13."Düğün"

1.6K 70 4
                                    

👰💝

Dün kınam, bu günde düğünümüz vardı. Yine ve yine sabahı zor etmiştim heyecandan. Benim bu heyecanım bir gün beni öldürecekti artık. Ama mutluydum da, benimkisi mutluluk heyecanıydı.

Sabah uyanmış annemin zoruyla iki lokma bir şey yemiştim. Boğazımdan lokma geçer mi hiç bu telaşda. Ama annemi kırmadım, çayımı içip peynirle ekmek yedim.

Annem yardıma komşuları çaırmıştı. Kız arkadaşlarımın da hepsi gelmişti yardıma. Erkekler bahçedeydi, orayı hazırlıyorlardı. Kadınlar yemekleri, kızlarda evi hazırlıyordu. Ben de zamam varken kızlara yardım ediyordum.

°°°

Beni zar zor odama yolladılar gelinliği giymem için. Tabii kızlarıda topladım başıma girdim odaya. Gelinliğimi giyimemde ablamlar yardım etmişti. Şimdi arkasındaki ipleri bağlamak kalmıştı. O işi Türkan üstlenmişti. Bu deli kızdan normal bir şey yapacağını bekliyormusunuz?

İpleri yerlerinden geçirip ara ara arkaya çekip sıkıyordu. Ama nasıl sıkmak. Kaburgalarım cigerlerime, karnımda bağırsaklarıma yapışmıştı resmen.

"Abla Allah aşkına al şu kızı başımdan. Yemin ederim nefesim daraldı, şu zıkkımları nasıl sıkıyorsa artık Cihana kavuşamadan geperip gideceğim yaaa." diye cırladım.

Bu isyanıma ablam dahil kızlarda gülerken kafamı yukarı kaldırım sabır diledim.

Türkan "Ya Sevda bi sus. Şu gelinliğin üstüne yapışması lazım kızım. Sana özel dikilmiş gibi dursun istiyorum. İyilikte yaramıyor ayol." dedi sahte kızgınlıkla.

"Tamam didişmeyin." dedi ablam.

"Çok sağol ya, çok yardım ettin." dedim ablama. Ablam yine gülerek karşılık verdi.

ALLAHIM SEN SABIR VER.

Sinirlenecek hiç bir şey yoktu. Sadece ben heyecandan dolayı gergindim ve bu hareketlerimede yansıyordu. Kızlar bunu anladıkları için benimle uğraşmıyorlardı.

"Türkan iki saattir ne yapıyorsun arkamda. Bağlıyamadın mı iki tane ipi?" diye sordum.

Biraz sessiz kaldı ve "Heh şimdi oldu. Bitti." diyerek önüme geçip ellerini beline koyarak eserine baktı. Beğenmiş olacak ki gülümsedi "Ellerime sağlık. Ama akşam eniştem birazcık zorlana bilir." dedi.

"O ne demek?" dedim hemen.

"Şimdi şöyle ki... 40 kere düğüm attım." dedi sakince.

Kızlar ve yine ablam da dahil seslice gülerken benim beynim durmuş gibi algılayamadım.

"Ne?" dedim sadece.

"Diyorum ki, hani akşam diyorum, gelinliği çıkarırken diyorum...." ben mal gibi yüzüne bakınca "AY KIZIM 40 KERE BAĞLADIM İŞTE ENİŞTEM GELİNLİĞİ ÇIKARIRKEN ZORLANACAK DİYORUM." dedi mala anlatır gibi.

O an kafama dank etti işte. Benim gelinliğimi Cihan mı çıkaracaktı yani? Biz çıkarmıyormuyduk ya? Niye bunu kimse söylememişti? Onun birde ilk gecesi vardı dimi. O bu akşam dı hem de. Gözümün önünde bazı şeyler canlanınca hemen sıcak bastı beni.

"Kızım niye böyle bir şey yaptın ya. Zaten heyecanlıyım, strese sokuyursunuz beni iyice. Bir de bununla uğraş dur gece gece." dedim elimle yüzüme yelpaze misali sallarken.

Bundan sonrasını ne siz sorun, ne ben söyleyeyim. Çünkü ablamlar saçımı ve makyajımı yapmak isterken didişmiş ve az daha ablamı bıktırıp odadan kaçıracaktım. Ama koluna yapışıp yalakalık yapımca kıyamamıştı.

SEVDANIN GÜZELLİĞİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin