9

3.5K 64 1
                                    

'Kring.....kring..kring....'

Bunyi bingit dari penggera telefon akhirnya memaksa Danial untuk mencelikkan juga matanya. Buat seketika, dia berasa terkejut apabila mendapati dirinya ada di kamar asing. Apabila dia ingin menggerakkan tubuhnya, dia terasa seluruh badannya berat macam ditindih sesuatu.

'Aku ditindih hantu ke?' getus hatinya.

Namun tekaannya meleset. Rupanya, ada tangan sasa yang sedang merangkul pinggangnya. Deruan nafasnya begitu terasa di bahu Danal. Lantas, Danial pun segera beralih badan ke kiri dan dia cuba melihat orang tersebut. Ternyata, orang itu ialah Cikgu Rahul merangkap guru kaunseling di sekolahnya. Rahul kelihatan amat seksi. Urat-urat tangan yang terbentuk menimbulkan sensasi tersendiri bagi mata yang memandang.

Kalaulah Britney dan gengnya ada, sudah pasti mereka akan menggelupur kepanasan macam cacing kerawit. Figura Cikgu Rahul bukannya boleh dipandang enteng. Setiap kali ada acara sukan tahunan sekolah, mesti akan ada para pelajar menawar khidmat untuk mengipas atau membelikan minuman sejuk. Guru-guru wanita pula hanya mampu mencebik di samping dan mengeji para pelajar. Sedangkan hakikatnya mereka pun selalu membuat aksi untuk menarik perhatian Cikgu Rahul. Baru-baru ini, Danial sempat terdengar perbualan Cikgu Asiah dan Cikgu Mei. Keduanya sedang bergosip tentang perpisahan Cikgu Vivian. Dikhabarkan laki Cikgu Vivian tidak tahan lalu menceraikannya selepas kantoi isterinya jatuh cinta kat Cikgu Rahul.

"Tak sangka ye Rahul tu suka bini orang," selit Cikgu Mei sambil berdekak ketawa.

Masa itu, Danial sedang berdiri di tempat Cikgu Adam. Ruangan itu agak jauh dan terlindung sikit dari tempat Cikgu Mei dan Asiah berada.

Sejenak, otak Danial cepat menghadam memori semalam. Dia melakukan hubungan terlarang yang hanya pernah dilihatnya dalam internet. Akhirnya, dia tersipu malu apabila teringat keperjakaannya hilang di tangan Rahul. Mukanya terasa panas dan melalui pantulan cermin di depannya, dia dapat melihat mukanya berona merah. Namun, bunyi bingit penggera segera mematikan perasaannya. Bunyi bingit itu harus dilupuskan sebelum Rahul bangun dan dia kehilangan saat untuk terus berada dalam rangkulan hangat Rahul.

'Ish!Bisinglah telefon ni. Orang nak tidur pun tak boleh,' bebelnya dalam hati. Walhal, dia tak ingin idolanya bangkit dari lena. Lalu, dia mencapai telefon bimbit Rahul. Bunyi penggera yang membingitkan telinganya tidak lagi kedengaran. Namun ada sesuatu yang lain menarik perhatiannya.

14 June 2017, 5.30 pagi

Alamak, hari ini hari persekolahan. Pakaian masih tidak disediakan. Beg sekolah pun masih tidak dikemas. Hurmmm... Matilanak. Duit belanja sekolah pun dah habis dibelanja.

Danial terus menerus gigit kukunya. Dia berasa terlalu tertekan. Tanpa disedari, air matanya mengalir tanpa dapat ditahan. Beberapa titis air matanya ternyata kena pada muka Rahul sehingga memaksa jejaka itu mencelikkan mata.

"Dah cukup, jangan cenggeng. Danial anak jantan. Cuba cakap kat abang apa masalah Danial," ucap Rahul seraya mengesat deraian air mata Danial.

Danial terus memandang Rahul. Sebaik sahaja menatap mata Rahul, dia terus kehilangan kata-kata. Mata coklat itu seakan terus mengikatnya untuk ditatap lebih lama. Dari mata, pandangan Danial kemudian turun ke bibir merah delima Rahul. Halkum Rahul yang tertonjol itu turut menambahkan aura maskulin.

NaluriWhere stories live. Discover now