Kap 22

178 20 4
                                    

*Kajsas perspektiv*
Jag blev irriterad.
Här stod min syster, bar på den viktigaste informationen som fanns, och det ända hon gjorde var att ge mig ett retfullt flin.
"Men säg då!"
Hon fortsatte flina och sa sedan.
"Kajsa, jag skulle mycket väl kunna säga vem hästen är, men om du inte upptäcker det själv kommer du och din häst aldrig komma lika nära varandra."
Jag suckade.
"Men åhhh."
Hon och hennes retsamma flin vände sig mot dom andra fyra och började ropa ut order.
Jag ryckte tag i hennes tröjarm och hon vände sig med en suck.
"Ge mig i alla fall lite information!"
"Okej okej."
Hon suckade åter.
"Det finns fyra världar.
Jorvik är en av dom. Jorvik balanseras av dom fyra elementhästarna, samma med dom andra världarna.
Varje värd har sina egna typer av fyra elementhästar.
Dessa sexton elementhästar är avlägsna släckningar, och födda ur månhingsten och solstoet.
Dom två byggstenarna av universum.
Även jag har en speciell soulhäst.
Fast jag just nu är sammankopplad med elementhästarna.
Även om jag tidigare sa att jag visste exakt vem din häst var så är den ända informationen jag egentligen har är att min och din soulhäst är nån typ av släktingar eller syskon."
Hon såg forskande på mig.
"Men varför är du sammankopplad med just dom elementhästarna?"
Min fråga fick henne att enkelt rycka på axlarna.
"För att jag har ett uppdrag med dom, tills det uppdraget är avslutat kommer jag för alltid vara sammankopplad med Jorviks fyra elementhästar."
***
Kort kap men tänkte ge er lite info ❤️
Cya 😍

Aideens Ryttare 2Where stories live. Discover now