Ni kisah benar aku masa aku berumur 16 tahun (tingkatan 4). Baru nak amik lesen moto mase tu. Dulu aku sekolah dekat kampung, dengan harapan, teman nenek dikampung.
Almost 5 tahun juga lah aku duduk kampung. Tapi, nak dijadikan cerita, aku duduk kat kampung, bukan aku dengan nenek aku jer.
Ade pakcik aku duduk rumah berhampiran dengan rumah nenek, dia dah ada 4 orang anak dah.
Pakcik aku ni, memang lah straight.
Tapi, sejak aku umur 13 tahun, setiap kali dia nak pergi pekan, dia ajak aku.
Untuk kenal kawasan katanya.
Aku pon ikut lah, masa tu aku tak tahu lah pasal nafsu-nafsu songsang ni. Aku pun layan je.
Mase naik motor pakcik aku suka main-main brek, dengan harapan nak rasa body aku, ada pulak dia sengaja menyandar badan dia dekat aku. aku pun gelak kan je lah.
Bukan setakat tu je.
Pakcik aku ni jenis open minded, betulkan konek yang dalam kain tu pun selamber je depan mata aku. hahaha.
Haaaaaaaa! Ni aku nak cerita pasal ULAR belaan dia pulak.
Pakcik aku ni jenis rajin ke kebun. Badan sedap. Puting tajam.
Dia asyik cerita dekat aku yang dia ada bela ular, dan dia tak bagi aku bagitau nenek, bini dia dan anak-anak dia pasal ular belaannya.
Sebab dia takut mendapat tentangan untuk bela ULAR.
Aku pon berjanji untuk simpan rahsia dia. Dan aku minta dia untuk tunjuk ular yang dia bela.
Dia kata belum masanya lagi.
Nanti bila dah tiba masa, dia akan tunjuk katanya.
Aku pun, anggukkan katanya, sebab aku pun geli dengan ular.
Nak dijadikan cerita, dari aku umur 13 tahun, aku tahu dia bela ular. Sampai umur aku 16 tahun baru aku dapat tengok ULAR belaan dia.
Bertahun weh, asyik dengar cerita pasal ular dia. dia cerita pergi hantar ular salin kulit, pergi hantar ular mengawan, cerita ular dia mengganas, dll.
======
Dalam bertahun lamanya aku menanti saat untuk tengok secara real ular yang dibela oleh pakcik aku. Ye lah, dah 3 tahun pakcik aku cerita pasal ular tapi dia asyik mengelak untuk tunjuk.
Tapi, pujuk punya pujuk, tibalah saat dia kata, dia akan tunjuk ular belaan dia.
Umur aku 16 tahun. Masa ni aku memang dah biasa dengan urut kampung. Sebab selalu ikut pakcik aku pergi mengurut.
As usual, lepas urut badan akan jadi lebih ringan. Dan selalunya, memang kalau aku nak mengurut, pakcik aku yang akan temankan.
Dan kalau dia yang nak mengurut, aku yang akan teman dia, kadang-kadang isteri dia teman.
Dan aku ni memang stim bila tengok pakcik aku kena urut sebab badan sasa dia berlumuran minyak, berkain pelikat sambil dipicit dan mengerang hasil tindak balas mengurut.
Jadi nak dijadikan cerita, satu hari tu pakcik aku ajak aku pergi ke Perak, katanya nak hantar ular baru dia pergi jumpa pakar untuk buang bisa.
Aku pun teman lah, memandangkan aku pun memang dah macam anak dia, dia bawa aku kehulu dan kehilir.
Masa nak pergi tu aku pun seronok lah, sebab dalam bonet kereta ada kotak kayu yang ditutup kain buruk (aku sangka itu ularnya).
Setibanya kami di Perak, dah petang senja, pakcik berhenti ke rumah kampung lama, katanya, dia ni pakar ngurut.
YOU ARE READING
Naluri
روحانياتNaluri. Itulah ciri khas yang dimiliki setiap insan dalam menentukan destinasi hidupnya. 1 Mohd Danial Sinclair Pelajar sekolah menengah dari latar belakang keluarga berada. Sikap nerd Danial berubah apabila beraksi di ranjang. 2 Rahul Singh Cikgu...