22. Kapitola

17 2 0
                                    

Sheldon pracoval za svojim stolom a mal pritom rozsvietenú lampu, ktorá mu ako jediný zdroj dodávala v miestnosti svetlo.

Vypisoval rôzne zmluvy a žiadosti o úvery, o ktorých dúfal, že budú len dočasným riešením jeho nezávidenia hodnej situácie.

Už založil svoj byt, svoje auto, zostali mu len vlastné obličky, ktoré plánoval nechať tam, kde boli.

Zrazu mu na stole zazvonil telefón, za ktorý si stále náležite platil a bez záujmu ho zdvihol.

„Paulsen."

„Pekný večer, šéf."

Sheldon sa usmial a oprel sa chrbtom o stoličku.

„Dúfam, že voláš dobré správy."

„Áno, pane. Podarilo sa nám tú ženu zastrašiť."

„Ako?" opýtal sa, hoci podozrenie už mal.

„Vytiahli sme na ňu nôž a ukradli sme jej auto. Prišla o všetky kufre."

„Tak to vám gratulujem. Výborná práca."

„Ďakujeme, pane."

Sheldon ich nechal, nech sa chvíľu vyhrievajú v pocite dobre vykonanej práce a vo vidine ľahko zarobených peňazí, než im všetky ilúzie zbúral.

„Musím vás však o niečom informovať."

„Ide o naše peniaze?"

„Áno. Zaslúžili ste si ich len z polovice. Práve som dohovoril s rodinným právnikom. Dnes mu volala jedna žena a predstavila sa pod menom chudinky, ktorú ste mali zastrašiť. Povedala nášmu právnikovi, že jej ukradli auto, ale že sa nemá obávať, že jej to cestu nenaruší."

Sheldon začul na druhej strane linky rozbitie skla, čo mohlo znamenať, že táto informácia spôsobila menšiu nehodu.

V zúrivom záchvate volajúci zrejme niečoho hodil o stenu.

„To je nezmysel! Klepala sa ako pes na daždi."

„Povedala, že je to len mierne zdržanie. Mierne!Všetko dôležité má pri sebe. Že sa nemusí ničoho obávať."

„To nie je možné!"

V tej chvíli Sheldonove pobavenie tými neschopnými hlupákmi vypršalo a už sa hneval aj on.

Zaškrípal zubami a odfrkol si.

„Očividne má tá žena hrubší korienok, než som si myslel. Vôbec ju to nevyviedlo z miery. Už je v Albuquerque a hľadá odvoz na ďalšie stanovisko."

„Do čerta!" zahromžil muž na druhej strane linky.

Chvíľu nastalo ticho a Sheldon očakával nejaké vysvetlenie, alebo aspoň nejaký plán na nápravu.

„Za to určite môže ten chlap, čo s ňou cestuje."

Sheldon sa zamračil na chvíľu sa odmlčal.

Tá žena nemala mať žiadny sprievod!

Sprevádza ju policajt?

Alebo jej otec niekoho najal?

„Aký chlap?" opýtal sa.

„S tou ženou cestuje nejaký chlap v obleku. Vyzerá ako nejaký úradník, ale svaly má ako policajt."

„Prečo ste mi predtým nepovedali, že necestuje sama?!"

„Nikto vám to zrejme nestihol povedať. Všetci čo po nich išli skončili zbití a zatknutí."

Už chápal, prečo každý, koho Sheldon poslal na Farnhamovú prerušil kontakt v deň, keď ju našli. Myslel si, že len prikývli a potom utiekli.

Zrejme ich ten muž odpratal z cesty.

„Kedy ste sa o ňom dozvedeli?"

„Keď sme pri nich zastavili auto. Čakali sme, kým nebude sama. Dovtedy sme o ňom nevedeli."

„No tak teraz to už viete! Nechajte auto autom a sledujte ju! Musíte ju zviesť z cesty!"

„Čo máme urobiť?"

Sheldon sa dramaticky odmlčal.

„Pokúšal som sa vyhýbať násiliu, ale v tomto prípade sa postarajte, aby sa do Kanady už nedostali. Nech zmiznú a už sa nikdy neobjavia."

„Máme to chápať tak, že chcete, aby..."

„Nič som nepovedal. O ničom neviem. Rozumiete?"

„Áno, pane."

Sheldon položil slúchadlo a zamračil sa.

Začalo sa mu to komplikovať.

Prebudení 5 - DonarWhere stories live. Discover now