12."KINA"

1.1K 64 1
                                    

💛

Sabahtan beridir evde hazırlık vardı. Bu gün kınam vardı ve annem bizi deli gibi çalıştırıyordu. Resmen kendi kınam var diye bütün günü temizlik yaptırtmıştı canım anam.

Ama olsundu, Cihan'ıma bir adım daha yaklaşıyordum. İçimde her duygu vardı. Sevinç, heyecan, telaş, üzüntü, yorgunluk.

Seviniyordum çünkü kınam vardı, üzülüyordum çünkü her geçen gün ailemden uzak kalacağım güne yaklaşıyordum. El bebek, gül bebek büyütülmedim belki ama yine de ailemi çok seviyordum.

İkramlık yemekler, tatlılar hazırlamıştık. Komşu kızlarınıda yardıma çağırmıştım. Tabi Türkan ve annesi olmazsa olmazdı.

°°°

Neredeyse akşam olacaktı ve hazırlanma vaktim gelmişti. Kızları alıp odama çıktım. Bindallıyı yatağımın üzerine bırakmıştım. Elime alıp karşıdaki odaya geçip giyindim. Geri odama dönünce düzeltmeme Türkan yardım etti.

Kızlardan biri "Sevda kız, bindallın çok güzelmiş. Sana da çok yakışmış." dedi gülerek.

Diğerleride ona katılınca "Teşekkür ederim. İnşAllah daha güzelleri size nasip olur." dedim bende.

Saçlarımı yıkamıştım bu yüzden kendi kıvırcık haline dönmüştü. Saçlarımı açıp biraz şekil verdik ama açık bıraktım. Küpelerimi taktım, Nişan ve Cihanın aldığı yüzüğümü de taktım. sürmemi ve göz kalemimi de sürdüm. Yasemin kokulu parfümü de sıktıktan sonra hazırdım.

°°°

Çok heyecanlıydım. Her an çişim gelebilirdi o derece, afedersiniz. Bindallıyada alışık olmadığım için gezemiyordum. Sürekli takılıyordum.

Herkes salondaydı. Halime hanımlar da vardı. Komşu teyzelerde. Yan yana oturmuş beni de salonun ortasına oturtmuşlardı. Annem kırmızı şalımı da başıma örtünce "Haydi kınaya başlayın kızlar." dedi. Duygulanmıştı, gözleri dolmuştu. O yüzden yüzünü gizledi hemen. O halini görünce, çok garip bir duygu geçti içimden.

Annem yerine oturunca kızlar ellerinde mumlarla etrafımda dolanmaya başladılar. Ve içimi yakan o şarkıyı söylediler...

Yüksek yüksek tepelere ev kurmasınlar
Aşrı aşrı memleke, kız vermesinler.
Annesinin bir tanesini hor görmesinler.

Uçan da kuşlara malum olsun
Ben annemi özledim.
Hem annemi, hem babamı
Ben köyümü özledim.

Daha fazla dayanamdım ve sağ gözümden bir damla yaş aktı. Ben hem annemi, hem babamı özlerdim. Eşim yanımda olurdu, evet ama kendi ailemin özlemini nasıl gidere bilirdim ki.

Yaşlarımı silerken Türkan gördü. Hemen yanıma yaklaştı. Şalımı kaldırıp altına girdi.

"Kız ağlıyormusun sen?" diye sordu.

"E zaten ağlatmak için şarkı söylüyorsunuz ya" diye huysuzlandım.

Türkan bana gülerek karşılık verdi ve şalımı bırakarak "Gelinimz ağlıyor annesi." diye seslendi.

Herkes duygulanmıştı ama yine de tebessüm ettiler. Nur yanıma gelerek sağ elimi tuttu. Ama önce "Yenge sakın elini açma." diye uyardı kısık sesle. Onu başımı sallayarak onayladım.

SEVDANIN GÜZELLİĞİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin