„Ještě, než začne oslava se vším všudy, měl bych také veřejně v médiích ohlásit svou budoucí ženu," ozval se Ferdinand a hned poté, co proběhl jeho živý přenos, následovaly krátké zprávy ze světa, u kterého jsme byli chvíli přítomni.
„A po tragické události, zřícení mostu ve Vídni, následují zprávy z Polského království! Polská šlechta ztratila svého krále!" cože, jak se zrovna polský král může jen tak ztratit? Koukám nechápavě na moderátorku s otevřenou pusou! A počkat, co se stalo ve Vídni? Tam je přeci manžel Anny z Hradce! Vraťte to zpátky! Ale u živého přenosu to bohužel nejde.
„Před rokem se konal sněm, kdy polská šlechta si po vymření piastovské vládnoucí větve po meči, složitě vybrala za svého nového krále francouzského prince Jindřicha z rodu Valois. Po tom, co před týdnem Jindřichovi umřel bezdětný bratr, francouzský král Karel, stal se tak Jindřich faktickým následníkem. Jenže polská šlechta mu nechtěla umožnit výjezd ze země. Pane diplomate, co se dnes přesně stalo?" zeptala se ho moderátorka a poslala otázku do Varšavy.
„Dobrý večer, ze včerejška na dnešek uspořádal polský král Jindřich velký večírek, kde nechal opít své poddané a pod rouškou noci utekl ze země! Patrně vládnout ve své Franci."
„A tak opilým polským šlechticům Jindřich utekl!" hned následující reportáž byla opět o Polsku a byl toho plný i internet! Celý svět, především Habsburkové se bavili tím, jak polští šlechtici vybírali a vybírali, tak dlouho, než přebrali a sám francouzský král od nich zdrhl! Zálusk si dělal Karel na polský trůn, ale oni je tam nechtěli z mnoha důvodů.
„Hele, i Vilém s otcem Ferdinandem, Karel, se smějí!" ukážu Sid, jak i oni se baví na jejich účet stejně jako my „to bude znovu jejich šance! Představ si rožmberského vladaře jako polského krále! Nebo Habsburka!"
Jenže pak Karel Habsburk, rožmberský vladař se svými bratry Honzou a Pavlem najdou svého synovce Adama Miloslava z Hradce a zmizí nebezpečně tajemně pod rouškou noci.
„Tak jak jsi si užila dnešní večer?" pomáhala mi z šatů Sofie, protože mi nebylo opět dobře a chtěla jsem odejít dřív do komnat.
„Bez alkoholu zvláštně," dotkla jsem se břicha „bylo mi líto Isabell, ani si to neužívala a přišla mi smutná," zamyslela jsem se „taky jsi si všimla, jak málo se s ní bavil?"
„Ano, ale nedivím se a jsem ráda, že je pryč," podívala se mi upřímně do očí a pomohla mi svléct i ze spodniček „my tě tu milujeme! Víš, koho tam dole oslavují? Tebe a tvé dítě! Filip se všem pyšní, že budete mít jako první svatbu. Ty jsi první! Jako první jsi měla společnost vladaře, praxe dvorní dámy, císaře a teď svatbu a dítě! Všechny dvorní dámy jsou dávno na mol taky kvůli tobě. Ty jsi nejkrásnější královna rožmberského rodu! Moje císařovna!" sladce mi šeptala poslední slova do ouška a skončily jsme v objetí spolu v posteli, když jsme se láskou líbaly a ona byla zase moje bohyně.
„Omlouvám se Sid a Edith, ale opět se vyskytla myš u vás v ložnici a Eliz ji za trest hledá," otevřela Lenka opatrně dveře a my sebou se Sofií trhly zděšením.
„Tak my jí s pomůžeme!"
„Ne!" vykřikla rychle Lenka a stála před dveřmi jako stráž „ony to se Sofií zvládnou sami!"
„Ach tak, tak ať ji Eliz a Sofie hledají dál, my si ještě dojdeme pro tu dobrou zmrzlinu Lenko," uslyšela jsem Sid a Edith, kterým došlo, co tu patrně děláme a její matka nám dělá osobního lokaje „jenom se jich zeptejte, jakou zmrzlinu si dají taky, protože chutě Eliz jsou poslední dobou velmi nevyzpytatelné."
ČTEŠ
Srdce pro císaře ✔
RomansaKdyž habsbursko-lotrinský arcivévoda, budoucí císař a závodník formulí oznámil, že se do roka a do dne ožení, každá dívka Rakouska-Uherska měla jediný sen! Stát se elitou dvorních dam 21. století a to znamená, získat potřebné znalosti historie a eti...