9. fejezet

10 3 0
                                    

Hőseink ekkor még nem tudták, hogy mennyire el lesznek választva egymástól. A palota területe óriási. Hatalmas fal veszi körül, és külön álló kisebb-nagyobb palotákból, épületekből áll. A központi udvarról sok helyre el lehet jutni, így igencsak forgalmas. Itt találhatjuk a palota főépületét is, a főcsarnokot.

A főcsarnok több emeletes. Itt szokták tartani a legfontosabb ceremóniákat és találkozókat. A főcsarnok végében található a trónszoba, amelyben az uralkodó szokott tanácskozni. Az emeleten több kisebb szoba kapott helyet, ahová a király olykor vissza tud vonulni. Ezen kívül egy külön dolgozó szoba is helyet kapott, ahol fiával ketten szoktak dolgozni az ország ügyein. A keleti palota a királyi és a koronahercegi lakrészeknek, udvaroknak és kerteknek ad helyet. Itt található az uralkodó hivatalos rezidenciája is. Ezek az udvarok és épületek gyönyörű faragásokkal, díszítésekkel rendelkeznek.  A főcsarnoktól nyugatra találjuk a női udvartartásokat. Azokat az épületek, amelyekben a királyi család nőtagjai és gyermekeik élnek. Ezek a lakrészek különleges gondossággal vannak díszítve és berendezve. A palota északi részén található az anyakirálynő birodalma. Ezek az épületek és kertek a anyakirálynő kényelmét és szórakozását szolgálják. Ez a területek békés környezetet nyújt az anyakirálynő és vendégei számára. A palota negyed külön részét képezi azoknak az otthona, akik az udvari életet fenntartásáért felelősek: szolgák, udvarhölgyek, katonák. A palota egész területét gyönyörű kertek, szentélyek és templomok színesítik. Ezek a területek hozzájárulnak a palota környezetének békéjéhez és szépségéhez.


Mind a két herceg az előttük haladó fényt figyelte, mert egy ideig egy úton haladtak Larával. Vajon mikor lesz alkalmuk beszélni vele?

- Nagyanyáknál szállásolják el? – kérdezte Ronyn, mire testvére bólintott.


Az anyakirálynő a királyság egy megbecsült tagja, akiből élettapasztalatának köszönhetően bölcsesség sugárzik, és a királyság hűséges őrzőjeként ismert. Bár nem ül a trónon, hatalmas befolyással rendelkezik a királyi udvarban. Erős és határozott vezető. Szigorúan őrködik a királyság hagyományai és értékei felett, és ragaszkodik ahhoz, hogy a király és az udvar tiszteletben tartsa ezeket. Bár szigorú, egyben tiszteletre méltó és mélyen elkötelezett a családja iránt. Ezen okok miatt döntött úgy, hogy a tábornok lánya nála legyen elszállásolva. Ha tényleg megkérdőjelezhető a családja hűsége, akkor lépéseket fog tenni.

Az unokái a szívéhez nőttek, és örömmel tölti az időt velük. Számukra az anyakirálynő az a bölcs nagymama, aki történeteket mesél, tanácsokkal látja el őket, és mindig ott van, ha szükségük van valakire, aki meghallgatja őket. Az unokák iránti szeretete és törődése pedig mély, és számukra ő a család egyik legfontosabb tagja.

Elowen királyné még fenn volt és az ablakból figyelte az érkezőt. A köpeny és annak kapucnia eltakarta a lányt, viszont annak feltűnt, hogy a nyitott ablaknál áll valaki, így egy pillanatra megállt, az ablak felé fordult, és illendően köszöntötte az ott állót, majd követte a szolgákat. A királyné elégedetten nézte Larat, ahogy üdvözli, majd nyugovóra tért.

Lara viszont csak ült a szobájában miután a szolgák magára hagyták. A néma csend, a magány nyomasztóan hatott rá. Végül vett egy mélye lélegzetet. Ideje felfedezni lakrészét. Az előtér tágas volt, azt még alaposan megnézte mikor keresztül sétált rajta nem rég. Most viszont arra volt leginkább kíváncsi, hogy hová nyílik hálójának ablaka, és hogy hová nyílik az ajtó, amit lát. Először az ablakot nyitotta ki, ami egy belső kertre nézett; az ablak alatt viszont egy tó húzódott, amitől a part nem volt számára elérhető távolságba. Ahogy innen kinézett látta, hogy az ajtóhoz egy kisebb terasz csatlakozik. Lelkesen indult meg az ajtó felé, de az zárva volt. Újra visszament az ablakhoz, felmérte a távolságot, de ez sem egy elérhető opció volt számára. Mindenképp a vízben landolna. Újra a kertet nézte, hátha meglát valami lehetőséget arra nézve, hogy éjjel kimenjen és megkeresse a lányokat, de a kis tavon túl a kert fái mögött egy sötét részt látott végig húzódni. Fal, amin kívül bizonyára őrség áll, és járőrözik. Ez utóbbit még ki kell tapasztalniuk, fel kell deríteniük, de remélte, hogy Ronyn ebben a segítségére lesz. Jelenleg viszont nem tud semmit sem, és megfelelő öltözéke sincs, hogy kiszökjön az éjszakába, így szomorúan ült le az ablak mellé. Ekkor jutott eszébe, hogy Nathan valamit a kezébe adott, így előkereste a ruha ujjából. Egy jelvény volt, amin a koronaherceg jele volt. Ez tényleg jól jöhet még neki, ha bajba kerül, vagy valamit sürgősen el kell intézni. A csillagokat nézve aludt el a nyitott ablak mellett.

Árnyékosztag -Lara története (befejezett)Where stories live. Discover now