İlgi ekilen her toprakta sevgi yeşerir miydi gerçekten ..
yada uğruna savaşmaya hazır olduğumuz bir savaşta; alınan yaralar acı verir miydi derinden ..
İçinde anlam veremediği bir sürü duyguyu aynı anda yaşıyordu iz ..
Sevinmeli miydi artık Öktenin yakınlarda olduğuna..
yoksa üzülmeli miydi bi başkasına aşık olma ihtimalinin doğmasına ..İz bi anda bu soruların teesirinden çıkıp toparlandı.
Elini arkada bağlayıp rahat bir tavırla;-Ne güzel artık yakınlarda bir veteriner kliniği olacak.
bizde belki çocukları alır gideriz bi gün.
hem hayvanlar da vardır şimdi orda çocuklar sevinir..O gün iz'in aklı sürekli narin öğreteminin Öktene karşı ne hisettiğiyle ilgili cevapsız sorularla meşguldü ..
bu sorular ve içindeki şüphe kalbini paramparça ediyordu adeta ..
Daha fazla dayanamadı, yerinden kalktı ve narinin yanına usulca oturdu ..
bir iki dakika kitaplara bakar gibi yaptı ve son kez cesaretini toplayıp sorabildi ;- narin sen bu Öktenle alakalı ne düşünüyorsun ?
Narin öğretmen bi anda baktığı kağıtlardan başını kaldırıp; elini izin dizlerine koydu.
çok heyecanlı ve bi o kadar da telaşlı bir sesle ;- Bu soruyu hiç sormayacaksın sandım..
sabahtan beri sana anlatmak için kıvranıyorum
iz; sanırım ben çok etkilendim öktenden ..Kanayan bir yaraya tuz basmak gibiydi bazı acılara dayanmak ..
tuz kanı durdururdu belki, acısına dayanmak mümkün olsaydı ..
İz bi an yüzündeki acı bakışı silip istemsizce de olsa tebessüm etti.
Gözlerinde acı bir teslimiyetle;
- öyle mi ne güzel, senin adına mutlu oldum.
Ama sen yinede tanımadan karar verme istersen ..Narin içi içine sığmayan bir heyecanla ize sokuldu .
- o zaman bu gün birlikte kliniğe gidelim hem çiçekler için teşekkür ederiz, hemde adamı tanıma fırsatımız olur.Ne dersin arkadaşım ?
Hem daha fazla dikkat çekmemek, hemde narin öğretmeni kırmamak için elini narinin sırtına koyup onaylama hareketiyle tamam dedi iz..
Okul çıkışı kliniğe gitmek için çıktılar.
narin öğretmen yolda saçına başına bi kaç küçük dokunuş yaptıktan sonra ize dönüp;- İz sence nasıl böyle güzel görünüyor muyum? dedi ..
- Sen her halinle güzelsin arkadaşım. diyerek tebessüm etti iz .
Kliniğe vardıklarında Ökten içerde oturuyordu.
narin öğretmen izin kulağına eğilip sessize ;
-İz bakar mısın, çok yakışıklı değil mi sence de ?Ökten lacivert gömlek, siyah pantolon ve üstüne giydiği beyaz önlüğün içinde gerçekten de göz alıcıydı..
kliniğin bahçesinden içeri girdiklerinde Ökten yüzündeki memnuniyet ifadesiyle selamladı onları ..-Hoş geldiniz hanımlar
bahçede bulunan çardağı gösterek;
- Şuraya geçelim daha rahat ederiz dedi .İz' in gözleri sürekli Öktenin gözlerindeydi ..
Aşık olduğu o bir çift göz yıllar sonra tam karşısındaydı..Ökten narin öğretmene tekrar teşekkür etti.
ve hafifçe çevirdiği bedeniyle dönüp iz'e ;- Sen nasılsın iz görmeyeli ..?
İz kalbinde uçuşan kuşların sesini bir kaç dakikalığına sessize alıp, toparlandı.
ve biraz da şaşkın bir yüz ifadesiyle;- iyiyim teşekkür ederim de; siz adımı nerden biliyorsunuz ?
Ökten sırtını çardağa iyice yaslayıp geriye çekildi. söze nerden başlayacağını bir kaç dakika düşündükten sonra tekrar öne doğru dik bir şekilde oturdu..
- amcanızın rahatsızlanan ineğine bakmak için gelmiştim kasabanıza.
o sırada amcanızı ararken civardaki çocuklar sizi işaret edip;
iz ablaya sorun, o bilir nerde olduğunu demişti..
ordan hatırlıyorum sizi ..İz bir Eliyle sanki ağzında atarcasına çarpan kalbinin sesini bastırmaya çalışıyor, bir yandan da yıllar önce sadece bir kere gördüğü bu kızı ve adını nasıl olurda hatırlıyor olabilir diyordu içinden ..
ellerini masaya koydu, şaşkın bir yüz ifadesi ile ;
- hafızanız çok güçlü ismimi unutmamışsınız .. dediTam o sırada içerideki görevli Ökteni çağırdı. Ökten izin isteyerek masadan bi kaç dakikalığınada olsa ayrıldı ..
narin öğretmen alıngan bir ses tonuyla yanında oturan iz'e veryansın etti;
- iz aşk olsun ..
buraya adamı tanımaya geldik.
sen yıllar önce rahatsızlanan amcanın ineğini soruyorsun ..
ne bu yaptığın şimdi ..İz içinde kopan fırtınaların sağır edici sesini bastıramıyordu.
Ökteni bu kadar çok severken narinin duygularını nasıl destekleyebilirdi ki ..narine karşı kendini suçlu hissediyordu. Belkide en başından söylemeliydi öktene duyduğu büyük aşkı, ve her şeyi ..
iz bi anda irkildi uzun saçlarını geriye atıp;
- tamam merak etme masaya dönünce bi kaç soru sorarız..
sende böylece tanımış olursun Ökteni dedi .Narinle iz konuşurken Ökten uzaktan onları izliyordu.
gözleri izin geriye attığı uzun saçlarına dalmış, konuştuğu her kelimeyi dudaklarından okumaya çalışıyordu..
ilk defa birini sanki yıllardır tanıyormuş gibi hissediyordu Ökten ..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bİ BAŞINA AŞK
Romancesevmeler bilirim; sevdiğini avucunda bir kelebeği tutar gibi naif seven.. Sevmeler bilirim avucunda tuttuğu kelebeği tek seferde sıkarak öldüren ..