6. Bölüm~

4.2K 186 36
                                    

Zümrüt çalan kapı ile gözlerini araladı yataktan kalkıp "Gel" dedi. Zelal kapıyı açıp içeri girdi "Yenge hazırlan hoca geldi seni bekliyorlar" dedi. "Tamam Zelal geliyorum. Bu arada bi ara hatırlar Murat hakkında konuşalım seninle" dedi ve göz kırptı. Zelal utançla kafasını sallayıp "Tamam yenge ben çıkıyorum sende hazırlan gel" dedi ve odadan çıktı.

Zümrüt ayaklanıp odadaki banyoya girdi abdest alıp uyumadan önce Zelal'in getirdiği elbiseyi giydi ve şalını bağladı. Aynadan son kez kendine bakıp aşağı indi. Zümrüt indiğinde herkes salondaydı. Zümrüt'ün şahitleri Maysa ve Fatih, Beyazıt'ın şahitleri ise Baran ve Zelal olmuştu.

Zümrüt'ün gelmesi ile herkes oturmuş hoca nikahı kıymaya başlamıştı. "Mehir olarak ne istersin kızım?" dedi Hoca. Zümrüt önce Beyazıt'a sonra hocaya baktı "yaz hoca efendi Mardin'de ki işsiz çalışmak isteyen kadınlar için bir holding açılacak benim üstüme. Ayrıca 1 adet ruhsatlı silah istiyorum ve son olarak Talak hakkı istiyorum." dedi. Herkes şaşkınlıkla Zümrüt'e baktı onlar ev, araba, altın isterler diye düşünmüştü.

Heja yade gururla baktı gelinine tam Demirxan'lara layıktı. "Yaz hoca efendi Kıbrıs'ta ki 2 holdingin yüzde elli-bir hissesi, İstanbul'da 2 villa, 2 tane şahsına ait son model araba, kilosunun 3 katı kadar altınıda ekledikten sonra kabul ediyorum" dedi Beyazıt. Herkes şok olmuştu gelinleri için feda olsundu ama Beyazıt'tan böyle birşey beklemiyorlardı.

İmam şaşkınlıkla küçük dilini yutmuştu resmen bu güne kadar defalarca kez nikah kıysada böyle bir mehir daha önce görmemişti.

2 saat sonra~

Kıyılan nikah ile 20 tane büyük baş kesilip bütün Mardin'e dağıtılmıştı.

Maysa ve Zümrüt odaya çıkmışlar sohbet ediyorlardı. "Vay be enişteme bak sen ne cömert adammış" dedi Maysa. "Bırak şimdi Beyazıt'ı siz Baran'la hayırdır?" "Aman ne hayırdırı kız?" "Maysa adama ağzın açık bakıyorsun yani onunda pek bir farkı yok." dedi Zümrüt. "Yok be Zümrüt aslında iyi hoş adam hatta evet ona karşı boş değilim ama olmaz ben yapamam buralarda zaten düğünden kısa bir süre sonra döneceğim." dedi Maysa.

Zümrüt"kızım seversen niye yapamayasın?" dedi. "Hayır Zümrüt bunu Baran'la da konuşacağım bakışlarından bana boş olmadığını anlıyorum ve daha fazla ümitlensin istemiyorum en kısa sürede onunla konuşacağım." dedi. Aşıkmıydı bilmiyordu ama birşeyler vardı içinde ama o yapamazdı Baran'ı buralardan alıp götüremezdi o korkup kaçan olacaktı bu hikayede. Yanan tarafsa Baran..

Kader'e inanır mısınız? Şans veya tesadüf değildi Zümrüt ve Beyazıt'ın evlenmesi. Onların kaderleri birbirine düğümlenmişti. Bu evlilik onların hayatını nasıl etkileyecekti ikiside bilmiyordu. Özellikler Beyazıt elinden geldiğince uzak duruyordu.

Nikâhta ki halleri aklına geldikçe yüzünde anlamsız bir tebessüm oluşuyordu. Tam Beyazıt Demirxan'a layıktı. Bakışları, konuşması ve hareketleri ile bir kaplanı andırsada Beyazıt o yüzün arkasında ürkek bir Kedi olduğunu anlamıştı.

Fakat Zümrüt o ürkek tarafını yansıtmıyor elinden geldiğince dik başlı ve güçlü durmaya çalışıyordu. Bu halleri Beyazıt'ın oldukça hoşuna gidiyordu. Baran ve Maysa'nın halleri Beyazıt'ın da gözünden kaçmıyordu ama içinde bu durumla ilgili bir huzursuzluk vardı. Nedensizce Maysa'ya ısınamıyordu.

Heja yade kızları ile oturmuş kahve içiyordu. Torunları Zümrüt ile tanışmak için yukarı çıkmışlardı.

Heja yade yeri geldiğinde aşiret toplantılarına katılmıştı. Yüzündeki deq ile oldukça asıl duruyordu. Yaşına ve onca acıya rağmen neşesini kaybetmiyordu. Sevmediği adama gelin olmuştu oda, üstelik yüreği başka bir adama mühürlüyken. 18 yaşında zorla evlendirilmişti ama kocası Hamit Demirxan karısını kimseye karşı ezdirmemiş oğullarına kadınları el üstünde tutmayı öğretmişti. Oğullarıda torunlarına öğretmişti.

ZÜMRÜT Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin