minhye daripada belakang. Elek Woohyun, Minhye dah tidur xD.

Dan tanpa disedari Woohyun, Minhye tersenyum sambil menutup mata. Apakah? Dah tidur or not?

------------------------------------------

K pendek je -_-

Banyak2 chap, chap ni la paling malu nak buat >.<

Even tak ada unsur-unsur M pon o.o

Ni pon cadangan kawan, try je la T.T

BTW don't forget vote and comment my ff xD

Kamsahamnida^^





BOYS Highschool?? ✔Where stories live. Discover now