Devletin her kademesinden kıdemli onlarca kişi Baş Usta Superide'ın yeni yaşını kutlamak için malikaneye akın ediyordu. Baş Usta Superide ise penceresinden, gelen misafirlere bakarken bir yandan da şarabını içiyordu. Leydi Avagreed kapıyı çalarak içeri girdi.
"Kral Ferrieder geldi."
Baş Usta Superide sakalını sıvazlayıp başıyla onayladı ve şarabını bitirip Leydi Avagreed ile birlikte odadan çıktı. Salona inen uzun merdivenlerin başında göründüğünde büyük bir alkış yükseldi. Baş Usta Superide misafirlerini selamlayarak merdivenden indi. Doğruca Kral Ferrieder'in yanına gidip dostane bir biçimde sarıldı.
"Majesteleri."
"Baş Usta Superide... Üç yüz on dördüncü yaşınız kutlu olsun."
"Sağ olun majesteleri. Kraliçe Arienn'i göremedim."
"Yoğunluktan dolayı gelemedi, esasında ben de çok uzun kalamayacağım. Devlet işleri bu sıralar oldukça yoğunlaştı."
"Esasında benim de size sunmak istediğim bazı fikirler var. Hepimizin bildiği gibi doğuda karışıklık hâkim."
"Bilgeler Heyeti bu konu hakkında ne düşünüyor?"
"Antecess."
"Lord Serpens de aynı fikirde. Ben de aynı fikirdeyim. Tarih tekerrür ediyor. Vernetis bizi de Cibus gibi parça parça yok etmeye çalışıyor. Ama buna izin vermeyiz."
Usta Superide kararlı bir ses tonuyla Kral'a katıldı.
"Kesinlikle. Regnum Centrale, Cibus değildir. Sahipsiz de değildir. Heyet olarak doğudaki gerginliği azaltmak için önümüzdeki yıl inşa edilecek olan yeni okullarımızın büyük bir çoğunluğunun orada inşa edilmesini düşündük."
Kral Ferrieder tebessüm ederek yanıt verdi.
"Bu gidişle okulunuzun olmadığı vilayetimiz kalmayacak Baş Usta Superide."
Baş Usta da tebessümle karşılık verdi.
"İnsanları Redagon konusunda bilinçlendirmemiz lazım. Aksi takdirde Vernetis'in Redagon'un kanından olduğu saçmalığı tüm topraklara yayılacak. Halkınızı doğru yola yönlendirmenin onları kontrol etmeyi ne kadar kolaylaştırdığını en iyi siz bilirsiniz majesteleri."
"Muhtemelen okullar için bütçe de istiyorsunuzdur."
"Hayır, okullarımıza ve tapınaklarımıza yapılan bağışlar sayesinde Bilgeler Heyeti'nin kendi geliri var."
"Kaç okul açmayı düşünüyorsunuz?"
"On."
"Heyet ne zamandan beridir on okulun inşasını karşılayacak kadar para kazanıyor?"
"Devletimizi zor duruma düşürmek istemeyiz değil mi? Biz kendimize yeteriz majesteleri."
"Görünüşe göre cidden öyle."
Kral Ferrieder'in bakışları iğneleyici bir hal almıştı. Kısa bir sessizliğin ardından Kral tekrar söze girdi.
"Bu esnada Heyet'in bilmesi gereken bir durum söz konusu. Kehanet gerçekleşiyor."
Usta'nın bir anlığına gözleri parladı.
"Son Yükselen?"
"Kumandan Frater ile birlikte yarın şehre dönecekler. En kısa zamanda çocukla tanışırsınız."
"Evet, elbette."
Usta düşünceli gözüküyordu.
"Yeni yaşınız bir kez daha kutlu olsun Baş Usta Superide, şimdi ayrılmam gerek."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Redagon I: Kehanet (TAMAMLANDI)
FantasyDört parçaya ayrılmış Redagon topraklarında yaşayanlar büyük bir hevesle kehanetin gerçekleşip Son Yükselen'in ortaya çıkışını beklemektedir. Bu tanrısal savaşçının önce alevi ardından da tüm doğayı kontrol ederek Redagon'u tekrar bir bütün haline g...