17. Bölüm: Zindanlara Ziyaret ve 2. Prens'in Planı

1.6K 123 12
                                    

Elmas madenleri bulunur bulunmaz ülke çapında hızlıca haberimiz yayılmıştı.

Güney bölgesinde kaldığım bir hafta boyunca durmaksızın tüccarlar yanımıza gelmiş ve bizden elmas satın almak istemişlerdi.

İşler yoğun bir hâl alınca kalanını Peter'a bırakmış ve başkente geri dönmüştük.

___

Nancy ile birlikte yürüyüş yaparken yanımızdan geçen Elena'nın sadık hizmetçisine bakıyorum.

"Nancy, bu kızı takip et."

"Siz nasıl isterseniz leydim."

___

Yüz aynasında kendimi incelerken  konuşuyorum. 

"Kızın adı ne?"

O sırada yüzüme makyaj yapan Cecilia konuşuyor.

"Leydim başınızı dik tutun. Pudra süreceğim."

Sorgular gözlerim Nancy'e dönerken  derin bir nefes alıyor.

"Leydim, hizmetçinin adı Judith. Leydi Elena'nın yanından ayırmadığı ve ayak işlerine yolladığı bir kız ve sanırım..."

"Devam et."

"Sanırım size gelen davetiyeleri saklıyor."

Nancy yanıma yaklaşarak elime katılım tarihi yaklaşan balo davetiyesi veriyor.

"Bu davetiyeyi düşürdü."

"İyi iş çıkardın Nancy."

"Sağolun leydim."

"Leydim! Gülümsemeyin yoksa yüzünüz kırışacak."

___

Başkente dönüş yolunda satın aldığım pelerini giyerek sarayın en ücra bölgesindeki eski binaya gidiyorum.

Bu yapının içinde zindanlar var.

Binanın etrafındaki çalılardan birine saklanarak giriş kapısında nöbet tutan iki gardiyana bakıyorum.

Saklandığım çalıdan çıkmadan elime bir taş alıyorum ve kendimden oldukça uzak bir yere taşı fırlatıyorum.

Aralarında salak olan gardiyan hemen taşın geldiği yöne doğru koşuyor. Diğeri ise nöbete devam ediyor.

Onu oyalamak için yanına gitmeye karar veriyorum. 

Çalının arkasında uygun ânı bekliyorum.

Salak gardiyan çamur suyuna düşüyor ve üzerine atlayan gelincikle uğraşıyor.

Evet, sarayın bahçesinde gelincik var.
Düşes ve garip hayvan takıntısı...

Hiç saklanmamış gibi rahatlıkla ayağa kalkıp hâlâ beni fark etmeyen gardiyanın yanına yaklaşıyorum.

"Kimsin?" diyor kalın sesiyle.

Kötü Kadın Olmayı Ben Seçtim Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin