31. Kapitola

15 3 0
                                    

Po príjemne strávenej večery sa Lavern vybrala domov.

Na rozdiel od svojich súrodencov mala svoj vlastný byt v centre mesta Calgary, odkiaľ zvykla riadiť svoje malé impérium v zahraničí.

Po jednej hádke s otcom sa rozhodla, že pod jednou strechou sa obaja neznesú a tak si kúpila vlastné miesto, kde by mohla prespávať, keď bola v meste.

S otcovým požehnaním a so sľubom, že ak bude mať problémy, tak sa mu okamžite ozve, jej dopomohol k bytu, ktorý jej vyhovoval aj so sťahovaním.

Tam aj trávila svoje voľné dni so svojim priateľom, keď sa ich cesty výnimočne skrížili.

Bohužiaľ momentálne bol mimo mesta na jednej módnej prehliadke, zrejme v Los Angeles, a tak strávi Lavern tento večer sama.

Sama s pohárom sektu a s hlasom Georgia Michaela.

Už sa tešila na bublinkovú kúpeľ s levanduľovou soľou a so svetlom vonných sviečok.

Lavern otvorila dvere svojho bytu, vracajúc sa v príjemnej nálade a s myšlienkou, aká je jej nová sestra zaujímavá a milá. Trochu dôverčivá, ale mala srdce na správnom mieste a dokázala byť aj tvrdá.

Pekne sa s ňou rozprávalo a občas vedela byť aj zábavná tým svojim primitívnym spôsobom.

A primitívnym myslela chudobným.

Lavern zatvorila dvere a svoj drahý norkový kožuch zavesila na ramienko v šatníku.

Vybrala sa do kuchyne, aby sa ešte pred spaním a kúpeľom napila vody, ale než stihla vkročiť do kuchyne, prekvapil ju nečakaný návštevník.

Lepšie povedané nevítaný návštevník.

V kresle v jej obývačke sedel Sheldon.

Mal na sebe pokrčenú košeľu s kvapkami od kávy a zdalo sa, že je trochu opitý.

Znechutene zavrčala.

„Čo tu chceš?!"

„Nevedel som, či dnes večer prídeš domov, tak som si urobil pohodlie."

Len trpezlivosť, Lavern.

„A čo tvoj vlastný byt?"

„Momentálne nie je k dispozícii."

„Chceš tým povedať, že tam na teba čakajú veritelia. Čo robia? Utáborili sa ti pred dverami?"

„Áno. Tak by som to vysvetlil."

Sheldon sa trochu nahrbil a Lavern si všimla cez otvorené sako nejaký predmet vo vrecku.

Mal zbraň?!

Nesmela na sebe dať vidieť strach a tak urobila to, čo zakaždým, keď ju niečo vyviedlo z miery, alebo ju vydesilo.

Nasadila ľadovú kráľovnú.

„Dobre, môžeš túto noc prespať na gauči. Ale ráno nech si preč."

„Prečo? Čakáš návštevu?"

„Áno. Môj priateľ sa vracia z Európy domov. Počula som od kamarátky, že kúpil prsteň."

„Tak to je udalosť. A bol pre teba?"

Lavern odfrkla.

Chcela sa otočiť, ale Sheldon ešte položil otázku.

„Počul som, že ste sa dnes stretli s Farnhamovou."

Lavern ťažko prehltla.

„Áno. Je milá."

„A nadbytočná."

„Sheldon, už to nechaj tak. Mal si dostatok príležitostí a času, aby si ju presvedčil, aby sa vzdala dedičstva, alebo aby si našiel medzeru v závete. Ale na to je už neskoro."

„Prečo?"

„Ostatní už Kate presvedčili, aby si dedičstvo ponechala."

„A čo si o tom myslíš ty?"

Lavern pokrčila plecom.

Sheldon siahol do toho vrecka a namiesto zbrane vytiahol škatuľku s tabakom.

Úľava bola hmatateľná.

„Ja sa držím názoru väčšiny. Možno by si si s ňou ešte mohol pohovoriť, kým pôjde za právnikom, aby ti trochu pomohla."

Sheldon sa na Lavern tak zvláštne pozrel, až ju zamrazilo.

„Ďakujem, Lavern. Kedy má ísť k Beitelovi?"

„O pár dní. Momentálne má pán Beitel na starosti jednu právnu záležitosť. Bude mimo svojej kancelárie."

„Ide o tvoju právnu záležitosť, že áno."

„Náhodou áno. Mám malé právne problémy a pán Beitel mi sľúbil pomoc."

Sheldon prikývol.

„Prosím ťa, Sheldon. Neurob žiadnu hlúposť. Kate je ústretová a netreba sa na ňu hnevať."

Lavernin brat sa neveselo zasmial až z toho mala nepekný pocit, ktorý by ani poriadne dlhou kúpeľou nezmyla.

„Dobre Lavern. Počúvnem tvoju radu a porozprávam sa s našou sestrou pokojným spôsobom. Ďakujem."

Lavern prikývla a odišla do spálne.

Dúfala, že týmto problémy už čoskoro skončia.

Prebudení 5 - DonarWhere stories live. Discover now