Kate netušila, že dom jej otca bude taký veľký.
Skôr to pripomínalo panské sídlo z románov, než dom nejakého podnikateľa strednej triedy.
Rýchlo zistila pravdu.
To sídlo malo vlastný pozemok a susedia boli veľmi ďaleko, pričom súkromie zaisťoval aj živý plot zo stromov.Štýl stavby odhadovala na toskánsky s klenbovými oknami a ciklomenovou strechou, niekde mal aj vlastný bazén a vírivku, nechýbal ani vonkajší bar.
Architekt zakomponoval do záhrady aj palmy a z veľkosti toho sídla, ktoré by nevidela ani v bulvári, sa Kate aj bála odhadnúťpočet izieb.
Otec bol očividne viac než len jednoduchým obchodníkom.
Adelyn ich priviezla svojim Rolls Roycom Silver Spirit II striebornej farby a stále sa usmievala.
„Vitaj doma, sestrička," povedala Adelyn a rozhodila veselo rukami, zrejme očakávajúc úžas a nadšenie, ale Kate nebola zvyknutá na takýto luxus.
„Ďakujem," povedala Kate. Viac zo seba dostať nedokázala.
Zvyšok slov sa zasekol niekde medzi mozgom a ústami, nedalo sa ani čo čudovať.
Úplne jej to vyrazilo dych.
Adelyn sa potom zrejme uvedomila a zvedavo sa pozrela na Donara.
„Prepáčte pane, ale úplne som sa zabudla. Neboli sme si riadne predstavení."
Donar zdvihol obočie a pousmial sa.
„Bol som prekvapený, že ste sa na to neopýtali už v aute, alebo v kancelárii. Myslel som, že ste sa sústredili na jazdu."
„To tiež. Vy sprevádzate moju sestru?"
„Viac menej áno. Som Don Teuton, knihovník univerzitnej knižnice Jacob und Wilhelm Grimm Zentrum a spolupracujem na výstave s Morganovou knižnicou v New Yorku. Moja práca ma zaviedla na cesty so slečnou Farnhamovou a tak som tu."
„Úžasné."
Kate ich nepočúvala a nakoniec si sama pre seba povedala: „Kto bol vlastne Henry Paulsen?"
Kate netušila, že tú otázku vyslovila, pokým nedostala odpoveď práve od svojej krásnej a mladej sestry.
„Náš otec bol významný podnikateľ v oblasti medzinárodnej lodnej dopravy. Toto bolo jeho letné sídlo. Ďalší dom mal pri prístave."
„A čo v súkromí."
Adelyn sa zasmiala a súcitne prikývla.
„Ja som z jeho posledného manželstva, ktoré mu však tiež nevyšlo. Bol ženatý asi päťkrát, pokiaľ vieme. Mohlo ich byť aj viac, ale týchto päť bolo zverejnených."
Kate odtrhla pohľad od domu a zamračila sa na Adelyn.
„Čo to znamená?"
„Že náš ocko nebol veľmi poctivý manžel. Manželky získal rýchlo, ale zanedbával ich. Jedno také manželstvo mu vydržalo pol roka."
To neznelo veľmi povzbudzujúco.
Adelyn si všimla Katin vystrašený výraz a hneď sa postavila na obranu ich otca.
„Ale ako otec bol bezchybný. Finančne nás zabezpečil a dal nám všetko potrebné, aby sme boli v živote úspešní. Lásku, hrdosť, pracovitosť a vytrvalosť. Jeho výchova mala za následok, že sme sa od neho stali finančne nezávislí."
Adelyn otvorila dvere a Kate s Donarom sa ocitli v predsieni z bieleho a čierneho mramoru,točité schodisko bolo vyložené kobercom a zo stropu visel kryštálový luster.
Prepych sa Kate vysmieval do tváre.
Musela sa chytiť Donara, aby cítila jeho podporu.
„Ak dovolíš, rada by som ti urobila prehliadku domu. Čoskoro bude aj tak tvoj, tak by si ho mala spoznať."
Kate skamenela.
„O čom to hovoríš?!"
Adelyn sa otočila.
„To je tajomstvo. Nesmiem ti to povedať, kým tu nebudú všetci, lebo som to sľúbila. Podrobnosti sa dozvieš po večery. Ostatní členovia rodiny ti to radi vysvetlia."
„To je vás viac?"
„Veď som ti povedala, že sa predstavíme."
Adelyn ich odviedla na poschodie, aby im ukázala ich izby. Pripomínali hotelovú izbu z luxusného magazínu, ktorý raz Kate otvorila a zo žiarlivosti ho hneď zatvorila.
„Tu sa môžete osviežiť a prezliecť. Večer vás prestavím."
Adelyn odišla a Kate pozrela na Donara.
„Čo budeme robiť?"
„Pôjdeme na tú večeru. Aspoň získať svoje odpovede."
To pochopila.
Ale čo ak je to niečo, čo nechcela počuť?
YOU ARE READING
Prebudení 5 - Donar
FantasyDonar. Medzi Zatratenými známy ako Donar Nedostižný, Mních bez viery. Kedysi putovný mních z germánskeho kmeňa, teraz Nedostižný ničiteľ kráľovstiev, čo už viac nemá ctihodný a spasiteľský cieľ. Tento svätý muž kráčal svetom s túžbou šíriť vieru a v...