17

1K 66 2
                                    

Madem soysuz gönlün bende

yok idi

Neydem neydem yok idi Niye doğru yoldan şaşırdın

beni...


Altın dolu büyük kırmızı kesenin ağzını yanlarında ki iplerle dolamaya başladı. Şimdiden içine bir dert düşmüştü.

Numan Ağa Hacer hanımı görünce ne olacaktı. Titreyen eliyle kravatını düzeltip derin bir soluk çekti.

Nenesinin koluna girip korumanın açtığı kapıdan dışarı adımladı.

Magazin medyası çalkalanıyordu.

Düğün yerine kadar nenesinin elini sardı. İçinde ki his baranı tekrar göreceği için öfke mı yoksa adını veremediği o hissi.

Kaç gün olmuştu. Üç her gün gördüğü adamı şimdi üç gün sonra gücün görecekti.

Oysa at üstünde ve konağa dönüşte ne de güzeldi.

Ne de güzeldi baranın o anki sevgisi.

Hepsi yalandı ama.

İçinde ki şuursuz sesi susturdu.

Bugün intikam günün ilk günüydü.

Yeşillik alana inmişlerdi. Düğün bir kaç saat önce başlamıştı. Halay çekiliyordu. Nenesini onun için olan boş masaya koluna girerek ilerletti düğün devam ediyor. Bazı insanlar fısır fısır konuşuyor. Bazıları ise donmuş bakıyordu.

Nenesini oturttu halay kuyruğuna geçti. Sanki hiç bir şey olmamış gibi
Sanki hiç baranla karşılaşmamış gibi iki üç kişi ötesinde olan barana bakmadan geçti halaya.

Halayı güzel oynardı Asaf. Bu düğünden sonra da bir iki gün oynadığı halay konuşulacaktı. Çocukluğundan beri gelen bir şeydi bu.

Takılar takılmış paralar atılmıştı. Herkes dağılıyordu.

Nenesini arabaya yönlendirip kırmızı keseyi kavradı Asaf.

Arabalarına binmekte olan ASLANBEYLERİ göz hapsine alıp. Sırtı dönük adama seslendi.

"Baran Ağa."

Tanıdık sesle herkes Asafa döndü. Emin adımlarla yürüdü.

Sanki bir kaç gün önce kederden ağlamaktan çökmemiş gibi.

Dik, asil, zarif ve bir o kadar da huzurlu.

Tam karışısına geçti baranın. Bileğini kavradı.

"Altınlarını unutmuşsun Baran Ağa."

Ardından Numan Ağa'nın gözleri Asafın boynunda ki kehribar rengi kolye takıldı.

"Numan?"

"Hacerim geldin mi?"

"Yok Numan gayipten sesler duyarsın. Gelmesem nasıl duyarsın."

"Dalga geçme Hacer. Korktum gelemen diye."

"İki elim kanda olsa da ben yine seni bulurum numanım."

"Bak sana ne yaptım."

"Numan bu ama bu çok pahalıydı."

"Gözün hiç ayrılmadı sahaftan ayrılırken. Sonra ki gün satılmadan almak istedim."

"Nasıl aldın bunu Numan?"

"Saatimle takas ettim."

"Numan-"

Berdel'mi BxBHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin