Luukku 8 (Olli Matela) <3

74 3 3
                                    

~Olli~
Istuin koulun käytävillä ja selaan puhelinta. Niko, Tommi, Joel, Joonas ja Aleksi tulivat luokseni. "Mites menee?" Aleksi kyselee. Nostan katseeni tuohon blonditukkaiseen poikaan ja kohautan olkapäitäni. "Tänää olis illalla bileet." Tommi ilmoittaa. "Mm, missä?" Mumisen ja jatkan puhelimen selaamista. Joonas istuu viereeni ja kiusaa mua. "Olliii älä murjotaa." Niko puolestaan avaa suunsa. "Kyllä murjotan, tää koulu on ihan paskaa mä en halua enää olla täällä, haluan vaan nukkua." Valitan muille ja halaan jalkojani surullisena. Olin todella väsynyt ja asetta itkuisempi kuin normaalisti. Aleksi ja Joonas halaavat mua. Halaan noita kahta ja tirautan kyyneleitä. "Ei hätää." Joonas lohduttaa. Nyökyttelen.

Nousemme ylös ja suuntaamme tunnille. Istun takapenkille ja otan kirjat esille. Opettaja alkaa selittää meille tunnin aiheita ja mä kuuntelin sitä puoli väsyneenä. Pyyhin kyyneleitäni ja vedin hupun pääni. Aleksi silittää selkääni. "Olli mikä on pielessä?" Aleksi kysyy multa.
"Ei mikään erikoinen, mä oon okei." Hymyilen tuolle feikisti ja esitän tekeväni tehtäviä.
Oikeasti piirtelin vihkoon hienoja taideteoksia. Nousen ylös, kerään kirjani ja lähden kotiin. Pääsen kotiin ja menen suoraan huoneeseni, hautaudun peiton alle ja itken. Hengitykseni alkaa olla todella raskasta ja haukon happea. Äitini tulee luokseni ja vetää mut haliinsa. Itken äitiäni vasten. "Mikä on hätänä?" Äitini kysyy. Itken vain tuota vasten.

"Olli rakas kerro äitille." Äitini silittää hiuksiani. Nyyhkytän ja koitan saada sanat suustani. "M Mä oon ihan vitun väsyny tähän kouluun, mä haluan pois sieltä." Sanon katsoessani käsiäni. "Haluatko sä pitää taukoa koulusta?" Äitini kysyy. "J Joo haluun, koska mä en vaan jaksa." Selitän äidilleni ja pyyhin kyyneleitäni. "Voi pieni, mä ymmärrän ja voin jutella rehtorille tästä ja kysyy hänen mielipiteen." Äitini kertoilee. Nyökyttelen ja menen vaatekaapille etsimään vaatteet bileitä varten. "Minnes sä oot matkalla?" Se kysyy multa. "Meen poikien kans bileisiin kun mä lupasin pojille et tuun mukaan." Hymyilen ja puen päälleni paremmat vaatteet. Laitan hiukset ja hajusteet.

Pääsimme poikien kanssa kotibileisiin, jossa oli paljon ihmisiä ja ne oli aivan päissään. Menen hakemaan noiden kanssa juotavaa ja istuimme alas missä oli hieman rauhallisempaa. Juttelimme Joelin, Aleksin, Joonaksen, Tommin ja Nikon kanssa kaikesta, enemmän kyllä tulevaisuudesta ja siitä mihin muutettaisiin lukion jälkeen. "Mä jään tauolle koulusta." Kerron pojille. "Miks ihmeessä? Olli etkai sä oo vakavasti sairas?" Niko kyselee multa. "Juu on on, mä oon vaa ihan vitun väsyny ja jne." Selitän. "Miks me ei olla huomattu et sulla on noin paha olla?" Joonas miettii surullisena. "On mä oo kertonu teille siitä koska en oo halunnu huolestuttaa teitä sillä." Selitän ja pojat tulevat halaamaan mua. Mä halasin niitä takaisin.
—————
Luukku 8

Vähän erilaisempi luku, meni taas niin myöhäiseksi että en yhtään ihmettele jos jättäisin tän kesken puolessa välissä😂

Mutta kertokaa mielipide ja ideoita

Joulun odotusta w/ Blind Channel [VALMIS]Where stories live. Discover now