İnsan bir ömür boyu koşar da, yetiştiği sadece nasibi kadarı olur..
Ve insan günün sonunda her kese yetişir, de kendine geç kalır..
İz o gün savcılık binasında duydukları karşısında hayrete düşmüştü. kendini her türlü şeye hazırlamıştı da, böyle bir şeyi aklının ucundan dahi geçirmemişti..
Nasıl yani savcı diyar bir suçluyla evlenmek mi istiyordu?
Peki ama neden ..?
Diyar gözlerini iz'in gözlerinden bir an olsun bile çekmiyordu. verdiği kararın arkasında olduğunu her hareketiyle belli ediyor,
İz 'den bir cevap bekliyordu..İz kafasının içinde kopan fırtınaların şiddetini sözcüklere nasıl sığdırabilirdi ki ..
Şaşkındı.. çaresizdi.. Ve karmakarışıktı ..
Diyar ellerini iz'in omzuna koydu, hafif bir dokunuşla iz'in bakışlarını kendine doğru çekti ..
Ve söze girdi;-İz senden bir cevap bekliyorum.. lütfen susma.
eğer sen evet dersen dosyayı sonsuza dek kapatabilirim.hem senin hayatın kurtulmuş olur, hem de ..Sözün devamını getiremiyordu savcı diyar..
iz'e ilk görüşte aşık olduğunu ve onunla evlenirse çok mutlu olacağını nasıl söyleyebilirdi ki ..İz derin bir sessizlikten sonra kendini toparladı üstündeki şaşkınlığı bir kenera bırakmalı ve olan biteni anlamaya çalışmalıydı ..
Kurumuş dudaklarını diliyle ıslattı. anlından akan soğuk terleri çantasından çıkarttığı mendille sildi..
şimdi artık kendini daha iyi hissediyordu.cümleleri kafasında bir araya getirdikten sonra konuşmaya başladı;- Dosyayı kapatırsanız ben kurtulmuş olacağım. peki ama bunu yapmak için neden evlenmemiz gerekiyor.. bir sebebi olmalı..
lütfen söyleyin zira ben mantıklı bir şey bulamıyorum savcı bey..Savcı az önce yarım bıraktığı cümleyi şimdi tamamlamak zorundaydı..
iz'e duygularını açık etmeli, ve yolun bundan sonrasını gizli saklı bir şey olmadan devam etmeliydiler ..İz'le göz gözeyken her şeyi söylemenin zor olacağını düşündü. pencere kenarına doğru bir kaç adım atarak arkası dönük bir şekilde konuşmaya başladı;
-bak iz doğrusunu istersen ben ilk görüşte çok etkilendim senden. suçlunun sen olduğunu o dosyada gördüğümde bile duygularım bir an olsun gölgelenmedi..
biliyorum sana şart koşuyormuşum gibi hissediyorsun kendini ama seninle sorunsuz bir şekilde kavuşmanın tek yolu buydu kızma lüfen bana ..İz savcı bey konuştuğu esnada Ökteni düşünüyordu. oda ilk görüşte aşık olmuştu Öktenin gözlerine.. şimdi ondan uzakta bunca sorunun ortasında bile kalbi yanlızca ona aitti..
şartlar.. yer.. zaman.. mekan.. değişebirdi belki ama;
iz'in öktene olan sevgisi her daim bakiydi..İz Savcı beyin teklifini bir kaç dakika düşündü kendisine ne olacağı önemli değildi, ama eğer dosya kapanırsa kimse Öktene zarar veremeyeckti..
Savcı diyar hala pencere kenarındaydı iz'in cevabını merakla bekliyordu..
İz ayağa kalktı. savcının bulunduğu tarafa doğru bir kaç adım attı savcının tam arkasına geçip söze başladı;
-Teklifinizi kabul ediyorum savcı bey..
ama dosyayı sonsuza dek kapatmanızı rica ediyorum. eğer sizin için de uygunsa yarın akşam gelip bizimkilerden istersiniz beni ..Savcı duydukları karşında oldukça memnun kalmıştı.ellerini ovuşturuyor heyecandan yerinde duramıyordu iz'in bir suçlu olması onun için problem değildi. tek istediği onunla evlenmek mutlu bir yuva kurmaktı..
İz söyleyeceklerini bitirdikten hemen sonra orayı terk etmişti ..
Yolda Aralıksız yağan yağmurun altında hıçkıra hıçkıra ağlıyor, dağılan saçlarına ve yağan yağmura aldırış etmeden durmadan göz yaşı döküyordu..
Yağan yağmur ona Öktenle mardin sokaklarında sokak lambası ışığında kavuşmalarını hatırlatıyordu..
Hatırladıkça göz yaşları ikiye katlanıyordu.
şimdi artık hıçkırmayı bırakmış bağıra bağıra ağlıyordu.
bu bir isyandı..
bu bir sitemdi..
bu acı bir feryattı..
Ve evet.. bu çaresiz bir teslimiyetti..Yağmur örtüyordu bütün sırları.. kimse görmüyordu deli gibi akan göz yaşlarını..
Söylesene yağmur iyi insanların gözleri neden hep sana benziyor..İz'in ağlarken bile tek düşündüğü şey ökten'di..
er yada geç olan biteneden haberdar olacaktı. ne anlatacaktı iz ona..
nasıl izah edecekti bu olan biteni..Hayır..hayır.. eğer gerçekleri olduğu gibi söylerse Ökten asla izin vermezdi bu evliliğe. böyle bir fedakarlığı kabul etmesi mümkün değildi. üstelik iz'i bu kadar çok severken..
İz kararını vermişti.Ökten mardine tekrar geri döndüğünde savcı diyara aşık olduğunu, ve onu artık sevmediğini söyleyecekti..
diyarla evlenmek istediğini söylecekti öktene ..Ne zordur yüreğimiz bir başkasında iken aklımızdakiyle yol almak ..
Zincire vurulmuş kalpleri gözlerden uzakta hür bırakamaz mıydık.. yanlızca bir kereye mahsuz kamelya çiçekleri ekemez miydik bu çorak topraklara..
sen kamelya çiçeği nedir bilir misin?
" kaderim seninle elinde demektir.."
Şimdi ey sen kaderimin gülen yüzü..
hiç beklemediğim bir anda karşılaş benimle. bekliyorum ..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bİ BAŞINA AŞK
Romantiksevmeler bilirim; sevdiğini avucunda bir kelebeği tutar gibi naif seven.. Sevmeler bilirim avucunda tuttuğu kelebeği tek seferde sıkarak öldüren ..