31

7 0 0
                                    

Lost

I thought that everything will go as I planned.

I should put in my mind that not everything goes as how I wanted it to go.

"Kuya hear me out okay?" I plead him, crying.

Kuya Jamiel is behind me, holding me.

"Shut up!" sigaw niya. "You didn't deserve him. You don't deserve him!"

I shut my eyes dahil sa sakit na nararamadaman ko dala ng mga sinasabi ni kuya.

"Calm down. Hear her first—" kuya Jamiel got cut off.

"Tama na! Huwag mo na siyang ipagtanggol kuya! Mali na nga pinagtatanggol mo pa!"

"Kuya pakinggan mo muna kasi ko!" Nagmamakaawa kong sabi sa kapatid ko.

"No! I wouldn't hear any of your lies! Sinungaling ka." Naiiling niyang sabi.

Tinulak siya ni kuya Jamiel. Napatili ako dahil doon. Kuya Jaever stood up and faced him.

"She's your sister! Stop talking shits to her, Jaever!" Kuya Jamiel is fuming mad now too.

"Yun na nga eh! Kapatid ko siya! Kaya hindi ko kukunsintihin ang mga mali niya! And you know what else kuya? I am Mav's fucking friend! You too! At ang kapatid natin ang may mali dito!"

"I told you to hear her out first! Wag ka munang mag conclude kasi!"

My heart crumpled. Seeing my two brothers fight, shout at each other, and pushing each other because of me, it pains me.

Pumikit nalang ako at hinayaang tumulo ang luha.

I should've not done that. I should've never do that. I destroy it. I destroy everything.

Three days ago, I was happy. We were happy. I was fine.

Everything was fine.

That set up had worked for more than a month now. Pag weekends, I gave my time to Mav only. Nagkasundo kami ni Kalen na gano'n. I'm there sa kanila thrice a week pag weekdays. Minsan ay five days, pag hindi busy sa school.

All's well. Everything is fine. Kaicel's getting better, she is happy, the pretend shit is working.

And I am happy because I'm with Mav.

But it all turned into a disaster.

"ANO?"

"Sshh!" Sita ko kay Ivan. "I told you to be quiet about it Ivan! Ayaw nila ipaalam. Come with me later. We'll visit her."

I'm going with Ivan later. Kaya hindi kami magkakasama ni Mav. And he's busy dahil finals na nila. Ayaw pa niya nung una mag review. But I told him to do it. Alam ko namang matalino siya pero he still needs to focus on his studies. And I can say, I can be a distraction. Kami, kakatapos lang ngayon.

Kaicel told me she wants so see Ivan. Matalik din niyang kaibigan si Ivan noon bukod sa'kin. And even Ivan, doesn't have any idea what happened to our friend.

When they reunited, it was very emotional on the first moments. Ivan cried, Kai too, and I feel emotional at all. But knowing these two, they immediately became cat and dog after a few shed of tears.

"Ulol! Miss mo lang ako! Aminin mo!"

"Ang asim mo Ivan! Kapal ng muka nito!" Ngumiwi si Kaicel.

Natawa ako. I miss this.

"Thank you."

Nilingon ko ang nagsalitang si Kalen na tumabi sa akin.

"I'm happy to do this. Making Kai happy." Ngumiti ako habang tinatanaw si Kaicel na nakikipag away kay Ivan.

Love Back (Alejo #1)Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon