B A B 24

7K 132 0
                                    


Malissa menarik kerusi lalu dipijak atas kerusi itu. Habis di geledah semua rak. Mencari biskut atau makanan ringan yang dia boleh makan.

Faliq ada membelikan nya nasi goreng tadi. Tapi sekarang perutnya masih lapar!

"Ish rumah je besar tapi makanan takde!" Gumam Malissa sendiri.

Tiba-tiba bunyi ketukan pintu. Malissa memandang ke arah pintu, dia sempat mengerling ke arah tangga untuk melihat adakah Faliq dengar ketukan itu.

Lagi sekali bunyi ketukan pintu kedengaran.

Malissa turun daripada kerusi lalu kaki itu perlahan-lahan bergerak ke arah pintu sebelum tangan itu membuka sedikit pintu besar itu.

Seorang gadis tinggi lampai berdiri di hadapan Malissa.

"Ye?"

Gadis itu memandang penampilan Malissa dari atas ke bawah. Senyumannya tadi terus hilang serta-merta apabila melihat ada perempuan lain yang membuka pintu itu.

"Excuse me? Ni bukan rumah Faliq ke? You ni siapa?" Soal gadis itu.

Berkelip-kelip mata Malissa memandang gadis itu.

"Err.. Ye ni rumah Faliq. Awak pula siapa?" Soal Malissa kembali.

Gadis itu mendengus kasar. Orang tanya dia, dia boleh pula tanya kita balik!

Belum sempat gadis itu menjawab, Faliq telah muncul di belakang Malissa.

"Siapa?"

Malissa sedikit terkejut dengan kehadiran Faliq yang tiba-tiba itu. Lain pula dengan gadis itu, dia kelihatan sangat bahagia melihat wajah Faliq.

"You!! Lama tak jumpa!" Gadis itu berkata dengan penuh gediknya.

Malissa di tepi sudah menjeling mata ke atas. Meluat. Tadi bercakap dengan aku kemain kasar!

"I miss you so much!" Terus tubuh sasa Faliq dipeluk. Terjungkit kening Malissa.

Faliq merenggangkan pelukan itu. Rimas. Dia tak suka orang sebarangan memeluk nya!!

"Malissa naik. Pergi masuk bilik." Ringkas arahan diberikan.

Malissa merenung tajam wajah Faliq. Kenapa dia kena masuk bilik pulak?!

"Kau pekak ke! Faliq suruh berambus kan! " Kini renungan tajam itu beralih pada gadis itu.

Malissa menjeling tajam dua wajah manusia itu sebelum dia mengorak langkah naik ke atas.

Faliq memandang belakang tubuh Malissa yang makin menjauh.

Bam!

Kuat bunyi pintu ditutup. Sengaja Malissa berbuat begitu.

"Hei! Dia ingat ni rumah dia ke? You siapa tu? Suka hati je nak hempas pintu! Kenapa dia ada dekat sini? And kenapa you tak reply text I?" Bertubi-tubi gadis itu menyoal.

Faliq mengeluh panjang. Dia meraup kasar rambutnya.

"Qistina.. " Panggil Faliq perlahan.

"Yee!" Teruja Qistina menjawab.

"Kau tak ingat aku cakap apa dulu?"

Qistian meletakkan jari pada dagunya. Cuba ingat apa yang Faliq pernah cakap dulu.

Lagi sekali Faliq mengeluh. Letih dia dengan sikap gadis ini. Dah berbuih dia cakap kepada gadis ini agar tidak datang ke rumahnya lagi! Macam mana Qistina tahu yang dia tinggal di sini sekarang? Setahu nya, tidak ramai yang tahu akan rumah barunya ini!

We'll Meet AgainWhere stories live. Discover now