B A B 31

5.1K 135 1
                                    

Faliq membuka bajunya lalu direbahkan badan ke atas katil. Letih sungguh rasanya hari ini. Padahal keluar pergi beli barang aje.

Malissa hanya memandang. Baju Faliq dikutip. Dia mula bergerak mendekati Faliq.

"Err.. Awak letih ke? Nak saya urut?"

Faliq terus bangun duduk. Dia memandang wajah Malissa hairan.

"Kau ada benda nak cakap ke?"

Tersentak Malissa mendegar. Laju kepala itu menggeleng.

Faliq berdecit sinis.

"Dah tu kenapa kau tiba-tiba layan aku baik?" Soal Faliq.

Sebelum mereka pulang tadi, sempat mereka singgah makan. Perangai Malissa sungguh pelik daripada tadi lagi. Gadis itu melayani nya dengan sangat baik.

Tadi, Malissa tolong dia mengelapkan sudu dan garfu. Lepas itu mengangkat semua barang. Tadi siap offer lagi nak tolong bawakan kereta. Tak ke pelik Faliq dibuatnya. Sekarang ni, nak tolong urutkan pula?!

Tak pernah-pernah. Selalunya gadis itu tidak suka jika mereka bersentuh kulit.

Tch.

Malissa menelan ludah. Tembelang nya sudah pecah. Reaksi nya cuba di kawal.

"Err.. Mana ada lah. Saya nak tolong urutkan pun tak boleh ke?"

Faliq diam, memandang Malissa. Dia tidak percaya Malissa buat semua ni tanpa sebab. Perempuan licik!

"Mawar ada cakap apa-apa ke?" Terkedu Malissa mendengar. Malissa terus memandang ke arah lain.

Faliq tersenyum sinis. Dah agak dah.

"Err.. Ahad ni Mawar ada buat birthday party adik dia" Malissa mengigit bibir memandang Faliq.

Terjungkit kening Faliq.

"So?"

"Err.. B-oleh tak saya nak pergi?"

"Tak boleh" Laju mulut Faliq membalas. Lelaki itu memang tidak fikir dua kali.

Malissa terus mencebik.

"Alahh~ Tapi saya dah janji dengan dia nak datang" Meleret suara Malissa berkata. Dia betul-betul nak pergi sebab dia dah lama tak pergi party hari jadi! Cakap lah dia budak ke apa tapi memang dia nak pergi jugak!

"Siapa suruh kau janji?"

Mucung bibir Malissa mendengar.

"Boleh lah~ Saya dah lama tak makan kek" Sambung Malissa. Cuba memujuk lagi.

"Still tak boleh. Kalau kau nak makan kek nanti aku belikan"

"Tak nak! Saya nak kek birthday orang lain!" Balas Malissa. Ditepuk cadar katil itu.

Faliq diam merenung Malissa tajam. Makin degil perempuan ni!

"Makin berani ea kau ni... "

Belum sempat Faliq menghabiskan ayatnya, Malissa terus memeluk leher lelaki itu. Kejang terus tubuh Faliq. Malissa sudah duduk di atas pehanya.

Dengan berani Malissa mengusap-usap lembut rambut tebal Faliq. Faliq sudah menelan ludah. Berdebar jantung.

Malissa cuba menahan senyuman nya. Kalau cara dia pujuk tadi tak berkesan, dia akan goda Faliq dengan cara ini.

"Boleh lah~ Saya pergi kejap je lepas tu saya balik" Kata Malissa mendayu.

Faliq diam. Dia menelan ludah apabila tangan kecil Malissa mula menyentuh cuping telinganya.

We'll Meet AgainWhere stories live. Discover now