2. fejezet

25 4 0
                                    


Bris parancsnok eközben előkészített mindent. Kiküldte a leveleit a nagy világba, hogy tudják tanítványai útra kelnek. Aggódott a lányok miatt; ez eddig soha senkit nem kellett elküldeni maga mellől, ki tudja, mennyi időre. Eddig mindig visszatértek hozzá rövid időn belül, de most három tanítványát is el kell engednie. Tudja, hogy meg fogják állni a helyüket; Rea és Kalis pedig vigyázni fog Lara, hiszen édestestvérükként szeretik. Együtt tanította őket, és mindegyikük másban tehetséges, így egészítik ki egymás tudását. A legtöbb külvilági számára ők csak táncosok, akik jól ismerik a törzsi táncokat, és emiatt tudják a fegyvereket is jól forgatni. Ronyn miatt sem aggódik, mert tudja, hogy ismeri őket, képességeiket. Az jobban aggasztja, hogy menet közben kíséretként csatlakoznak a koronaherceghez, aki most tart hazafelé.

Nathan már akkor is ellenük volt, amikor ő maga járt az udvarban arról beszélve, hogy az ottani nők mellé tökéletes testőrség lenne az ő osztaga, hiszen jó részt nőkből tevődik össze. Igaz, ennek egy éve már, ezért is húzta-vonta ezt az egész grottoi küldetést. Parancs pedig bizonyára a koronaherceg ellenérvei miatt nem érkezett.

- Bris? – szólította meg Rea mesterét, mert az nem vette észre, hogy megérkezett.

- Mindent előkészítettetek? – érdeklődött.

- Igen, már Lara is készül, még a kriptában van, de indulásra készen lesz.

Bris elmosolyodott, majd Rea vállára tette kezét.

- Valamiről tudnod kell, idővel majd Kalist is avasd be, de Lara semmiről sem tudhat, megértetted? - mondta Bris szigorúan.

Rea tudta, hogy ez nem választási opció, hanem egy parancs, így bólintott. Bris pedig elmondta a valódi okát annak, hogy miért kell elmenniük, és mire kell még inkább figyelniük az út során.

- Bármi történjék, a maszkokat csak Grottoba vehetitek le, amikor már Ronynnal vagytok.

Rea újra bólintott és nem kérdőjelezte meg az utazást, hogy tényleg ez a legjobb választás, megoldása az ügynek, mert jól tudta maga is, mi lenne, ha kiderülne. Épp nagyjából egy órája beszélt Laraval, aki már tudott az utazásról, a küldetésről. És aki maga beszélt arról, hogy most már nem lesz ideje megkeresni a herceget és válaszokat kapni tőle. Rea ebből már tudta, hogy az elmúlt napok csendessége, a falon való elmélázás, a Hold bámulása tervek szövéséhez köthető.

- Vigyázni fogunk rá – ígérte meg, majd fejet hajtott és távozott.

A nap még fel sem bukkant a láthatáron. Sötét volt, fény sehol. A lányok arcára az udvaron a hideg köd szitált. A lovak dobogtak a patájukkal, mint akik nyugtalanok lennének. Az ember, ha nem tudja merre kell tartani eltévedne. A köd letelepedett, Bris pedig hálát adott az égnek, hiszen elrejti lányai indulását.

- Vigyázzatok az úton. Csomagoltam nektek a gyógyfüveinkből az útra, de ne keljen használnotok. Grottoban is tegyetek róla, hogy mindig készleten legyenek – adta át a kis csomagot.

- Büszke vagyok rátok és arra, amit el fogtok érni. Emlékezzetek tanításaimra, és szabályainkra – azzal átadta a lányoknak a maszkokat, amik elrejtik igaz valójukat.

A három lány elindult, hogy lóra ül, de az utolsó pillanatban szinte egyszerre futottak vissza pótanyjukat megölelni.

- Bolondjaim – nevetett fel Bris a lányokkal együtt.

- Induljatok – adta ki a parancsot kicsit keserűen. Lara még hátra nézett , de tudta, hogy nem lesz ott az édesapja. Utál búcsúzkodni, és az este folyamán már megtették a maguk formájában.

A lányok lóra szálltak feltették a maszkokat, majd a csukját és elindult a sűrű ködben. Bris egy ideig nézte őket, ahogy távolodnak, majd eltűnnek. Brisben pedig megannyi kérdés merült fel, hogy helyesen cselekedtek e, rendben lesznek e a lányok, milyen új élet és kihívás vár rájuk.


Az elmúlt pár napban több levél is helyet cserélt feladó és címzett között, hogy minden a helyére kerüljön.

Ronnyn szinte öröm ittasan fogadta a hírt. Parancsba is adta, hogy a tábor egy házát hozzák rendbe a lányok számára. Régóta nem látta Larat. Vajon megváltozott? Vagy még mindig az a bolondos lány, akivel annyi szabályt megszegett? Határ menti küldetéseik során egyszer-kétszer ugyan találkoztak, főként, mint katonák. Amennyire tudja, Bris nem kapott parancsot az udvarból arra nézve, hogy testőrséget képezzenek ki, így valami más lehet a háttérben, ami nem rá tartozhat. Az udvar pedig..., nos mindig vegyes fogadtatással volt az árnyékőrség iránt, a koronaherceg, pedig még inkább, így most nagyon kíváncsi, hogy legidősebb bátyja mit fog szólni a kísérethez, de erre is gyorsan megkapta a választ egy levélben, amiben az volt, hogy Nathan kéri jöjjön elé. Vajon ezért kéri, vagy más oka lehet, mert a levél nem tartalmazott magyarázatot, csak egy parancsot. De bizonyára jó oka van, így Ronnyn egy kisebb csapattal útra kelt, hogy bátyja elé menjen.

Árnyékosztag -Lara története (befejezett)Where stories live. Discover now