"TAK NAK!"
"Sedap apa nama itu."
"Kalau kau nak sangat, kau lah jadi dog. Aku nak cat."
"Apa pula. Aku cop dulu nak jadi cat."
Puan mereka yang tengah menyemak laporan yang disertakan hanya menggeleng perlahan. Nak fokus pun tak boleh. Sempat lagi telinga ini mendengar perbualan dua lelaki yang berdiri di hadapan nya. Bergaduh berebut nak nama panggilan cat dan dog. Tak faham betul.
"Okay, kalau macam itu kita tukar lah. Nama merapu apa itu. Tak ada yang sedap sikit ke?"
"Ye lah aku setuju. Kita cari nama yang sedap sikit."
Helaian demi helaian dia selak. Meneliti tugas yang diberikan. Kalau nak diikutkan, memang sudah sampai masa yang ditetapkan. Pemburu sudah keluar dari sarang. Jadi dia dan team kena lebih berhati-hati dalam setiap tindakan. Dan kena bekerja berlipat kali ganda untuk memastikan 'mutiara' mereka terjaga.
"Ha yang ini aku setuju. Comel juga."
"Kan."
Kepala diangkat perlahan memandang ke depan. Fail dekat tangan diletak atas meja. Dia berpeluk tubuh. "Kita dapat arahan untuk kembali ke Xelland. Buat persiapan."
"Baik puan Nana." Serentak mereka menjawab menerima arahan.
Dahinya berkerut mendengar nama panggilan itu. "Nana?"
"Sebab kami Didi dan Jojo."
"Jadi puan kena jadi Nana. Baru lah sempurna Didi and Friends."
Keluhan perlahan dilepaskan. Apa-apa saja lah. Makin dilayan nanti makin menjadi sewel dia hadap karenah anak buah ini. Tangan diangkat gaya menghalau dua lelaki itu dari pejabat nya.
"Tapi puan ada satu soalan nak tanya." Lelaki yang bernama Didi bersuara.
Terangkat kening. "Apa?"
"Bukan kita sepatutnya kena pergi London? Kenapa perlu balik ke Xelland?" Tenang dia menyatakan isi fikiran.
Lelaki yang digelar Jojo letak kedua tangan belakang badan. "Sebab... Pemburu dah keluar?" Wajah nya serius bila melibatkan pekerjaan.
"London kita tak perlu risau. Ada penjaga yang lebih besar melindungi." Kerusi ditarik dan dia melabuhkan duduk. "Untuk soalan kedua. Yes. Hunter returns. Sebab itu kita menerima arahan untuk kembali ke Xelland."
Keduanya angguk mengerti. "Baik."
Ufaira pegang dahi yang terasa berpeluh. Dalam hati tak habis lagi dia berzikir dalam diam. Kenapa dia rasa panas lagi satu badan?
"Ara, okay tak ini?" Ubai bertanya risau.
"Tak tahu la angah. Rasa panas."
Ubai memandang sekeliling bilik. Kemudian memandang ke atas. Aircond elok menyala. "Panas sangat? Nak ambil angin dekat luar?"
YOU ARE READING
( OG) HANYALAH DIRIMU (BAHZI ISA)
Mystery / ThrillerHanyalah Dirimu (Bahzi Isa) Mimpi nyataku Bahzi Isa & Ummu Ufaira