Epilog

24 3 0
                                    

Wieść o klęsce Cesarstwa rozniosła się po świecie niczym burza. Każde miasto i wioseczka usłyszała o tym jak wspólne siły Vesco i Axis rozgromiły wielkie mocarstwo w bitwie pod Loglo. Cesarz Sullvan zginał od zadanego ciosu syna króla Augusta, księcia koronnego Dariusa. Książę Darius, Cyprian i Francis zyskali sławę, znoszono na ich cześć wiwaty, a na głowy zakładano wieńce laurowe.

Książę Francis po swojej porażce z poprzedniej bitwy, na nowo odzyskał reputacje. Mogło się wydawać, że już każdy zapomniało co kilka lat temu zadziało się w dolinie Quiddie.

Podczas tej kapani wyłoniło się wielu rycerzy, którzy otrzymali należyty im posłuch. Świat musiał zacząć się liczyć z nowymi osobistościami i powoli przygotowywać miejsce na nowe pokolenie.

Katastrofa jaka dotknęła Cesarstwo Filli zburzyło fundamenty polityki na Wschodnim Kontynencie. W kraju zapanował chaos. Trzeba było wybrać nowego cesarza, a pierwszą pretendentką do tronu, była najstarsza córka Sullvana, Oktawia. Królewna o której jeszcze niewiele się wiedziało.

Zaplanowano rozmowy pokojowe w małym miasteczku w Axis, na bardziej neutralnej ziemi. Pokój w Mezro odbił się wielkim echem. Przy wielkim stole zasiedli możnowładcy Vesco, Axis i Filli. W tym królowie, przyszła cesarzowa, oraz generałowie, którzy przyczynili się do końca tej wojny.

Ustalono, że Cesarstwo Filii traci prawa do doliny Quiddie na dobre, oraz odbiera się im przylegające do ówczesnej granicy wsie. Musi w dodatku zapłacić reperacje wojenne w kwocie pięćdziesięciu tysięcy złotych monet do wypłacenia w ciągły dziesięciu lat, oraz trzydziestu tysięcy dla Axis do wypłacenia w ciągu pięciu lat. W dodatku młodsza królewna, Isabelle miała zostać odesłana do Vesco by przeszła tam nauki na najlepszych uczelniach.

Vesco uzyskało nowe tereny i odzyskało stare. Te jednak był wyniszczone wojną. Panowało na nich pogorzelisko, a ludność umierała z głodu.

Axis oprócz pieniędzy otrzymała również zaświadczenie, że import towarów z Wschodniego Kontynentu będzie odbywał się w Meridzie, tym samym zamknięte zostały dwa wielkie porty w Filli.

Mówiło się, że Axis zyskało na tej wojnie najwięcej, tracąc stosunkowo mało do innych krajów. Niektórzy sądzili, że to zwykłe hieny, które bogaciły się na wojnie, a inni, że to nagroda, za dokonania księcia Dariusa.

Również zaszły zmiany na tle religijny. Podczas obrad zebrali się kapłani i zatwierdzili, że to najwyżsi kapłani będą decydować w swoich krajach o religii, nie cesarz Filli. Po dotychczasowej roli cesarza została tylko tradycja tytularna dla nowej władczyni.

Gdy podpisano pokój, ta długa i wykańczająca wojna oficjalnie się skończyła. Każdy myślał, że teraz na świecie zapanuje spokój i harmonia. Na nowo będzie można żyć, normalnym życiem, ciesząc się swoim szczęściem.

Ale spokojne życie nigdy nie trwa długo.

KONIEC KSIĘGI PIERWSZEJ

***

I dotrwaliśmy do końca! Dziękuje wszystkim za przeczytanie pierwszej księgi! Na szczęście to nie koniec bo już niedługo pojawi się kolejna cześć! Stworzyłam do tego nowe opowiadanie które jest już dostępne. Jeśli zainteresowała cię ta opowieść to zachęcam do zobaczenia innych książek na moim profilu.

W międzyczasie pojawi się też krótkie opowiadanie w tym uniwersum. Jeśli ktoś jest ciekawy kim tak naprawdę jest Wella podejrzewany o zdradę i dlaczego zabił swojego mistrza, myślę, że może mu się to spodobać.

Do zobaczenia po nowym roku, a z okazji Bożego Narodzenia życzę wam wszystkiego co najlepsze. Trzymajcie się ciepło!

Sun Over the KingdomOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz