Bağ kurduğumuz her şeyden bir ömür boyu sorumluyuz ..
Bazen bir yabancı gibi uzaktan bakıyoruz hayallerimize.
yaşamak istediklerimize, ve boşa akıp giden ömrümüze..Oysaki ne çok şeyi sığdırıyoruz tek bir kelimeye..
"Hayırlısı" diye ..Peki güzel olan mıydı hayırlı olan,
Yoksa hayırlı olan mıydı güzel olan ..İz ve Öktenin aşkı büyülüydü sanki.. dışarıdan aldığı her darbe biraz daha güçlendirmişti onları ..
Yaralı halde aldıkları savaşlar, yapılan onca fedakarlıklar, dinmeyen bir hasret, ve bitmeyen bir sevda ..
Bütün bunlar her geçen gün biraz daha kemikleştirmişti iradelerini ..
İz o akşam uzun zamandır sırtında taşıdığı yükleri bir kenara indirmişti..
İlk defa kendini hafiflemiş hissediyordu.
Öktenin varlığı ve aşklarının önünden kalkan engeller ona yeniden yaşama dair umutlar vaad etmişti..İz'in ailesi nişan için bir gün belirlemek ve bir an önce bu işin adını koymak istiyorlardı ..
Ailedeki her kes uzun zaman sonra iz'in bu denli mutlu olmasından bir hayli memnun olmuştu..
İz o gün sabah erkenden uyandı. kalbinde uçuşan kelebekler bir türlü uyutmamıştı onu..
Dolabının kapağını açıp en güzel kıyafetlerini seçti..
hafiften biraz makyaj yapmış, saçlarını yüzünde savurmuştu..Gözlerinin içi gülüyordu sanki.. Öktenin aşkı onu yeniden eski iz yapmıştı..
Uzun zamandan beri hep kahvaltı etmeden evden çıktığını fark etmişti ..
bu sabah; diğer günlerin aksine kendini kurt gibi aç hissediyordu ..İz Mutfağa giderek kendine güzel bir kahvaltı hazırladı.
haşlanmış orta boy iki yumurta, yanında bolca yeşillik, tam kıvamında bir vişne reçeli, ve ağzına layık bir ezine peyniri ..
karnını iyice doyurmuştu iz ..Yemeğini yedikten sonra kafeye gitmek için yola çıkmıştı ..
Bir taraftan şarkısını mırıldanıyor, öbür yandan da elinde tuttuğu çantayı sağa sola sallıyordu.
Kafenin yakınlarına geldiğinde kaldırımın bir kenarına oturmuş sesizce ağlayan birini gördü ..
İz Uzaktan ona bakıyordu. acaba neden sabahın bu saatinde bir başına ağlıyordu bu kız ..
Daha fazla dayanamayarak, usulca yanına çömelmişti.
Bir kaç dakika hiç bir şey söylemeden öylece yan yana oturdular..
Kız yüzüne gelen saçlarını kenara çekip, yanında oturan iz'e meraklı gözlerle bakıyordu.
Gözyaşlarını eliyle temizledi.
ve konuşmaya başladı;-Ne o
yoksa sen de mi ağlayacaksın.
o yüzden mi geldin oturdun yanıma ..İz az önce salya sümük ağlayan bu kızın,şimdi neden bi anda bu kadar asabileştiğine bakıyordu ..
Cümleleri kafasında bir araya getirerek, konuşmaya başladı;
-Yok ben senin neden ağladığını merak ettim.
eğer anlatmak istersen dinlerim.
Belki sorununa bir çözüm bulamam ama; anlatmak sana iyi gelir..Kız bu güler yüz ve samimi konuşmadan çok etkilenmişti.
ona; içinde dağ olan dertlerini anlatabilirdi..Ve konuşmaya başladı;
Öncelikle benim adım helin..
sen de bana adını söyledikten sonra sana neden ağladığımdan bahs edeceğim..İz şimdi daha da merak ediyordu bu gizemli ve bir o kadar hüzünlü kızın hikayesini..
kendini tanıtmak için söze başladı;- memnun oldum helin.
benim adım da iz..ilerde paşa gönlüm adında bir kafem var.
istersen oraya gidelim.
bu gün pazar, kafe kapalı..
hem bişeyler yeriz, hemde sen bana hikayeni anlatmış olursun.Kafeye gelip önce sıcak bir şeyler yemişlerdi.
Helin şimdi kendini biraz daha iyi hissediyordu.her şeyi anlatmaya hazırdı.
iz de helinin karşısındaki sandalyeye geçip oturdu.
Helin anlatmaya başladı;- iz bak..
ben yıllar önce kerem adında birini sevdim. aslına bakarsan önceleri o çok mücadele etti beni bu aşka ikna etmek için..Sonra evlenmeye karar verdik. ben zamanla çok aşık oldum kereme..
gözüm ondan başkasını görmez olmuştu..
fakat evlilikten korktuğum için hep bahanelerin arkasına sığındım.Keremin ailesi de hiç bir zaman istemedi beni.
bu da benim en büyük bahanem oldu..
benim için bütün ailesini karşına alan keremi yok saydım.sandım ki ben onu itip kaksam da o benden geçemez.
yanılmışım ..Kerem şimdi evli..
Dört çocuğu var. ama ben ondan sonra ne kimseyi sevebildim, ne de yoluma bakabildim . .Üzerinden yıllar geçti sonunda ben de tam biriyle yeni bir yola girecektim ki;
Kerem etraftan benim bir başkası ile nişanlanacağımı duymuş.yoluma çıktı yıllar sonra..
Onu görünce elim ayağım titredi, kalbim ilk gün ki gibi çarpmaya başladı.
unuttum sanıyordum.. Unutamamışım..Bana yoluma bakmam gerektiğini söyledi..
mutluluğu hak ettiğimi söyledi..haram ettiği hayattan, helallik istedi..
Şimdi sen söyle iz; ben ağlamim de napim.. ?
İz bütün hikayeyi baştan sona dinlemiş, ve dinlerken de ağlayan heline göz yaşları ile eşlik etmişti..
Onu en iyi iz anlardı..
çünkü iz de aşk uğruna çok fedakarlıkta bulunmuş, ve çok acılar çekmişti..O gün orda iki kader ortağı arkadaş dertleşmiş ve birbirlerine tavsiyelerde bulunmuşlardı.
iz yeni bir dost kazanmış, helin ise iz' sayesinde yeni kararlar vermişti..
Akşam Öktenle olan nişanına helini de davet etmişti.
yanında bir arkadaşı olacağı için kendini çok mutlu hissediyordu iz ..Akşam olmuşt her kes nişan için hazırdı..
Ökten elinde çiçeği, lacivert takımı ve bembeyaz teniyle tam anlamıyla bir prens gibi görünüyordu..
İz ise beyaz elbisesi, ve arkadan hafifçe bağladığı saçlarıyla bir prenses gibi görünüyordu..
bir birlerinin gözlerine derin derin bakışlar atarken, bütün hikayeleri film şeridi gibi gözlerinin önünden geçiyordu sanki..
yaşadıkları zorlukları anımsadıkça gözleri puslanmış..
dolu dolu olmuştu..İz'in babası o gün orda Ökten ve iz'i nişanlamış ve düğün tarihlerini belirlemişti..
Ökten ve iz parmaklarına takılan yüzükleri aynı anda bakıyor ve birbirlerinin ellerini sımsıkı tutuyorlardı ..
Onları izleyen helin ise iz'in sırtına elini koymuş,
mutluluklarına ortak olmuştu..İz ve Öktenin aşkı helinin aşka olan inancını yeniden tazelemişti sanki ..
Hayat girdaplı uzun bir yol.. yolumuza güller serenler de olacaktı elbette ki.. dikenleri olsada..
Ve bazıları menekşe kokusu vaad edeceklerdi ömrümüze.. menekşelerin Kokusuz olduğunu bilmeseler de ..
Ve kimileri de; daima zarif davranışları, zayıf sanma yanılgısı içinde olacaktı ..
Çok sevmeleri değişebili miydik güzel sevmelere ..
Değişebilirdik elbette ..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bİ BAŞINA AŞK
Romancesevmeler bilirim; sevdiğini avucunda bir kelebeği tutar gibi naif seven.. Sevmeler bilirim avucunda tuttuğu kelebeği tek seferde sıkarak öldüren ..