Bir gönül inceliğidir insana değerli olduğunu hissettirmek ..
Sevmek de güzeldir elbette;
sevilmek varsa vuslatta ..Ökten masaya tekrar geri dönmüştü. içinde anlam veremediği bu tuhaf his de neydi böyle ..
ize bakarken içi titriyor, gözleri dolu dolu oluyordu ..
-Kasabamıza alışbildiniz mi ? diye söze hızlı bir giriş yaptı narin öğretmen..
Ökten İzin gözlerine bakarak ;
-Evet çok.. çok güzel .. dedi
O gün kliniğin bahçesinde iz duygularına seneler sonra da olsa karşılık bulmuştu ..
belki henüz farkında değildi ama; Ökten ize aşık oluyordu ..Ertesi sabah saat 4:00 da izin telefonu çaldı.arayan narin öğretmendi ..
-İz bu gün okula biraz erken gelir misin ?
seninle konuşacaklarım var .İz bu telaşlı sesin etkisiyle yatağından kalkı. sırtını duvara yaslayıp, elini çenesine götürdü..
Acaba ne anlatacaktı narin öğretmen ?
konu Ökten miydi ?
Yoksa başka bir şey mi ..Belkide izin öktene olan duygularını öğrenmişti..
bu yüzden erken gelmesini söyledi ..Bunun gibi bir sürü Cevapsız soruyla bir kaç dakika mücadele etti iz..
sonra üstünü giyindi. saat erken olduğu için halasını kaldırmaya kıyamadı.
kahvaltı yapmadan evden çıktı .hem zaten bu içimdeki korkuyla yemek yiyemem ki.. diye içinden söyleniyordu ..
Okula vardığında narin bahçede pek düşünceli bir halde izi bekliyordu.
İz narini o şekilde görünce ;
İçindeki korku yerini bi anda vicdan azabına bırakmıştı ..-İz burdayım gel çabuk
-Geldim noldu iyisin diymi ?
-İz ben gidiyorum ..!
-Ne demek gidiyorum.. nereye gidiyorsun narin ?
-Bu sabah cevap geldi. aylar önce İstanbula istediğim tain isteği kabul olmuş .
ailemin yanına gidiyorum.İz Elindeki çantayı yere bırakıp, usulca narinin yanına oturdu ..
İçinde kocaman bir boşluk oluşmuştu sanki..biricik dostundan ayrılmanın burukluğu, ve yalnız kalma hissi ..
iz bir sürü berbat duyguyu şimdi aynı anda hissediyordu..
Gözleri doldu, bir anda sımsıkı sarıldı narine .-Peki ben ne olucam burda sensiz
-Ben arada ziyaretine gelirim, sende gelirsin İstanbula tamamen bir ayrılık değil ki bu iz ..
-Peki ya Ökten oda burda hani etkilenmiştin ondan
-İz sanırım ben hislerimde yanıldım. birlikte biraz vakit geçirince, aslında birbirmize uygun olmadığımızı anladım ..
İz üstünden bir kamyon yük inmişçesine rahatlamıştı.
gözlerindeki çaresizlik yerini heyecana bırakmıştı sanki ..
bir anda ayağa kalktı ve narini yanağından öpüverdi .. artık Ökteni rahatça sevebilecek, ve bundan dolayı vicdan azabı hissetmicekti,
içindeki öktenle vedalaşmak zorunda kalmayacaktı ..Ertesi sabah haftasonu olduğu için iz narine hava alanına kadar eşlik etti.
biricik dostuyla vedalaştı..
Eve dönmek için yola çıktı.
hem yorgun hemde halsiz hissediyordu kendini..eve vardığında bahçede halası karşıladı izi ;
-Bi misafirin var kızım. arka bahçede seni bekliyor
-Kimmiş halacım
-Bilmiyorum kızım bi bey arkadaşın olduğunu söyledi, evde olmadığını söyledim. ama bekliceğini söyledi. arka bahçeye aldım bende..
narin dışında kimseyle arkadaşlık kurmayan iz gelenin kim olduğunu iyice merak ediyordu.üstündeki ceketi çıkarıp çantasını içeri götürmesi için halasına verdi.
ve arka bahçeye doğru hızlı adımlarla yürümeye başladı.
bahçeye girdiğinde gözlerine inanamadı ..
bu oydu .. Ökten di ..Bir kaç saniye üstündeki şoku atamadı. uzun uzun baktı Öktenin gözlerine .yumuşak bir sesle;
- hoş geldin iz bende seni bekliyordum dedi Ökten..
-Siz de hoş geldiniz kusura bakmayın beklettim narin öğretmenin taini İstanbula çıktı da hava alanına onu uğurlamak için gittim .
- Evet haberim var dün telefonla arayıp vedalaştı benimle.
uzun bir süre buralarda olamayacağını söyledi.
bu süreçte sizi yanlız bırakmamam için ricada bulundu narin hanım..Ah narin ..güzel kalpli arkadaşım.. buralardan giderken bile hala beni düşünüyor .. Ve emanet olunmaktan en çok mutluluk duyacağım kişiye emanet etmişti beni..
elini kolunu nereye koyacağını şaşırmıştı iz..
yavaşça oturdu bir kenara .
Ökten bu gün her günkinden farklı bakıyordu izin gözlerine
manalı.. derin.. ve duygulu ..- İz aslında ben buraya seninle önemli bir şey konuşmaya geldim.. biraz vaktin var mı?
İzin elleri terliyor, gözleri sulanıyor ve sanki dizlerinin bağı çözülüyordu..
vücudundaki her bir parça sanki ondan bağımsız hareket ediyordu .. uğruna mücadele etmeyeceği, kendiliğinden gelen sevgilere o kadar ihtiyacı vardı ki ruhunun..
hem zaten ;
Nazım Hikmet' in de dediği gibi; "İnsan insana iyi gelmeli, gelmeyekse hiç gelmemeli .."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bİ BAŞINA AŞK
Romancesevmeler bilirim; sevdiğini avucunda bir kelebeği tutar gibi naif seven.. Sevmeler bilirim avucunda tuttuğu kelebeği tek seferde sıkarak öldüren ..