Bölüm 2.2: DEVLET İŞLERİ (2/3)

325 17 45
                                    

          Ertesi sabah Baş Usta Superide elinde gazeteyle son derece hırslı bir şekilde toplantı salonuna girdi. Leydiler ve ustalar kendisini selamlarken yerine geçti ve heyecanını her biriyle paylaştı.

"Antecess sınırları açıyor!"

          Leydi Envid'in öfkesi sesinden anlaşılıyordu.

"Şarlatan tekrar yalanlarını pazarlamış!"

          Usta Slocedia sakinliğini koruyordu.

"Önceki gibi mi hareket edeceğiz? Yedimiz ülkenin dört bir yanına dağılıp ayinler ve toplantılar düzenleyip halkı tekrar tek ilahın Redagon olduğuna ve onun bir torunu olmadığına ikna mı edeceğiz?"

"Bu iş gittikçe yorucu olmaya başladı."

"İşimiz bu Usta Irath."

"Farkındayım Usta Slocedia ama sen yirmi yıldır bizimlesin. Bizse yüz yılı aşkın süredir bu işle uğraşıyoruz."

          Usta Superide diyaloğa son vermek için araya girdi.

"Doğrudur Usta Slocedia. Sekiz yıl önceki planın üzerinden geçeriz. Ama plan genel olarak aynı kalır."

          Kapı çalındı ve içeri bir saray muhafızı girdi. Ustaları ve leydileri selamlayıp konuştu.

"Kral Ferrieder, Baş Usta Superide'ın gelmesini emretti."

"Pekâlâ... Toplantıya ben dönünce devam edeceğiz. Planlamayı da o zaman yaparız."

          Superide'ın ardından Leydi Avagreed de salondan ayrıldı. At arabasına binecekken Superide'ı yakalayıp fısıldayarak konuştu.

"Bunun ne anlama geldiğini biliyorsun değil mi?"

"Evet, en az altı ay Centrum'da olmamamız demek."

"Çocuğun infazını dağılmadan önce gerçekleştirmemiz gerek. Ayrıca Usta Slocedia meselesi de..."

"Hepsi aklımda Ava. Merak etme, bir şeyler düşüneceğim."

×××

          Baş Usta Superide, Kral Ferrieder'i selamlayıp doğruca söze girdi.

"Beni çağırtmışsınız majesteleri."

          Ferrieder gazeteyi göstermekle yetindi.

"Evet, haberim var majesteleri. Ben de okudum. Hatta gelmeden önce Heyet olarak yapacaklarımızı konuşuyorduk."

"Vakit kaybetmeden harekete geçmeliyiz."

"Katılıyorum majesteleri. Bu yalanların dillendirilmesi bile halkın zihnini zehirler. Başkenti terk etmeden önce hazır tüm Heyet üyeleri buradayken halkı bu zehirli sözlere karşı korumaya buradan başlamak isteriz. Biliyorsunuz ki Miles'ın kızı Laronda'ya haince bir saldırı yapıldı ve zavallı kızın durumu hiç iyi değil. Bu gece onun iyiliği için toplu bir ayin düzenleyip Redagon'a dualarımızı edecektik. İnsanları toplamışken bu yalanlarla ilgili de konuşabiliriz."

"İyi olur Superide. Güzel düşünmüşsünüz."

"Bu arada izninizle Heyet, Son Yükselen ile tanışmak istemekte."

"Elbette. Bir an önce tanışın. Hafta sonu da Heyet dağılıp şehirlerde halkı bu saçmalıklardan korumaya yönelik konuşmalara başlasın. Centrum'dan ayrılmadan önce dağılım planının ve tarihlerin yazılı bir şekilde tarafıma ulaştırılmasını istiyorum."

"Nasıl isterseniz majesteleri."

×××

          Heyet sarayının bahçesine binlerce insan akın etmişti. Kalabalık bahçeden taşıp sokaklara kadar yayılmıştı. Sarayın büyük balkonuna ses artırıcı cihazlar yerleştirilmiş konuşmaya hazır bir halde bekliyorlardı. Usta Slocedia'ya toplanış saati bilerek daha geç söylendiği için o hariç her bir usta ve leydi saraydaydı. Leydi Envid bakışlarını dışarıdaki kalabalıktan alıp tahtı andıran sandalyesinde oturan Baş Usta Superide'a çevirdi.

Redagon I: Kehanet (TAMAMLANDI)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin