Anla beni ..

37 5 0
                                    

Bazı hikayeler tek taraflı yaşanır.. bazı savaşlar yaralı halde alınır ..
bazı acılar dilsizdir ..
bazı anlar kayıp..
ve bazı yaralar hep açık ..

İz ve Ökten aynı sahnedeydi fakat farklı kollarda dans ediyorlardı ..
Her ikisi de birbirlerine acı bakışlar atıyor, kendilerini birbirinin kollarından hayal ediyorlardı..

Düğün dansı bitince Her kes yerlerine geçti. Ökten eylemi alıp asminle alinin olduğu masaya geçmişti. iz ise kuzeniyle beraber ailen fertlerinin olduğu masaya geçip oturdu..

Ökten karşı masadan iz'e öfkeli bakışlar atıyor, yanındaki kişinin kim olduğunu sormak için bir fırsatını kolluyordu..
iz de her şeyden habersiz kuzeniyle muhabbet ediyor, gülüp eğleniyordu..
eylemi Öktenin yanında görmek ona acı veriyordu, bu yüzden pek o tarafa bakmak istemiyordu..

Artık düğünün sonuna gelinmişti eylem üşüdüğünü ve uykusunun geldiğini söylüyordu eve gitmek için öktene baskı yapıyordu..

Ali öktene dönerek ;
- yarın erkenden yola çıkacağız Ökten istersen ev gidip biraz uyuyalım..

Hayır.. hayır.. bu gece öylece bitemezdi..
Ökten izle beraber eyleme olan biteni anlatacaklardı, öyle anlaşmışlardı..
Ökten iz'in bulunduğu masaya doğru bakıyordu o sırada iz ve kuzeni yukarıda kuytu bir köşede bir şeyler konuşuyorlardı..
Ökten hem onları aynı ortamda Yanlız bırakmamak hem de olan biteni her kese anlatabilmek için söze başladı;

- Aslında bu akşam iz ve benim size anlatmak istediğimiz önemli şeyler var ..
İz yukarıda bekliyor isterseniz oraya geçelim sonra eve gideriz ..

Eylem olan bitenden huzursuz olmuştu Ökten ve iz'in nasıl bir ortak noktası olabilirdi ki ..

Kafasında bu şüphelerle ökteni takip ederek ökten asmin ve aliyle birlikte iz ve kuzeninin olduğu yere doğru yürümeye başladılar..
yakına geldiklerinde iz'in kuzeni telaşlı bir şekilde iz'e bir şeyler anlatıyordu.  biraz daha yakına geldiklerinde sesleri duymaya başladılar..
iz'in kuzeni iz'e şöyle söylüyordu..

- iz ben seni sadece bir kuzen olarak görmüyorum..
sana karşı yoğun duygular besliyorum..
bu akşam burda sana duygularımdan bahs edip, seninle güzel bir başlangıç yapmak istiyorum..

Aman allahım! ökten neler duymuştu Böyle .. beyninden vurulmuşa dönmüştü adeta.. sinirden titreyen ellerini cebine sokuşturuyor, gözlerinden ateş çıkıyordu ..

Eylem yüzündeki hain gülüşüyle dudak altından sırıtıyordu..

-Bence biz hiç konuşmalarını bölmeyelim baksanıza ilan-ı aşk ediyorlar birbirlerine..

Bunları söylerken öktene bakıyor ve nispet yapmaya çalışıyordu tam olarak ortaya dökülmemiş olsa da iz ve Öktenin arasında bir şeyler olduğunu içten içe hissediyordu eylem ..
Bu yüzden de bu durum onun ekmeğine yağ sürmüştü adeta..

Hem zaten iz'le Öktenin arasındaki bağı görmemek için kör olması lazımdı..

Tan bu esnada; asmin hapşırınca iz arkasına döndü ve her kesin onları dinlediklerini fark etti..
kuzenini olduğu yerde bırakarak onların bulunduğu yere doğru yürümeye başladı ..

acaba Ökten her şeyi duymuş muydu? ne tepki verecekti?
peki ya iz'i suçlarsa .. iz kendini nasıl anlatacaktı öktene..

