Bölüm 2.1: APOFEZLER

367 24 77
                                    

          Centrum'a dönüşlerinin üzerinden yaklaşık bir hafta geçmişti. Frater her gün gelip Altren'i ve ailesini kontrol etmişti. Bu seferki gelişi kontrolden daha fazlası içindi, Altren'i okula götürmek için gelmişti. Altren odasında hazırlanırken Frater, Marium ve Solus'la mutfakta sohbet ediyordu.

"Eğitim nasıl olacak?"

"Şu anlık normal bir okul eğitiminden farksız, yalnızca spor dersleri çok daha yoğun bir şekilde işlenecek ve elbette alevini kontrol etmesi için büyücü Fitzrox'la derslere başlayacak. Ancak esas eğitimi birkaç yıl sonra, biraz daha büyüyüp bedenen güçlendikten sonra başlayacak. Oldukça iyi bir eğitimden geçecek Solus, merak etme. Endişelenme de. Onun ne kadar önemli olduğunu bizden daha iyi bilemezsiniz. Risen her zaman güvende olacak."

"Risen mı?"

"Evet, bu konuşmamız gereken bir durum. Altren'in adını değiştirmek zorundayız."

"Oğlumun adının nesi varmış?"

"Hiçbir şeyi yok. Eski dilde diğerkam anlamına geliyor. Esasında oldukça iyi bir isim fakat Altren üzerine yapılan toplantılar sonucu..."

"Kral Ferrieder mi?"

"Evet, emir ondan geldi."

"Oğlumun adını bile..."

          Frater daha fazla uzatmanın kimseye yararı olmayacağının farkındaydı.

"Bunun üzerine daha fazla konuşmak yersiz. Risen eski dilde Son Yükselen demek. Bundan sonra bu adı kullanacak, siz de öyle. Risen'ı okula götürürken onunla bu konuyu konuşup onu da ikna edeceğim. Artık Altren yok. Tamam mı?"

          Risen hazırlanmış bir biçimde yanlarına geldiğinde Frater hem Marium'a hem de Solus'a imalı bir bakış atarak sandalyeden kalktı. Risen hem annesine hem de babasına veda edip Frater ile birlikte evden çıktı. Midillisine binip Frater'in yanından onu izlemeye başladı.

"Seninle önemli bir konu hakkında konuşmalıyım... Risen."

"Risen mı?"

"Artık adın bu. Eski dilde Son Yükselen anlamına geliyor."

"Adımı seviyorum."

"Bu tartışacağımız bir şey değil. Bundan sonra bu adı kullanman gerek. Kral Ferrieder'den gelen emir böyle. Şimdi okulda apofezlerinle tanışacaksın. Kendini Risen olarak tanıtmanı istiyorum."

"Bu gerçekten gerekli mi?"

"Halkın gözünde gerçekten Son Yükselen olduğun inancını artıracaktır."

"Ben zaten o değil miyim? Yalnızca adım..."

"Risen. Lütfen. Uzatmayalım."

          Kışlanın kapısına geldiklerinde Risen şaşırdı.

"Kışla mı?"

"Sen, Renett ve Auxil için bir salonu sınıfa dönüştürdük. Derslerinizden arta kalan zamanlarda da bahçede spor dersleri alacaksınız. Ayrıca büyü dersleri için de bahçe oldukça ideal."

          Bineklerinden indiklerinde Frater bir dizinin üzerine çöküp Risen'ı omuzlarından dostane bir şekilde tuttu.

"Dinle, bunu kötü bir şey olarak görme. Bu, değişimin bir parçası evlat. Artık sen eski sen değilsin. Yeni adına ne kadar çabuk uyum sağlarsan yeni hayatına da o kadar çabuk uyum sağlarsın. Sen artık gök bilimci olmak isteyen Altren değilsin ki, hayat seni Redagon'un varisi olan Risen olmaya itti. Bunu bir lanet olarak da görme. Tanıştığında Renett ve Auxil'e sor bakalım, senin yerinde olmak isterler miymiş istemezler miymiş?"

Redagon I: Kehanet (TAMAMLANDI)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin