Luukku 6 (Almi) <3

87 4 4
                                    

~Tommi~
Olimme Aleksin kanssa vanhemmillani meidän lasten kanssa Alinan ja Tinjan kanssa. "Itii havuun aamupavaa." Tinja koskettelee naamaani pienillä käsillään. "Mee vaan sinne keittiöön mummi on siellä." Sanon Tinjalle. Alina alkaa itkeä ja Aleksi nousee suoraan sängyltä unen pöpperössä ja menee nostamaan Alinan. "Kuka se täällä itkee?" Aleksi kysyy meidän pieneltä. "T Tyviin itii." Alina itkee. Aleksi nostaa Alinan syliinsä ja istuu sängylle.
Katson noita hymyillen. "T Tattuu matuun." Alina itkee miestäni vasten. "Voi eii, haluutko että isi hieroo sun masua?" Se kysyy tuolta. Alina nyökkää, Aleksi hieroo pienen masua ja Tinja katselee sormuksiani. "Onko ne kiinnostavat?" Kysyn tuolta.

Tinja nyökkää hymyillen. "Tää on toti ieno." Se toteaa ja jatkaa tutkimista. "Sä saat sitten tuon sormuksen kun sä menet naimisiin isona." Selitän lapselleni. "Oooooo tiittiä." Tinja hymyilee enemmän. "Niin on iskästäkin siistiä." Hymyilen ja pussaan tytärtäni päähän. Alinakin rauhoittui ja nukahti uudelleen. Aleksi nostaa hänet sänkyynsä takaisin ja tulee viereemme makaamaan. "Sä oot vähän väsy?" Katson tuota kysyvästi. "Joo väsyttää vähän." Se naurahtaa. Nyökkään ja otan Aleksin kainalooni. Äitini koputtaa yläkerran oveen.
"Moi, mä tulin kysyy että tuutteko ottaa aamupalaa?" Äitini Marja kysyy. "Joo tullaan." Hymyilen ja nousemme Tinjan ja Aleksin kanssa ylös sängystä. Suuntaamme keittiöön ja istuunnumme pöydän ääreen.

"Miten nukuitte yön?" Marja kyselee meiltä.
"Toti yvin, itin va itkän vievettä ovi kiva nukkua." Tinja kikattelee. "No hyvä jos sä nukuit hyvin?" Marja hymyilee. "Meki nukuttii Aleksin kanssa hyvin, oikeestaan ehkä jopa maailman parhainten." Selitän tuolle hymyillen. "Hyvä, teil tais olla kivaa suihkussa illalla?" Isosiskoni vittulee. "Älä nyt alota, sä ite oot tääl pitäny meteliä Juuson kanssa!" Katson tuota tuimasti. "Soriii." Hymyilen ylpeästi tuolle. "On se ylpee veli." Isosiskoni Tiina nauraa. "Tottakai oon ylpee." Hymyilen ja otan Aleksin kainalooni. Tinja mussuttaa leipää sylissäni ja juo mehua. Marja kaataa meille kahvia ja antaa lautaselle leivät. Alan syödä ja nautin aamupalasta.

Lähdimme tunnin päästä ulkoilemaan ja leikimme lasten kanssa lumessa, rakensimme esim. Lumiukkoja, lumilyhtyjä ja tehtiin lumienkeleitä. Tinja ja Alina kikattelivat ja juokset ympäri pihamaata. Katson Aleksin kanssa lapsiamme jotka ovat todella innoissaan lumesta. Talvi on lapsille parasta aikaa. "Itkä va iti kattokaa meivän vumikittaa." Alina esittelee heidän lumikissaansa. "Vau se on tosi hieno te ootte taitavia." Aleksi kehuu ja mä nyökkäilin hymyillen. Lapset jatkoivat heidän leikkejään vielä kunnes lähdimme sisälle lämmittelemään kaakaokuppien kanssa takan äärelle. Olimme todella ylpeitä meidän pienokaisista että he ovat jo oppineet uusia asioita tuossa iässä. Tinja ja Alina ovat kuin paita ja peppu.
—————
Luukku 6 <3

Nää on tosi tylsiä omasta mielestä ainakin, mutta kertokaa toki mielipide ja kenestä pitäs seuraavaksi tehdä :)

Jouluaattona julkaisen Joleksin 2 kauden ekan luvun😍 en malta oottaa että pääsette lukemaan sitä

Joulun odotusta w/ Blind Channel [VALMIS]Donde viven las historias. Descúbrelo ahora