✤ 8 ✤

122 16 0
                                    

„Dále!" ozvalo se zlostně, ale pod pohledem Lenky se ihned choval jako beránek.

„Omlouvám dívky Elizabetu, Edithu, Sidonii a Zoe ze semináře. Hodina etikety se nám zdržela, příliš dlouho jsem je učila a nevnímala čas. Nebudu tě rušit, jistě jsme přišly nevhod."

„Vůbec ne," usmál se na ní, falešně nebo doopravdy?

Když Lenka odešla, ani jednou se nás doktorand na nic nezeptal, neponížil, nevyvolal a ignoroval nás. Na rozdíl od jiných, ke kterým se choval hnusně.

„Ale já toho mám dost už!" křičel znovu po Pauline „minule jste taky nevěděla, na každém semináři nic nevíte! K čemu tu jste?" nadával jí a chudinka se rozplakala.

„Jako žena patříte k plotně," třásla se strachy a každý se jí bál zastat, protože by upoutal na sebe pozornost „tak proč zde ještě sedíte? Na další hodinu nechoďte a hlaste u kuchmistra!"

To nemyslí vážně! To si může dovolit! Co je za příšerného tyrana! Debila! Tlak mi vylítl vysoko a svůj vlastní tep jsem slyšela až v uších!

Ne, ty budeš mlčet, ty chceš být dvorní dáma! Neposlouchej ho! Zakousla jsem se do nehtu, abych se umlčela. Pozdě jsem si vzpomněla na Lenku.

„Zmizte, zde nemáte, co dělat! Nemáte na to! Jako dvorní dáma jste selhala," sbírala si své psací potřeby a sešit, doslova utíkala tak rychle, že ani nezavřela za sebou dveře „tak a je to."

„Jste kretén! Co si to o sobě myslíte, že nám můžete nadávat?!" ozvala se dívka, co seděla vedle Pauline „jenom proto, že jste muž? Budeme si stěžovat!"

„Komu, slečno Adelheide? Nejoblíbenějším dvojčatům? Ti dva vám rozhodně nepomůžou, nikdy za vámi stát nebudou, protože sami mají jeden velký nevyžehlený problém! Nesmí mít další! A Vilém vám neuvěří, jste pouhé nicotné ženy! Nemáte na koho se odvolat!" falešně se zasměje až je mi z něho opět špatně, proč se sakra po nás tak vozí? Co jsme mu udělaly? Rozpláču se před ním. A je mi to jedno.

„A protože jste se ozvala, tak se seberte a přijdete se ke své kolegyni v kuchyni! To se stane každé, která se mnou nebude souhlasit!" temný zrak démona spočine i na nás, ale snad jsme nabyly nedotknutelnosti díky přítomnosti Lenky, protože nás dál ignoroval.

Dokonce, když nás zkoušel z dat z obecných dějin, vyvolával nejvíc Zoe, která byla velmi naučená a pravidelně se hlásila.

„Ještě než skončíme, vezměte si příklad ze slečny Zoe a buďte příště stejně připravené jako ona," vytřeštila jsem oči, jak si ho dokázala obmotat kolem prstu! Nepochybně nám k tomu Lenka domohla! Budu jí líbat ruce!

A tak se skoro stalo, když mi pomáhala ze šatů, aby nám přinesla ještě zbytek materiálů pro studijní referentku, uklonila jsem se jí se slzami v očích až k zemi.

„Jsem vaše nejpokornější studentka!"

„Nemusíte mi děkovat, slečno Elizabeto, je všeobecně známo, že nejmladší sourozenci bývají lehkomyslné a nezodpovědné. Příprava na studium je ale milé dámy velmi důležitá a nesmíte ji podcenit. Nedovolte, aby kvůli vaší neznalosti vědomostí po vás křičel. Pokud vás bratr označí za nedostatečné, má plné právo vás vyhodit."

Takže je to naše vina, že nic neumíme a může po nás křičet? Nikdo nám nevěří. Zděšením zavřu oči hrůzou, chci být sama!

„Holky, my musíme podpořit Pepu a Ráďu, aby povýšili a kralujícího bezejmenného zbavili pomyslné vlády!" seděli jsme tiše v knihovně po obědě.

Srdce pro císaře ✔Kde žijí příběhy. Začni objevovat