15. fejezet

5 3 0
                                    

Reggel, ahogy készülődött az anyakirálynő jelent meg nála váratlanul. Lara udvariasan üdvözölte, de Elowen aggódó tekintetét nem tudta nem észrevenni.

- Történt valami – állapította meg Lara.

- A főcsarnokba kell jönnöd velem, egyelőre nem mondhatok többet, de ott leszek végig.

Lara érezte, hogy valami komoly dolognak kellett történnie. De vajon mi és főleg kivel? Az este még minden rendben volt. Az anyakirálynővel az oldalsó ajtón léptek be a nagy csarnokba, majd ő felsége elfoglalta a helyét a király mellett, Laranak pedig a király elé kellett járulnia.

- Üdvözlöm, felségeteket és a tanácsot – köszöntötte illedelmesen Lara a jelenlévőket. Balra Nathan a megszokott helyén állt. Jobbra tőle pedig Dariant látta a tanácstagok között.

- Hívjátok be a küldöncöket – szólt a király, Lara pedig csendben figyelt, hogy mi történik, majd a lépteket hallgatta. Ketten jönnek mögötte. Szeretett volna megfordulni, de nem teheti meg. Jelenleg minden szem rá irányul, de miért?

Kis idő elteltével Lara két oldalán két Árnyékőr állt meg, akik köszöntötték a királyt. Lara egyből felismerte Nixet és Serat. Viszont meglepődött azon, hogy itt voltak. Mit keresnek itt? Történt valami a határon? És hol a tábornok? Lara kérdőn pillantott oldalra, de a két lány egyelőre ügyet sem vetett rá, mint akik nem ismerik, pedig Lara osztagához tartoztak. Nix lépet egyet előre, majd kellő tisztelettel üdvözölte a királyt és a jelenlévőket.

- Ro tábornok levelét hozom Önnek – azzal kinyújtotta kezét, meghajolt, és a levelet addig tartotta, amíg át nem vették tőle. De a levél nem került átvételre helyette a király azt parancsolta, hogy Lara vegye át és olvassa fel hangosan.

Lara ebből már tudta, hogy az édesapja nem fog eljönni, de hogy ennek mi az oka, azt sajnos nem. Viszont ez a helyzet Darian számára ad lehetőséget. Vajon élni fog vele? Lara felbontotta a levelet, majd először némán átfutotta, végül elkezdte felolvasni.

„Felséges Királyom, 

Nagy tisztelettel fordulok Önhöz, hogy bocsánatát kérjem személyes távollétemért az elkövetkező ünnepségen. Mélyen tisztelem a birodalmat és az Ön méltóságát, és fontosnak tartom, hogy mindig az Ön rendelkezésére álljak.

Sajnálatos módon, egy sürgős és váratlan helyzet merült fel a birodalom határain belül, amire a figyelmemet és erőforrásaimat kell összpontosítanom az Ön és a birodalom iránti hűségem jegyében. Bízom benne, hogy megérti a helyzetemet és elfogadja bocsánatkérésemet.

Sajnálatos módon, egy katasztrófa sújtotta Kelnar faluját, ahol a lakosok életéért és biztonságáért felelek. Azonnali cselekvésre van szükség, hogy segítsünk a falubelieknek és helyreállítsuk a károkat.

Remélem, megérti helyzetemet és elnézést kérek, hogy nem állhatok a rendelkezésére ezen a számomra is megbecsült alkalmon. Kelnar lakossága és az ottani helyzet sürgős intézkedéseket kíván meg tőlem.Örök és hű szolgálja,

Ro tábornok"

Lara csak nyelt egyet, és a levél felénél elcsuklott a hangja is, de erőt vett magán. Előre lépett, és a levelet tartva kínálta azt most ő maga fel a királynak. Mögötte a hivatalnokok rögtön zúgolódni, suttogni kezdtek.

- Őfelsége, kérem engedje meg, hogy a küldöncöket kikérdezve magyarázatot kapjunk a helyzetre- kérte mélységes alázattal Lara a királyt. Nathan pedig mindeközben tehetetlennek érezte magát. Tudta, hogy nem szólhat bele, viszont más megtette helyette.

Árnyékosztag -Lara története (befejezett)Where stories live. Discover now