Notitia ve Pecunia Heyet raporunu sunmak üzere Kral Ferrieder'in huzurundaydılar.
"Öncelikli olarak bütçeden ayırdığımız miktar çok fazla, bunu azaltabiliriz."
"Yıllık on milyon Cai, yalnızca okul ve tapınak işleten bir grup için çok fazla."
"Ardından diğer gelirlere baktığımızda okullarda aylık olarak yapılan bağış etkinlikleri oluyor. Çocuklarını bu okullara gönderen insanların katılımları çok fazla."
"Yıllık bir milyon Cai'ye yakın bir gelir de buradan ediyorlar."
"Bir öğretmenin aylık yedi yüz Cai'ye çalıştığı okulların giderleri ile karşılaştırdığımızda Notitia'nın dediği miktar ciddi bir uçurum yaratıyor."
"Okullar Heyet için altın yumurtlayan tavuk gibi majesteleri."
"Sonrasında bir diğer gelir kaynağı olan tapınaklara bakıyoruz. Haftalık yapılan Redagon'a şükran etkinlikleri ve tapınaklarda çalışan personelden başka giderleri yokken yerel çevreden yapılan bağışlarla bu tapınaklar yılda iki buçuk milyon Cai değerinde bir gelir yaratıyor."
"Okullar basit bir tavukken tapınaklar yetişkin bir kaz gibi majesteleri."
"Bütün bunların yanı sıra Heyet ticarete de atılmış. Son yıllarda Caedis sınırındaki illerde ülkemizin zengin ailelerine inşaat hizmeti veren bir şirket var. Tahmin edebileceğiniz gibi bu şirket Heyet'e ait. Birkaç yıl önce kurulmuş."
Konuşmanın başlangıcından beri sessiz olan Ferrieder ilk kez söze girdi.
"Gözümüzden nasıl kaçmış?"
"Hatırlarsınız ki o dönem Caedis ile sorunlarımız vardı. Kraliçe Armina ile sözlü atışmalarınız tüm Redagon topraklarının gündemindeydi."
"Yani dikkatimizin dağınık olduğu bir dönemi fırsat bilip el altından inşaat şirketi mi kurmuşlar Pecunia?"
"Evet, majesteleri."
"Başka?"
"Şu anlık bulabildiklerimiz bunlar ancak kazmaya devam edeceğiz majesteleri."
"Fakat Pecunia'nın bu saydıklarıyla bile yıllık yirmi milyon Cai'ye yakın bir gelir elde ediyorlar majesteleri."
Kral Ferrieder sandalyesine yaslanıp derin bir nefes aldı ve kendi kendine fısıldadı.
"Anlaşıldı."
Başdanışman Serpens kapıyı çalıp içeri girdi.
"Majesteleri, danışman lordlar... Önemli bir durum var majesteleri. Vernetis yine tüm Redagon'a Redagon kanından olduğuna dair yalan propaganda pompalıyor. Caedis'ten, Semis'ten ve bizden toplam üç gazeteciyi Antecess sınırında ağırlayıp röportaj yapmış. Gazeteciye ulaştık. Röportaj da elimizde. Ama..."
"Ama üç gazetecide de aynı röportaj var ve gazeteciye dokunursak ya da röportajı yayınlatmazsak halkımız diğer ülkelerin gazetelerinden, diğer ülkelerin insanlarından öğrenir."
"Doğru majesteleri. Ama söyleyeceğim şey bu değildi. Üç gazeteci de elimizde."
Kral Ferrieder gülümseyerek sandalyesinde dikleşti.
"O halde Caedis ve Semis ile iletişime geçip ortak kararla hareket etmeliyiz."
"Ben de aynı şekilde düşündüm majesteleri."
"Notitia, Pecunia konuşmamız gereken başka bir şey yoksa Serpens ile yalnız konuşmak istiyorum."
Notitia ve Pecunia'nın odadan çıkışıyla kral ve başdanışman baş başa kaldılar.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Redagon I: Kehanet (TAMAMLANDI)
FantastikDört parçaya ayrılmış Redagon topraklarında yaşayanlar büyük bir hevesle kehanetin gerçekleşip Son Yükselen'in ortaya çıkışını beklemektedir. Bu tanrısal savaşçının önce alevi ardından da tüm doğayı kontrol ederek Redagon'u tekrar bir bütün haline g...