Asmin iz'e eve döneceklerini ve iyi akşamlar demek için geldiklerini söyledi ..
ali de yarın evine döneceği için eylemle birlikte izle vedalaştılar..

Ökten arkasını dönmüş az ilerde onları bekliyordu..
İz le konuşmak istemiyordu. çünkü eğer konuşursa kalbini kırmaktan korkuyordu..
asmin her kesi toplayıp eve dönmek için yola girdi. Ökten son bir kez arkasını dönüp iz'in gözlerine baktı..
iz'in elaya çalan gözleri karanlıkta ışıl ışıl parlıyordu adeta ..
yalnızca mahçubiyet vardı o gözlerde.. acı bir teslimiyet ..
İz olduğu yere oturdu.kuzeni çoktan aile fertlerini alıp eve dönmüştü bile o düğün alanında çalan eğlenceli müzikler acı feryatlar edercesine geliyordu şimdi iz'in kulaklarına..

Ökten onu anlayıp dinlemeden yargılamıştı. kendi kafasında kurduğu senaryolarla hükmünü vermişti..

Oysaki izin ne suçu vardı ki ..
o her şeyden bir haberdi, kalbi bu zamana kadar yalnızca Ökten için çarpmıştı..

Ökten yarı yolda düğün alanında çok önemli bir şeyini düşürdüğünü söylerek geri döndü..
İz'i orda öyle bir başına bırakamazdı..
onun bir suçu yoktu. kuzeninin onu seviyor olmasıyla izin bir bağlantısı olamazdı ..
üstelik iz eylem konusunda her şeye rağmen öktene sırtını dönmemiş, onca olan bitene rağmen yalnızca ökteni anlamayı seçmişti..

Ökten hızlı adımlarla düğün alanına doğru yürüyordu..
bu sırada eylem öktenin bu hallerinden şüphelenip peşinden gitmeye karar vermişti asmin ve aliyle birlikte onlar da Öktenin peşinden düğün alanına doğru yürümeye başladılar..

Ökten şimdi düğün alanındaydı..
iz hala bıraktığı yerde öylece oturmuş boşluğu izliyordu.
gelen ayak sesleriyle kafasını kaldırdı, Ökten tam karşısındaydı ..

İz'e doğru yürüdü onu kolundan tutup ayağa kaldırdı..
üstünü başını elleriyle temizledi.. kocaman sarıldı ona..
iz neye uğradığını şaşırmıştı.
ne yani Ökten onu af mı etmişti? neden dönmüştü yarı yoldan? kafasında bu sorular dönerken öktenin kollarından sıyrılıp gözlerine bakarak söze başladı..

-Ökten inan bana benim bu gün olan bitenle hiç bir alakam yok. senden tek isteğim yanlızca;..
ANLA BENİ ..

Ökten iz'in ışıl ışıl paryalan gözlerine derin derin baktı belinden tutup kendine doğru çekti nefesi iz'in yüzünde hissediliyordu.. bir anda dudağına bir buse konduruverdi..

Tam bu esnada; Öktenin peşinden gelen eylem, asmin ve Ali olan biteni izliyordu ..
Öktenin izi öptüğünü şaşkın bakışlarla izlemişlerdi..
Her şeyi görmüş, ve her şeyi duymuşlardı..

Şimdi ne olacaktı peki..?
Ökten ve iz hiç bir şey açıklayamadan her kes her şeyi görmüş ve duymuştu..
Artık onlar için her şey daha zordu..

geride ihanete uğramış bir kadın..
Ve kandırılmış bir kız kardeş bırakmışlardı..
savaşakları insan sayısı her geçen gün biraz daha artıyordu..
ama asıl mesele aşkla olan savaşlarındaydı..

çünkü aşk;.. koca bir orduya meydan okurken, bir kişiye esir düşmekti..




Bİ BAŞINA AŞK Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin