Bab 5

292 49 15
                                    

Melaka

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Melaka.

Ufaira berdiri di hadapan markas KORUMA. Nak masuk ke tak nak? Dah sampai ini, jauh perjalanan. Jauh tak jauh ada lah dekat 2 jam. Tapi... muncul tiba-tiba macam ini boleh datangkan masalah. Kalau dia orang semua tak percaya dengan kata-kata dia macam mana? Nak patah balik? Sempat lagi ini nak naik bas terakhir untuk balik semula.

"Masuk lah, cepat. Kita tak ada masa." Bahzi pandang jam dekat pergelangan tangan

Mata Ufaira pejam rapat mendengar suara itu. Semakin ketat dia memeluk tote bag dekat bahu. Nafas panjang ditarik dan dihembus perlahan.

"Cik nak masuk?"

Uh? Mata Ufaira terbuka. Nampak seorang lelaki, boleh tahan hensem. Uish! cepat-cepat dia geleng kepala. "Err..."

"Cik nak jumpa tuan yang mana satu?" Cortez bertanya dengan satu tangan dekat pagar hadapan KORUMA.

Tuan mana satu? Errr... "Semua." Disebabkan dia tak tahu sesiapa. Semua la kan?

Kening Cortez terangkat tinggi. Semua? Ada sedikit curiga namun dia tetap melebarkan daun pintu pagar untuk wanita itu menapak masuk. "Masuklah, saya beritahu semua tuan, yang awak nak jumpa."

Teragak-agak dia melangkah mengikuti lelaki tadi sampai lah dekat dalam bangunan yang diberi nama KORUMA. Betul ke apa yang dia buat ini? Dalam diam dia bertanya sendiri.

Cortez tarik kerusi dekat ruang bawah. "Duduk lah, saya panggil tuan."

Mata Ufaira memandang sekeliling sambil duduk. Selalu nampak tempat-tempat macam ini dalam drama je. Ada yang real juga rupannya.

"Cik?"

Kepala Ufaira berpaling ke depan. Bukan tempat jer, hero pun nampaknya macam real juga. Keluar dari kdrama ke apa?

"Cik?" Ked memanggil lagi. Dah kenapa macam terpegun je?

Ufaira bangun terkejut. Ish! Sempat kau mengelamun, Ufaira. "Err.."

Bahzi mengeluh perlahan sambil geleng kepala tak percaya. Konon tak suka tengok orang hensem. Ini apa?

"Cik, kan yang berdiri depan kereta kami minggu lepas?" Chad masih ingat lagi.

Leo, juga cuba mengecam wanita di hadapan ini. Sama seperti yang dia lihat dalam video dashcam.

Ha, a! Ked baru perasan. Wanita yang nak bunuh diri depan kereta haritu. "Mengenjutkan."

Sebab mereka memang sedang mencari wanita ini. Tuan badan sendiri muncul?

"Saya minta maaf pasal hari itu. Saya tak tahu nak jelaskan macam mana." Tak tahu nak jelaskan dan juga malas nak bercerita. Nanti jadi panjang cerita. "Saya datang ini sebab permintaan seseorang."

Leo, menghampiri. "Cik duduk dulu." Pelawa nya.

Ufaira angguk dan duduk. Diikuti tiga lelaki di hadapannya. Secara teknikal ada 4 orang lelaki termasuk, lelaki yang buka pintu tadi. Tapi lelaki itu bukan tuan macam mereka di hadapnnya, kot. Entah.

( OG) HANYALAH DIRIMU  (BAHZI ISA)Where stories live. Discover now